Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis, och det vi talade om var hur olika metod de använde, det ena barnet rusade runt med väldig fart och glädje och plockade en kotte här och en annan där, medan det andra barnet metodiskt satt och plockade varenda kotte på en liten fläck.

Enligt kollegan var båda sätten tydligen fel och jag skulle visst ha styrt upp kottplockandet och lärt dem göra det på rätt sätt och haft ordning på dem och bla bla.
Alltså jobbar du nära den här kollegan?
Jag hade gjort mitt bästa för att undvika henom helt och hållet
 
Alltså jobbar du nära den här kollegan?
Jag hade gjort mitt bästa för att undvika henom helt och hållet
Ja vi jobbar ganska tätt ihop, så det går inte att undvika helt. Men jag har för länge sedan sett att det inte går att sitta vid samma bord som hon och en annan kollega på pauserna, det blir alltid så absurda diskussioner. Så oftast sitter jag vid något annat bord, men igår blev det så att vi satt tilsammans.
 
Precis, och det vi talade om var hur olika metod de använde, det ena barnet rusade runt med väldig fart och glädje och plockade en kotte här och en annan där, medan det andra barnet metodiskt satt och plockade varenda kotte på en liten fläck.

Enligt kollegan var båda sätten tydligen fel och jag skulle visst ha styrt upp kottplockandet och lärt dem göra det på rätt sätt och haft ordning på dem och bla bla.
Rött sätt att plocka kottar å fel sätt att plocka kottar? Jösses, vette tusan om jag någonsin hade kunnat tagit personen seriöst nånsin efter den kommentaren.
 
Rött sätt att plocka kottar å fel sätt att plocka kottar? Jösses, vette tusan om jag någonsin hade kunnat tagit personen seriöst nånsin efter den kommentaren.
Jag har inte på länge tagit någon av de två kollegorna seriöst, som regelbundet kläcker ur sig något mystiskt. Men ändå blir jag lika förvånad varje gång, över hur de egentligen tänker. :confused:
 
Folk i FB grupper som bara måste svara på precis varenda inlägg, som att varje inlägg är skrivet specifikt till dem. Inte nog med det så är 99.9% av dessa personers kommentarer liksom helt irrelevanta för urspringsunlägget.

Nu senast frågade någon när det Tyska bingot är och alla svar är i stil med "Det tyska bingot var inte så bra" och "Jag kan inte tyska". Ibland tror jag nästan att de tävlar om vem som kan producera flest onödiga kommentarer på kortast möjligaste tid :meh: :cautious:
 
Jag hade nog frågat lite lätt, "ursäkta, men har du ADIH?" ( allmänt dum i huvet)
Jag kan rapportera att de här två kollegerna just nu är upptagna med en ytterst livlig debatt om blomkål.
Jag har inte satt mig in i vilken aspekt de egentligen diskuterar, det verkar som om blomkålsodling är problemet, men högljutt går de till, så det hjälper inte att sitta i andra änden av pausrummet. :cautious:
 
Jag kan rapportera att de här två kollegerna just nu är upptagna med en ytterst livlig debatt om blomkål.
Jag har inte satt mig in i vilken aspekt de egentligen diskuterar, det verkar som om blomkålsodling är problemet, men högljutt går de till, så det hjälper inte att sitta i andra änden av pausrummet. :cautious:
Blomkål ska täckas med växande hästhuvuden säg det till dom :up:
Enligt en översättning från ryska på en sorts blomkål @Lillgrådis odlade tror jag det var :D
 
Blomkål ska täckas med växande hästhuvuden säg det till dom :up:
Enligt en översättning från ryska på en sorts blomkål @Lillgrådis odlade tror jag det var :D

Jag lärde mig också genom samma sida (om man inte märkt det genom egna erfarenheter dvs) att blomkål är "mycket lurfull". Helt naturligt att det behöver diskuteras, för att försöka överlista den sluga och lurfulla blomkålen! (Fast det är verkligen att ligga i framkant att diskutera blomkålsodling nu, det är ju inte det normala med vintersådd - om det inte är en del av överlistningsstrategin).
 
Jag lärde mig också genom samma sida (om man inte märkt det genom egna erfarenheter dvs) att blomkål är "mycket lurfull". Helt naturligt att det behöver diskuteras, för att försöka överlista den sluga och lurfulla blomkålen! (Fast det är verkligen att ligga i framkant att diskutera blomkålsodling nu, det är ju inte det normala med vintersådd - om det inte är en del av överlistningsstrategin).
Lurfull var det ju den var
Vilket underbart ord :D
 
Hjälpte en äldre släkting att fixa en e-post
Nu vill han att jag ska lära honom lite mer om datorer men alltså nej :stop:
Jag känner knappt människan även om vi är släkt så har vi knappt träffats då han och hans fru hållit sig för sig själva
Antagligen på grund av att frun drack ofta och mycket
Jag är dessutom synnerligen dålig på att lära ut mitt tålamod är obefintligt när det handlar om vuxna människor
Jag tycker dessutom karln är obehaglig och alltså man får hänga med lite och inte låta frun sköta allt även om det är bekvämt
Mycket möjligt att frun körde över honom men lite måste man faktiskt försöka ha koll på för rätt var det är blir man ensam

Han vill inte besvära sina barn för de är så upptagna tja det är inte mitt fel att du har dålig kontakt med dina barn
Han verkar hoppas att min mamma de är kusiner ska vara hans flickvän :crazy: men jag har redan en idiot till fader behöver inte ha fler stolpskott till karlar i min närhet

Javisst det är tråkigt att han är ensam men jag vill faktiskt inte umgås med honom alls
Jag umgås liksom inte med övrig släkt heller
Och jag inser att jag antagligen också kommer sluta gammal och ensam en gång men jag försöker verkligen hänga med
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 330
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 888
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 340
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 701
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp