Störiga saker vi stör oss på del 30.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag störde mig på att grannen ovanför har fest, så när volymen blev högre och högre allt eftersom så gick jag till slut upp för en liten stund sedan och ringde på. Han öppnade och såg så JÄVLA FRÄSCH UT med perfekt frilla och stort vitt leende och där stod dötrötta småbarnsmamman (jag) i curryfläckig mjukisdräkt och vilt rufsigt hår och ba ”Nu är det dags att sänka volymen” och han ba ”Jaa, visst, självklart, då gör vi det!”

Hur vååååågar han stå där och vara så jävla snygg och trevlig när jag står där och är sliten och grinig?! Va?! VA?!?!? :mad::mad::mad::mad::mad: URSÄKTA MIG JAG SKA FAKTISKT UPP TIDIGT TILL IKEA MED BARNEN IMORGON buhuuuu fan också när blev jag såhär gammal och tråkiiig :nailbiting:

Tror ni de dämpade sig då?! JA DET GJORDE DE! :mad: De är inte bara snygga och har kul, de är skötsamma också! Man kan ju bli förbannad! #mindervärdeskomplex #läggdags
Så störande ju!!
Folk får ju inte se så fräscha ut när en annan är ett vrak
 
Har precis vinkat av mina föräldrar som kom förbi en stund påväg hem från en helg hos vänner. Är helt matt av den negativa energin 🙈 ALLT är dåligt och jag tror verkligen inte de förstår hur de låter. Men ni vet när någon liksom berättar en grej, först helt neutralt (typ, igår blev vi bjudna på lunch ") och man svarar något om att det väl var trevligt, och de följer upp med "njae, det smakade inget särskilt tycker jag".
🤯😵‍💫 :banghead: Och så vidare i all oändlighet om varje. himla. grej. vi. pratar. om.
 
Stör mig på den här helgen. Inget flyter på liksom.
Köpt fel lister (självklart kapat dem också), good bye x antal tusen
Kokade gröt och brände fast
Köpte pumpa i all hast, murken i botten
Råkade putta ner elvispen i diskhovatten så det blev svart i huset
Värmde kaffe i mikron, kokade över
Diskmaskinen fick stopp någonstans så vattnet rann över

...Osv ..


:cautious: mitt humör och energin är i botten och då blir jag irriterad över det med
 
Har precis vinkat av mina föräldrar som kom förbi en stund påväg hem från en helg hos vänner. Är helt matt av den negativa energin 🙈 ALLT är dåligt och jag tror verkligen inte de förstår hur de låter. Men ni vet när någon liksom berättar en grej, först helt neutralt (typ, igår blev vi bjudna på lunch ") och man svarar något om att det väl var trevligt, och de följer upp med "njae, det smakade inget särskilt tycker jag".
🤯😵‍💫 :banghead: Och så vidare i all oändlighet om varje. himla. grej. vi. pratar. om.

Stör mig på den här helgen. Inget flyter på liksom.
Köpt fel lister (självklart kapat dem också), good bye x antal tusen
Kokade gröt och brände fast
Köpte pumpa i all hast, murken i botten
Råkade putta ner elvispen i diskhovatten så det blev svart i huset
Värmde kaffe i mikron, kokade över
Diskmaskinen fick stopp någonstans så vattnet rann över

...Osv ..


:cautious: mitt humör och energin är i botten och då blir jag irriterad över det med

Ehrm...

Ditt inlägg kändes lite träffande när jag såg min klagosång direkt under som inte direkt sprudlande av positiv energi :o
 
Ehrm...

Ditt inlägg kändes lite träffande när jag såg min klagosång direkt under som inte direkt sprudlande av positiv energi :o
Faaaast i den här tråden får man vara lite negativ det är väl det den är till för :confused:
Så man kan lätta lite på trycket

Sen finns det ju personer som låter negativa jämnt bara de öppnar munnen och inte ens är medvetna om det och de kan vara jobbiga att ha omkring sig
 
Ehrm...

Ditt inlägg kändes lite träffande när jag såg min klagosång direkt under som inte direkt sprudlande av positiv energi :o
Nej men alltså det där är ju legitima saker att gnälla över! Kör på säger jag. Mina föräldrar gnäller ju om helt vardagliga saker. Maten är inte god, frukosten var heller inget att hurra över, deras vän kollar nyheterna på en surfplatta istället för att kolla på tv, de fick espresso istället för bryggkaffe till frukost, det står pallkragar i bostadsområdet och det ser skräpigt ut, etc etc.
 
Gissningsvis siktade skytten inte medvetet på mannen i huset och mot dåligt kulfång och dito omdöme hjälper inga skjutprov i världen.
Visserligen. Men jag tänker såhär.
Om man passerat pensionsåldern med råge, inte skjutit med vapnet på många år. (med den älgbrist som finns här i mellansverige så är det någon enstaka som får avlossa sitt vapen varje år) så ökar risken för mindre väl valda skott rätt dramatiskt.

Jag tror att skjutprov är bra. Då kan man i alla fall garantera att hen har avlossat sitt vapen de senaste tio åren. Och därtill träffat tavlan.
 
Det börjar skymma redan vid kl 15. :meh: Normaltid, suck.

Edit: Inatt var jag vaken till kl 3 eftersom att jag ville se hur det ser ut när telefonens klocka ändrar sig. :D På 3-slaget flyttade sig lilla visaren till 2.
 
Senast ändrad:
Planerade att rengöra och fixa med cpu fläkten, det behövs göras när det är ljust ute. Men Megaras magproblem gjorde att allt sköts upp. Det måste verkligen göras pronto innan cpu skadas. Nu måste jag tvätta :arghh:
 
Tycker upplägget på sista ordet är sjukt.
En sak att göra ett program som ska sändas efter någons död är en sak men att personen ska sitta fullt frisk och låtsas vara död känns inte bra.
 
Har precis vinkat av mina föräldrar som kom förbi en stund påväg hem från en helg hos vänner. Är helt matt av den negativa energin 🙈 ALLT är dåligt och jag tror verkligen inte de förstår hur de låter. Men ni vet när någon liksom berättar en grej, först helt neutralt (typ, igår blev vi bjudna på lunch ") och man svarar något om att det väl var trevligt, och de följer upp med "njae, det smakade inget särskilt tycker jag".
🤯😵‍💫 :banghead: Och så vidare i all oändlighet om varje. himla. grej. vi. pratar. om.
Mina föräldrar har också den tendensen, i synnerhet min mamma. SÅ OTROLIGT STÖRIGT.

Om någonting är positivt, t.ex en present, kan detta kommenteras med "ja det duger" "den dög". Och då hon ibland frågar vad man tycker om något hon gett oss, ska detta alltid formuleras enligt följande: "dög XX-prylen?"
Jag blir matt ibland.

Har försökt påpeka hur det låter, att det är väldigt tröttsamt ibland med all negativitet men "pappa och jag är väl inte negativa?".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 328
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 314
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 141
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 810
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp