Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolla temperaturen på ljuset, det är förmodligen det som ställer till det (samt om de är på för många lumen då).

Tumregler:
2000-3500K är varmt ljus (3000K är vanligast för hemmabelysning)
4000K är neutralt
4500K och uppåt är kallvitt
För många lumen då kanske? Det står 2,3 W = 20 W och "warm white". Det var därför jag TRODDE att det skulle bli rätt... Men sedan står det 200 lumen, och när jag googlar ser jag att 100 lumen verkar rekommenderas till fönsterlampor.... Någon siffra för temperatur kan jag inte hitta på förpackningen tyvärr.
 
För många lumen då kanske? Det står 2,3 W = 20 W och "warm white". Det var därför jag TRODDE att det skulle bli rätt... Men sedan står det 200 lumen, och när jag googlar ser jag att 100 lumen verkar rekommenderas till fönsterlampor.... Någon siffra för temperatur kan jag inte hitta på förpackningen tyvärr.

"Warm white" betyder i allmänhet 3000K. Vill du ha varmare ton än så får du köpa "Warm" eller "Extra warm" dvs 1800-2700K.

https://www.lampgrossen.se/produkt/Normallampa-Soft-Glow-LED-16W-160lm-E27
 
Det är ju det jag ALDRIG hittar! Alla moderna glödlampor är alldeles för skarpa för min smak så, ja, det blir ALLTID felköp. Jag ser ju aldrig hur de lyser innan jag köper dem...

Vi borde tydligen byta glödlampor med varandra.... :D
Jag gör både och. Jag hittar en som är för svag, köper en annan som blir för skarp men kan aldrig hitta de där som är lagom. Guldlocks glödlampor?
 
Teknik 🙈
Köpte en ny router för ett tag sedan. Resultatet av det blev att skrivaren uppvisar oerhört stora samarbetsproblem. Nåja, idag tog jag mig samman och började mixtra. Lyckades få skrivaren att byta nätverk.
Laddade ner ny drivrutin till datorn.
Men får ändå inte kopplingen dator - skrivare att fungera. Min dator påstår konsekvent att skrivaren är offline.
Nu gav jag upp för idag.

HATAR allt tekniskt krångel.
 
Beställde en sak och kom inte upp i fraktfri summa men hade lite bråttom och tyckte inte att det spelade så stor roll. Fem minuter senare kom jag på en till sak från samma ställe som jag verkligen vill ha! Så istället för att köpa bägge saker samtidigt och få fri frakt får jag nu betala två frakter... :meh:
 
Beställde en sak och kom inte upp i fraktfri summa men hade lite bråttom och tyckte inte att det spelade så stor roll. Fem minuter senare kom jag på en till sak från samma ställe som jag verkligen vill ha! Så istället för att köpa bägge saker samtidigt och få fri frakt får jag nu betala två frakter... :meh:
Mejla företaget och se om de inte kan slå ihop dina beställningar :) ?
 
Läste på i deras villkor och det gick tyvärr inte att ändra en lagd beställning alls :(

Edit: tycker visserligen att det är helt rimligt, stör mig bara på att jag själv inte tänkte efter före!
Vad synd! När jag köpte tillskott till hästen för ett tag sedan så skulle jag ha två saker men lyckades klicka iväg beställningen med bara den ena. Där gick det bra att mejla och fråga om de kunde lägga till en "x" till beställningen som jag just hade lagt. Det var inga problem alls... :) Men det kanske beror på storlek på företaget, osv....
 
Hur länge är det rimligt att det gör ont i en/fler tänder + käkben efter en lagning där man lagat en lagning som börjat släppa?
Gjorde ju det i fredags och när bedövningen släppte så kom en olidlig värk, jag knaprar fortfarande alvedon varannan timme för att stå ut.
Jag minns inte att det är så här efteråt :(
 
Hur länge är det rimligt att det gör ont i en/fler tänder + käkben efter en lagning där man lagat en lagning som börjat släppa?
Gjorde ju det i fredags och när bedövningen släppte så kom en olidlig värk, jag knaprar fortfarande alvedon varannan timme för att stå ut.
Jag minns inte att det är så här efteråt :(
Kan det vara så att det trycker på nerven?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 976
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 325
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 937
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp