Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
I det läget brukar jag tänka att det viktigaste är att jag tränar. Inte exakt vad, eller när, eller hur hårt. Men att jag börjar komma ut och röra på mig som steg 1. Du kanske kan sätta upp (precis som jag och några andra här i tråden) ett mål på antal träningspass per vecka, eller per månad, eller innan nyår?
Problemet är att hålla det målet :crazy:. Är extremt dålig på att faktiskt hålla mina mål oavsett vad det är. Men kan ju börja väldigt lätt med en promenad på 1 timme i veckan, en som alltid är schemalagd så man får in ett system.
 
Ger mig in i denna tråden. Behöver verkligen ta tag i mig själv och komma igång med träning och kost. Har inte så många kilon att bli av med, men vill ha en fast kropp igen! Dessutom vet jag ju att jag mår bättre när jag tränar.

Några bra komma igång tips när allt tar emot? :D. Mår inte jättebra psykiskt pga separation m.m. heller så motivationen är på noll men behovet är stort!
Vad för typ av träning tycker du är rolig? Håller med @Voeux om att det viktigaste faktiskt är att bara komma igång med något, men det kanske är lättare om det finns något du redan vet att du gillar? Och det kan ju vara lite vad som helst! Dans? Styrketräning? Löpning? Promenad?

Sedan tror jag på att börja litet, att det ska bli av 1 gång/1 h i veckan eller dylikt. För vissa kan det underlätta att schemalägga det också (typ, varje söndag kl 12 ska jag ta en promenad!).
 
@Wonderwoman Förutom det de andra sagt om att lägga ribban lågt men samtidigt försöka ha någon slags plan så rekommenderar jag att byta om till träningskläder så fort du kommer på tanken att "idag vill/hinner/kan jag nog träna lite". Det är ett knep jag fått från den här tråden och det funkar bra för mig de gånger då jag t.ex. åker hem emellan jobbet och träningen. Då går jag och byter om till träningskläder med en gång när jag kommer innanför dörren, för även om det ibland tar emot att träna så tar det emot ännu mer att ta av sig träningskläderna igen utan att ha tränat något först :D
 
När man tänker att det inte kommer att gå, att man inte kommer att orka, och så går det! Men fy faaaaan vad jobbigt det var! Snacka om att jag har en hatkärlek till knäböj. :D

72B9119B-6FE2-4DFA-B0B3-A81451BC86B0.png
 
Min tur att ha en hektisk vecka på ingång! Mest är det roliga, självvalda saker dock så jag ser fram emot den :) Hoppas ändå att få till ett yogapass (vilket blir ikväll, sista tillfället på kursen på studion) samt två pass crossfit denna veckan. I en idealisk värld hade jag kört tre pass crossfit, men jag tror inte det blir tid/energi över till det faktiskt. Det ska ju kännas roligt också! Jag ligger bra till vad gäller målet om 50 pass innan nyår (har gjort 20 än så länge) så på den fronten är det helt lugnt :)
 
Min tur att ha en hektisk vecka på ingång! Mest är det roliga, självvalda saker dock så jag ser fram emot den :) Hoppas ändå att få till ett yogapass (vilket blir ikväll, sista tillfället på kursen på studion) samt två pass crossfit denna veckan. I en idealisk värld hade jag kört tre pass crossfit, men jag tror inte det blir tid/energi över till det faktiskt. Jag ligger bra till vad gäller målet om 50 pass innan nyår (har gjort 20 än så länge) så på den fronten är det helt lugnt :)

Vette fasen om jag kommer klara mitt mål innan nyår, men nu kommer det en lugnare period i mitt liv så jag hoppas det kommer gå. Om inte annat ska jag göra så gott jag kan för att nå det :D
 
Vette fasen om jag kommer klara mitt mål innan nyår, men nu kommer det en lugnare period i mitt liv så jag hoppas det kommer gå. Om inte annat ska jag göra så gott jag kan för att nå det :D
Äsch, det spelar ju ingen roll om det blir 60 pass eller 53! Så länge det bidragit med lite extra motivation, vilket det definitivt gjort för mig, så är det allt som spelar någon roll tycker jag! :)
 
Exakt! Det är så jag tänker också :) Vore kul att nå målet men gör jag det inte så har jag ändå tränat och yogat på en hel del.

Jag tänker likadant! Jag är lagt 4-5 pass i veckan för att nå mitt mål, men har en förkylning på gång känner jag :nailbiting: Så försvinner en hel veckas träning blir det nog lite väl tufft att ta igen, jag vill inte träna mer än max 5 pass då jag verkligen behöver återhämtningen på helgerna. Så då får det bli mindre. Målet, det större målet än antalet pass, har ju varit att "träna mycket" under hösten. Och det uppnår jag.
 
Jag tänker likadant! Jag är lagt 4-5 pass i veckan för att nå mitt mål, men har en förkylning på gång känner jag :nailbiting: Så försvinner en hel veckas träning blir det nog lite väl tufft att ta igen, jag vill inte träna mer än max 5 pass då jag verkligen behöver återhämtningen på helgerna. Så då får det bli mindre. Målet, det större målet än antalet pass, har ju varit att "träna mycket" under hösten. Och det uppnår jag.

Ja precis, livet händer ju ibland liksom 😅 Oktober har varit fullt ös medvetslös hittills men hoppas det börjar lugna sig lite nu. Jag prioriterar alltid sömn, annars orkar jag inte träna som jag vill ändå. Sen går alltid motion av djuren före min egen träning. Nu går snart den andra hästen på vila också så jag kommer kunna träna/yoga någon dag till per vecka. Vill helst inte träna mer än 5 pass i veckan jag heller, behöver precis som dig återhämtningen. Det övergripande målet är att träna 3 pass i veckan och yoga 1 pass. Har inte blivit så mycket yoga än tyvärr :p
 
Vad för typ av träning tycker du är rolig? Håller med @Voeux om att det viktigaste faktiskt är att bara komma igång med något, men det kanske är lättare om det finns något du redan vet att du gillar? Och det kan ju vara lite vad som helst! Dans? Styrketräning? Löpning? Promenad?

Sedan tror jag på att börja litet, att det ska bli av 1 gång/1 h i veckan eller dylikt. För vissa kan det underlätta att schemalägga det också (typ, varje söndag kl 12 ska jag ta en promenad!).
Jag gillar ju tung styrketräning och yoga, tyvärr har jag ju också en kropp som går emot med sköldkörtelsjukdom som gör att jag gärna blir sjuk fort när jag tränar hårt. Men yogan har jag tänkt att komma igång med en gång i veckan och promenad en gång, som jag schemalägger så brukar ju motivationen och orken för mer komma.

Så skall försöka hitta dagar som passar bäst för detta och faktiskt göra det. :)
 
Pigg häst som vilat fem dagar på rad så det blev ett träningspass för mig alla försöka hålla reda på honom 😅 Glad att jag inte tog med shettisen som handhäst för hon har också vilat fem dagar och är som en bulldozer vanligtvis när hon tränas regelbundet 😂
 
Problemet är att hålla det målet :crazy:. Är extremt dålig på att faktiskt hålla mina mål oavsett vad det är. Men kan ju börja väldigt lätt med en promenad på 1 timme i veckan, en som alltid är schemalagd så man får in ett system.

För mig är det en balansgång mellan lust och disciplin, när det kommer till att hålla mig till målsättningar. Har jag valt en målsättning som inte alls är lustfylld, då kommer jag inte hålla den oavsett hur mycket disciplin jag har. Och hur lustfylld den än är så kommer det att finnas dagar då jag hellre vill göra någonting annat och då krävs disciplinen. Den är inte heller helt tokig att öva upp.
 
Jag kommer aldrig bli en bra joggare. Jag sliter hårt nästan alltid.
I dag joggade jag inte så långt (4,3 km efter 1 km promenad) men det kändes riktigt bra. (Förutom att knät varnade lite)
 
Problemet är att hålla det målet :crazy:. Är extremt dålig på att faktiskt hålla mina mål oavsett vad det är. Men kan ju börja väldigt lätt med en promenad på 1 timme i veckan, en som alltid är schemalagd så man får in ett system.
Ett sådant mål skulle få mig att hoppa över pass på en gång. Jag skulle hellre köra mini-lite men varje eller varannan dag till en början. 10 min per dag i 6 dagar blir lika mkt men så mkt lättare att genomföra för att få in rutinen.
 
Ett sådant mål skulle få mig att hoppa över pass på en gång. Jag skulle hellre köra mini-lite men varje eller varannan dag till en början. 10 min per dag i 6 dagar blir lika mkt men så mkt lättare att genomföra för att få in rutinen.
Både ja och nej, blir så satans tråkigt om jag bara går 10 min, det är till vår postlåda o tillbaka. Den biten går jag ju varje dag med hästarna när de skall till hagen :meh:.
 
Jag pinnar på, de har möblerat om i gymmets scheman så har fått ändra om så jag får med det jag vill. Men nu verkar jag ha hamnat rätt, kollade och jag har kört 158 pass hittills iår trots avbrott för spräckta revben, fast då räknas även om jag går inom gymmet och kör 20 minuters rörlighet när jag ändå ska handla som ett pass, likaså om jag kör tex cx och sen spinning så räknas det som två pass.
Är dock fruktansvärt trött på revbenen då de fortfarande känns av 6 veckor efter att det hände, det gör inte ont, men det känns att det är något i sidan, såååå irriterande.
 
Både ja och nej, blir så satans tråkigt om jag bara går 10 min, det är till vår postlåda o tillbaka. Den biten går jag ju varje dag med hästarna när de skall till hagen :meh:.
Kör ngn av de här 5-10 min-passen som finns på Youtube? Jag tycker de ger väldigt mkt trots den korta stunden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
61 806
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 045
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 996
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 095
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp