Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter nästan 2 timmar har den kommit halvvägs.... :meh: Man får trösta sig med att den drar väldigt lite batteri och håller i en evighet när den väl är laddad!
Har den alltid gjort så? Det är inte kontakten som är långsam? Jag har en kontakt som laddar snabbt (men bara nyaste telefonen eftersom den går att snabbladda).
 
Min hö fot där ett mellanfotzben troligen är av, zvullen o gör ont och jag mizztänker att ringer jag vc zå zäger dom åk till akuten, jag vill inte åka dit o ta platz för någon zom faktizkt är zjuk, jag vill bara få en röntgen eller ortoped att titta/känna på eländet o göra något åt det, ja jag är gnällig ,den har värkt hela jävla kvällen/natten, nu gav jag upp o tog en citodon.
Få en remiss från VC så går det snabbt. Typ samma dag. Får du inte läkartid tar du en tid hos en sjukgymnast. Som skriver remiss. Samma dag.
 
Tittade på Allt för Sverige och blev irriterad.
Och ja, jag vet att de klipper så det blir "bra TV" Men ändå. :(

En deltagare pratar om sin barnlängtan. Han vill ha ett barn som han kan berätta om sitt liv för, allt han gjort och åstadkommit.
Herregud - är det typiskt amerikanskt eller typiskt manligt?

Inget om att se en ny människa växa upp och spänningen i att följa dess personlighet, finnas där som en trygg förälder

Gah, jag blev arg.
 
Tittade på Allt för Sverige och blev irriterad.
Och ja, jag vet att de klipper så det blir "bra TV" Men ändå. :(

En deltagare pratar om sin barnlängtan. Han vill ha ett barn som han kan berätta om sitt liv för, allt han gjort och åstadkommit.
Herregud - är det typiskt amerikanskt eller typiskt manligt?

Inget om att se en ny människa växa upp och spänningen i att följa dess personlighet, finnas där som en trygg förälder

Gah, jag blev arg.
Jag har träffat flera (svenska) män som skaffat barn för att de inte vill bli ensamma när de blir gamla.. Ingenting om att de vill ha barn för barnets skull.
 
Jag har träffat flera (svenska) män som skaffat barn för att de inte vill bli ensamma när de blir gamla.. Ingenting om att de vill ha barn för barnets skull.
Fast det är ju en del av konceptet? Barn, familj, att vara del av ett sammanhang. I en familj är ju alla varsin del av det. Barn är kärlek och gemenskap

Att skaffa barn enbart för barnet skull har jag nog knappast hört talas om. Vad säger att mina gener är så bra att jag bör avlas på....
 
IMG_1528.jpeg

Jag gillar snö och sånt egentligen men kanske inte såhär mycket på en gång. I december går det bra.
 
Att jag pga sedvanligt journalsystemskaos var tvungen att gå till två olika provtagningar... och att samtliga rulltrappor OCH hissar var avstängda när jag skulle till ena provtagningsstället. Stör mig också på att jag har så mkt sår i munnen att jag inte ens kan njuta av vin. Stör mig också på att jag nu är sönderstucken i bägge armarna.
Och ja, det regnar!
 
Skulle ha ett viktigt läkarbesök idag som jag stressat över men nope, för sjukvården hade helt enkelt skickat en kallelse där tiden var 3 h innan de hade bokat in besöket:arghh::banghead: Vilket då inte gick för mig eller för den som jag hade tagit med som stöd. Brukar inte ha med mig stöd men... De bad om ursäkt, fick en ny tid nästa vecka då stödet inte kan vara med. Vad roligt, hade velat boka om men då hade sekreteraren tryckt in ett "prioritera tiden, vi har så få" vilket ger bara dåligt samvete. Mötet kommer hursom att gå åt skogen så hade velat ha det bortgjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 396
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 991
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 757
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 579
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp