Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter som en vilodag inte heller hade vart fel?
Sådana pass får jag med ibland, när jag vill så mycket mer än jag klarar av.

Du är grym, glöm aldrig det! 💪🏻

Åh, så tråkigt. Men det är ju så ibland. Låter klokt att ladda om och styra om lite. @YaHilweh förslag om vilodag är kanske inte så tokigt heller?
Ja, det får kanske bli så. Får se hur det känns imorgon, jag känner mig återställd nu efter mycket mat, chips och vatten. Jag kom på nu att jag nog druckit ganska dåligt idag, bara ett glas vatten jämfört med mina vanliga tre, så det var nog mycket därför det kändes som det kändes idag. Har också haft en ganska intensiv vecka och är överlag inne i en väldigt intensiv period i livet vilket nog påverkar mer än jag inser. Lovar att lyssna på kroppen, den träning som ev blir av imorgon kommer att bli lugn oavsett! :)
 
Alltså, så himla peppad av att läsa hur ni tränar :up:

Har på bara några joggingturer märkt hur mycket piggare jag börjar bli. Liksom, vaknat av mig själv nu och typ "ska bara kolla Buke lite så går jag ut med hunden sen! 🏃‍♀️:D" Sån härlig känsla!

Ska se vad för slags mer träning jag kan få in på rutin, skulle verkligen behöva stärka ffa rygg.
 
Det bl
Jag är så imponerad av alla som kör yoga. Jag är ganska orörlig och har alltid haft svårt för de övningarna. 😳
Jag har alltid varit över rörlig och gick hos en sjukgymnast när jag var barn för att bli mer ”stel”. Jag är inte lika flexibel som då nu som vuxen men definitivt mer rörlig än i princip alla jag tränar med och om jag kör själv. Får ibland tvinga mig själv att inte gå för djupt i vissa positioner för att kroppen kanske egentligen inte är redo för den belastningen.

Men jag blir själv förvånad nästan varje gång hur jag lyckats krångla mig in i någon super knepig position som jag trodde var omöjlig. Och sen kommer problemet att ta sig ur positionen, om man kör yinyoga är man i positionerna 3-5 minuter och ibland liksom fastnar man på väldigt suspekta sätt :rofl:
 
Det blev förresten ett yogapass runt halv nio igår kväll.

Idag har jag varit så trött att jag på riktigt inte klarat att ta mig upp ur soffan. Sovit och legat i dvala. Blir nog ingen långpromenad utan ett par kortare för hundarnas skull.

Vet inte riktigt vad som hänt men är helt ur gängorna. Kanske bara en sådan dag. Ska tävla imorgon så behöver energi till det.
 
Tvärförkylda hela familjen, man måste ju bara älska dagisbaciller😑
Har i alla fall anmält mig till Jönköpings halvmaraton idag, fick startplats via jobbet så då gick det liksom inte att låta bli🤣 Bra sätt att hålla i träningen över sommaren också!
Kul att du fått mersmak! :)
 
Jag gjorde ju tough viking för någon månad sedan. Kan ha anmält mig och mannen till Toughest i september 🤷🏻‍♀️😁
Åh gud, det där var jag livrädd för att jag skulle behöva göra på min möhippa för några veckor sedan. Toughest anordnades i samma stad samma dag och jag var ett tag helt övertygad om att mina vänner anmält mig till det som "aktivitet". Blev väldigt glad och lättad när det inte visade sig stämma :laugh:
 
Jäklar i min lilla låda vad skönt det var med massage! Idrottsmassage är den enda sorten jag hittat som går tillräckligt djupt för att det ska kännas värt det för mig, och det stämde även denna gången. Enligt personen som masserade har jag en "beautifully strong back with lots of muscle", hej egoboost! :D Fick dock även skäll för att jag var stel i princip överallt, men vi kom fram till att en hel del av det berodde på gårdagens kettlebell swings. Han lyckades knåda loss en massa knutar och skräp i alla fall och SOM jag njöt. Visst gjorde det ont emellanåt, men mest på ett skönt sätt.
 
Kul att du fått mersmak! :)
Eller hur! Kul att få ett mål med träningen och inte bara ”springa för att springa” Jag har ju ändå löpningen som min huvudsakliga träning så då är det ju kul att flika in några lopp. Tänker om man har ett par 10k lopp och en halvmara på våren och en på hösten så håller man sig i form hela året😅
 
Åh gud, det där var jag livrädd för att jag skulle behöva göra på min möhippa för några veckor sedan. Toughest anordnades i samma stad samma dag och jag var ett tag helt övertygad om att mina vänner anmält mig till det som "aktivitet". Blev väldigt glad och lättad när det inte visade sig stämma :laugh:
Jag hade älskat en sådan sak 😍 mina vänner skulle dock aldrig få för sig en sådan grej 😂
 
Jäklar i min lilla låda vad skönt det var med massage! Idrottsmassage är den enda sorten jag hittat som går tillräckligt djupt för att det ska kännas värt det för mig, och det stämde även denna gången. Enligt personen som masserade har jag en "beautifully strong back with lots of muscle", hej egoboost! :D Fick dock även skäll för att jag var stel i princip överallt, men vi kom fram till att en hel del av det berodde på gårdagens kettlebell swings. Han lyckades knåda loss en massa knutar och skräp i alla fall och SOM jag njöt. Visst gjorde det ont emellanåt, men mest på ett skönt sätt.
Jag håller helt med,jag älskar när man verkligen känner att det gör nytta. Det är liksom skönt när det gör ont. Typ som det är med yogan i vissa positioner.
 
Blev en ofrivillig vilodag idag. Har jobbat 12 tim, inte ens hunnit med stallet eller en promenad med hunden, var så slut när jag kom hem vid 20.30. Orkade verkligen inte. Ska vara ledig imorrn så hoppas att det blir en joggingrunda åtminstone.
 
Körde långpass löpning igår. Min klocka visade inte riktigt 20 km, men det var det.
Vi har 6 tjejer som körde bara trail med lite småstopp och ett kaffestopp efter ca 12 km. Det var roligt nästa hela tiden, haha! Mina fötter och min kropp är trött idag. Har ont i axlarna men det beror på vätskeväskan, måste köpa en annan.
Men överlag var det kul! Och galet! Har aldrig varit ute på tur så länge! Det gick inte fort men var jättejobbigt i slutet och det var många fötter som lät (orkade inte lyfta ordentligt 😂😂😂)
Vila idag, ska vara ut och cykla el-cykel sen men det räcker!
 

Bifogade filer

  • 008BF762-A51E-4FED-8F6E-0D99283D2DFB.jpeg
    008BF762-A51E-4FED-8F6E-0D99283D2DFB.jpeg
    117 KB · Visningar: 7
Jag har också kört långpass idag. Skulle springa 16 km och bestämde mig för att springa ner till skogen vid havet och köra lite trail. Startade vid 8 och då var det 12,8 gr och mulet. Dumt nog kollade jag inte prognosen. Så jag tog på mig långa tights, kortärmad tröja, löparväst (med vätska) och tunn vindjacka ovanpå. Men lagom till att jag kom ner till havet så blev det strålande sol som värmde upp luften på ett kick. Herregud vad jag ångrade klädvalet! Det slutade med att även tröjan åkte ner i västen (som har fack) och så västen över bh:n. Då först blev det ganska lagom (västen värmer sjukt mkt). När jag kom hem var tempen 21,8… Viss skillnad!
 
Körde långpass löpning igår. Min klocka visade inte riktigt 20 km, men det var det.
Vi har 6 tjejer som körde bara trail med lite småstopp och ett kaffestopp efter ca 12 km. Det var roligt nästa hela tiden, haha! Mina fötter och min kropp är trött idag. Har ont i axlarna men det beror på vätskeväskan, måste köpa en annan.
Men överlag var det kul! Och galet! Har aldrig varit ute på tur så länge! Det gick inte fort men var jättejobbigt i slutet och det var många fötter som lät (orkade inte lyfta ordentligt 😂😂😂)
Vila idag, ska vara ut och cykla el-cykel sen men det räcker!
Till och med jag som hatar löpning tycker att det där lät väldigt mysigt!
 
Jag hade älskat en sådan sak 😍 mina vänner skulle dock aldrig få för sig en sådan grej 😂
Ja, jag hade nog tyckt det var lika delar läskigt och roligt faktiskt. Jag gillar ju utmaningar, men även för min del föll det på att inte en enda av mina kompisar någonsin skulle få för sig att genomföra något sådant och att låta mig springa det själv hade trots allt varit ganska taskigt :laugh:
 
Underkropp igår!
6184550A-C80C-476B-8B50-F5D5A58E8000.png

Jobbade 04-17 och var helt manglad när jag kom hem, var grinig hela dagen och hade inga hörlurar så jag var liksom ensam med hjärnan också, hurra 💀 var så skönt att få gå till gymmet och grisa lite, blir helt tom i huvudet så fort jag kliver in. Inte en enda medveten tanke bakom dessa ögon på hela passet :laugh: och så går jag därifrån med en endorfinkick, bra reset efter en skitdag! Har fortfarande inte riktigt grepp om hur mycket jag orkar lyfta så blev lite vilda västern med vikterna 😅 idag har jag släpat med mig träningskläder till jobbet för jag har hört rykten om att det finns ett litet gym nånstans i svartbygget 👀 i så fall blir det överkropp idag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
62 728
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 173
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 357
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 056
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp