Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gav hundarna kött nu på morgonen och slängde både påse och nät i soptunnan för att någon viss liten krabat inte skulle stoppa i sig något mer av det. Hundarna glada och åt med god aptit ute, ropade in dem och har lagt mig för att sova ett par timmar.

Sååå mysigt att höra varulven spy i hallen, äta upp för att spy igen och äta upp. 🤮😬
 
Ja! Om TVn är i samma rum så är det ju som om man skulle ligga och sova medan ett gäng människor satt precis bredvid och pratade... :eek: :D

Jag hade inte vaknat av det heller :rofl:
När jag har lunch på jobbet händer det att jag tar en tupplur i fikarummet. Folk som pratar, TV:n är igång, stentofonen plingar, någon pratar i sin RAKEL, dörren öppnas och stängs. Allt under tiden jag sover sött :D
 
Även om TV:n är i ett annat rum? (Nu vet jag inte om så är fallet just för @pepp men ändå.)
Ja absolut. Har sambon på tv;n i vardagsrummet och ljudet är av när jag lägger mig går det även om jag sover dåligt tills han har stängt av. Sätter han på tv;n när jag sover vaknar jag. Jag är ändå nästan döv men något gör att jag vaknar och det är inte ljuset eftersom dörren till sovrummet är stängd och tv;n är i ett rum som ljuset inte kan komma till vid/under dörren så att det märks. När han tittade på tv i köket som ligger utanför sovrummet var det ljuset som väckte mig, det flackande ljuset syntes under dörren. Endel normalhörande menar att en tv alltid låter mer eller mindre. Jag gissar att det är det som väcker mig. Jag är så ljudkänslig att ljud jag inte hör kan göra ont.
 
Suck. Min surfplatta tycks på helt obegripligt sätt ha fått en skada på skärmen. Synnerligen märkligt eftersom den alltid förvaras i hopvikt fodral och vid användning är jag alltid försiktig.
Tänkte först att det bara är skärmskyddet men det verkar tyvärr inte så :(

20230406_095752.jpg
 
Vet inte än ... de får inte säga det på låneföretaget i och med att jag inte har gjort ansökan. De lämnar bara ut det till myndigheter.

Hoppas nästan att det är någon random ... är det någon jag känner kommer jag att go mental :banghead:
Men herregud, hur kan de inte få lov att tala om det för dig? Den personen har ju uppenbart gett dem dina uppgifter, det kan jag tycka borde ge dig inblick i allt som rör ärendet, inklusive vem som satt dig som medsökande.
 
Men herregud, hur kan de inte få lov att tala om det för dig? Den personen har ju uppenbart gett dem dina uppgifter, det kan jag tycka borde ge dig inblick i allt som rör ärendet, inklusive vem som satt dig som medsökande.
Banksekretess :bag:
Jag är mest lättad över att de kunde stoppa allt och att inga pengar skickats ut. Nu är det jag som spärrar mitt personnummer överallt ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 867
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 243
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 097
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 842
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp