Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir galen... Min vän sedan 12 år har börjat fastna mer och mer i konspirationsteoriernas träsk. Delar en massa smörja som typ: "Det här vill makten att du inte ska veta." "Makten vill kontrollera befolkningen". "Coronapandemin var iscensatt." Osv. :banghead: Hen har aldrig uttryckt något sådant tidigare och har själv tyckt att det bara är "foliehattar" som tänker så. Nu är hen plötsligt en foliehatt själv...

Jag försöker behålla lugnet när hen drar igång med skiten och vara neutral, för jag orkar inte argumentera om det, men det är svårt. Fortsätter det så här blir jag tvungen att fasa ut den vänskapen. :( Hen är min enda vän, men jag är hellre utan en vän, än vän med en foliehatt.
 
Jag blir galen... Min vän sedan 12 år har börjat fastna mer och mer i konspirationsteoriernas träsk. Delar en massa smörja som typ: "Det här vill makten att du inte ska veta." "Makten vill kontrollera befolkningen". "Coronapandemin var iscensatt." Osv. :banghead: Hen har aldrig uttryckt något sådant tidigare och har själv tyckt att det bara är "foliehattar" som tänker så. Nu är hen plötsligt en foliehatt själv...

Jag försöker behålla lugnet när hen drar igång med skiten och vara neutral, för jag orkar inte argumentera om det, men det är svårt. Fortsätter det så här blir jag tvungen att fasa ut den vänskapen. :( Hen är min enda vän, men jag är hellre utan en vän, än vän med en foliehatt.
Psykisk ohälsa?
 
Hundägare? Här brukar det vara svamp- och bärplockare som parkerar lite hipp som happ... :cautious:
Don't get me started.....

Det verkar vara svårt att begripa att mötesplatser på smala vägar är till just för att man ska kunna mötas...

Men folk kan stanna hur som helst. Mitt på vägen för att man plötsligt fick lust att plocka en massa av blommorna på åkern. Eller för att mobilen ringde. Eller som bussföraren som stannade mitt för min utfart för att bussen lät illa. I nedförsbacke. Föreslog att han skulle rulla några meter så jag kunde ta mig ut me han var tveksam...
 
De här kaffemuggarna nån köpte in till jobbet (tack och lov är det inte många kvar)
Svåra hålla i och iom de är i glas vill inte alltid kaffemaskinen kännas vid att det står en mugg i hållare 🙄
 

Bifogade filer

  • IMG_7670.jpeg
    IMG_7670.jpeg
    378,1 KB · Visningar: 25
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 876
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
4 716
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 846
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 248
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp