Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte min för 6-7 år sen, använder mycket och den är fortfarande kanon. Så det är riktigt kvalite och den är odödlig. Kolla om du kan hitta en begagnad? 😊
Ja alltså det känns värt det på ett sätt, men samtidigt kanske jag skulle använda den en gång i veckan? Fast vem vet, kanske blir mer om jag väl har den 😁
Hästägaren har en sån (eller samma märke iaf) och himmel vilket ljus!
 
Ja alltså det känns värt det på ett sätt, men samtidigt kanske jag skulle använda den en gång i veckan? Fast vem vet, kanske blir mer om jag väl har den 😁
Hästägaren har en sån (eller samma märke iaf) och himmel vilket ljus!

En driftssäker och bra pannlampa är på flera sätt en investering i ett bättre liv mellan november och mars - varje år! (också team Lumonite, också sedan många år)
 
Jo jag vet, men den är så himla dyr…
Inte meningen att låta dryg men alla tipsar om den och jag känner att jag inte riktigt har råd :bag:
Jag har köpt billiga vettiga som jsg sprungit förbi på nån affär.
De är utmärka till jag behöver. Och är inte dyrare än att det går att slänga i återvinningen omjag är missnöjd.
En dyr skulle jag bara vara rädd att tappa boet eller krascha.
 
Ja alltså det känns värt det på ett sätt, men samtidigt kanske jag skulle använda den en gång i veckan? Fast vem vet, kanske blir mer om jag väl har den 😁
Hästägaren har en sån (eller samma märke iaf) och himmel vilket ljus!
Säger som flera andra redan har gjort... Köp en billigare variant och se om den är tillräcklig innan du lägger ut en massa pengar på en bättre dyrare. Jag är helt övertygad om att den dyra som rekommenderas är mycket bättre än den billiga jag har. Men den billiga är tillräcklig för mina behov... :)
 
Chipsbjudning på jobbet..
20231027_055445.jpg
 
Pratade med fackombudet på mitt jobb om arbetsgivaren har rätt att neka obetald ledighet när det finns fullgod ersättare
Säg att hovslagaren behöver ändra dag och jag behöver vara ledig och mina semesterdagar är slut och en kollega som bara är anställd på halvtid hoppar gärna in eller någon av sommarjobbarna
Det är inte ok enligt chefen
Det tyckte fackombudet lät märkligt men fackombudet tyckte du kan ju sjukskriva dig istället :eek::eek::eek:
Alltså är det så man ska bete sig :down:
 
Pratade med fackombudet på mitt jobb om arbetsgivaren har rätt att neka obetald ledighet när det finns fullgod ersättare
Säg att hovslagaren behöver ändra dag och jag behöver vara ledig och mina semesterdagar är slut och en kollega som bara är anställd på halvtid hoppar gärna in eller någon av sommarjobbarna
Det är inte ok enligt chefen
Det tyckte fackombudet lät märkligt men fackombudet tyckte du kan ju sjukskriva dig istället :eek::eek::eek:
Alltså är det så man ska bete sig :down:
Kan det inte ha att göra med att ersättare kan vara dyrare att ta in? Våra timmisar tjänar ju ganska mycket mer än vad vi ordinarie gör eftersom de jobbar så lite.
 
Kan det inte ha att göra med att ersättare kan vara dyrare att ta in? Våra timmisar tjänar ju ganska mycket mer än vad vi ordinarie gör eftersom de jobbar så lite.
Det tror jag inte snarare tjänar framförallt sommarjobbarna mindre i timmen än vad jag gör en del är under 18
Vilken bransch jobbar du i? Jag har aldrig någonsin hört att någon får mer betalt för att de hoppar in extra på mitt jobb ingen hamnar dessutom på övertid heller det är de väldigt noga med
Hade det varit så kunde ju chefen helt enkelt sagt det

Vi är alla anställda på ett antal timmar i veckan ingen på heltid som mest tror jag 32 timmar, handels och jag tjänar väl snarare några ören mer i timmen eftersom jag varit där i många år nu
Flera kollegor tex är anställda på 22 timmar i veckan och tar därför gärna extrapass
De flesta föredrar nog att hellre bli frågade en vecka innan än att bli uppringda klockan sex på morgonen och kan du komma hit nu och jobba

Alltså det löser sig säkert om det blir skarpt läge Däremot så känns det som om chefen har gått in i "här är det minsann jag som bestämmer" läge :meh: Allmänt dålig stämning på jobbet nu
Och just fackombudets liksom men bara sjukskriv dig istället när jag vill ha en möjlighet att lösa min vardag utan att sätta någon på pottkanten genom att ringa samma dag och säga jag är sjuk :down: jag vet inte ens om jag faktiskt skulle ha samvete att göra så O_o
 
Gubbar som får bete sig lite som de vill och alla andra tycker ”han är som han är, man får inte ta åt sig” - nej, jag tar inte åt mig eftersom jag gjort exakt noll fel i det här läget, men jag accepterar heller inte att någon som ska föreställa en kollega ställer sig och gormar över att jag inte gör precis som han vill.
 
Slutade jobba 17, slängde i mig lite varma mackor och har nu lagt färg i håret. Får panik när jag ser utväxt :nailbiting: är frusen av mig så försöker tänka bort iskall hårfärg i hårbotten och sikta in mig på att det blir skönt när jag får skölja av det i en varm dusch. Tänkte distrahera mig med att skriva inköpslista till morgondagens handling.
Insåg att jag skrivit i fel tråd :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 242
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 227
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 547
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 080
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp