Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis börjat lära mig DU, men vi har börjat köra single crossover sista tiden. Det är bra mycket roligare än DU. Korsa armarna i varje hopp, på finalen i open förra året, var det ju DU crossover :crazy:
Jag vet faktiskt inte alls vad jag tar i Cleans, har inte lyft på länge då axeln klagade sist så har inte vågat riktigt.
Jag har funderat på att testa bara för att mina singlar börjar bli ganska bra, men så fort jag tragglar annat så funkar inte det vanliga heller…

Mitt max på PC hittills har varit 50 kg som jämförelse om du vill ha något slags riktmärke :) eller så testar du bara något och justerar.

Det var en sån WOD som var väldigt kul också när vi körde tillsammans fast de andra två snubbarna hade nästan dubbla tyngden så höll vi jämna steg och kunde då ”jaga” varandra.
 
Hur är känslan efter fallet igår?
Bättre/sämre?

Jag tycker nästan att den mjuka lådan är läskigare då den känns mer ostabil. Jag försökte lära mig på den i början men fick inte till det alls.
Det känns bra :) däremot slog jag i smalbenet på en trälåda när jag skulle kravla mig upp i riggen och där har jag både skrapsår blåmärke 😂
 
Det känns bra :) däremot slog jag i smalbenet på en trälåda när jag skulle kravla mig upp i riggen och där har jag både skrapsår blåmärke 😂
De där lådorna bara skadar. en träningskompis landade med skrevet på ett hörn. Hon har inte vågat hoppa sedan dess.
 
De där lådorna bara skadar. en träningskompis landade med skrevet på ett hörn. Hon har inte vågat hoppa sedan dess.
Vilken mardröm 😱 då hade jag nog också slutat med det. Jag gjorde ju box step over på lilla lådan som är 30 cm på lägsta och snubblade ner pga trött och stukade båda fötterna i november -21 och har verkligen jobbat hårt på att våga börja hoppa.
 
Vilken mardröm 😱 då hade jag nog också slutat med det. Jag gjorde ju box step over på lilla lådan som är 30 cm på lägsta och snubblade ner pga trött och stukade båda fötterna i november -21 och har verkligen jobbat hårt på att våga börja hoppa.
Det förstår jag verkligen!
Muskelminnet sitter i, jag cyklade omkull ganska ordentligt innan jul och vågar knappt cykla just den vägen när det är halt ute. Spänner mig direkt.
 
Jaha. Jag som hade bestämt mig för att bara träna ETT pass per arbetsvecka på gymmet i stan för att jobba in rutinen sitter och planerar pass nummer två till imorgon… :angel:

Egentligen är det väl lika bra att passa på att träna när jag kan? 2-3 pass i veckan är ju inte direkt hetsigt. Jag har fyra månader kvar innan det blir hämtning och lämning på förskolan som ska in i vardagspusslet. Så jag borde väl bara passa på att göra saker som får mig att må bra? Ja? Säg ja :D
 
Jaha. Jag som hade bestämt mig för att bara träna ETT pass per arbetsvecka på gymmet i stan för att jobba in rutinen sitter och planerar pass nummer två till imorgon… :angel:

Egentligen är det väl lika bra att passa på att träna när jag kan? 2-3 pass i veckan är ju inte direkt hetsigt. Jag har fyra månader kvar innan det blir hämtning och lämning på förskolan som ska in i vardagspusslet. Så jag borde väl bara passa på att göra saker som får mig att må bra? Ja? Säg ja :D

JA! :love:

Bästa tiden i mitt småbarnsliv har varit när min partner varit föräldraledig. Passa på!!
 
Jaha. Jag som hade bestämt mig för att bara träna ETT pass per arbetsvecka på gymmet i stan för att jobba in rutinen sitter och planerar pass nummer två till imorgon… :angel:

Egentligen är det väl lika bra att passa på att träna när jag kan? 2-3 pass i veckan är ju inte direkt hetsigt. Jag har fyra månader kvar innan det blir hämtning och lämning på förskolan som ska in i vardagspusslet. Så jag borde väl bara passa på att göra saker som får mig att må bra? Ja? Säg ja :D

JA, kör säger jag!
Själv har jag sökt flexledigt för att kunna träna ett pass på gymmet så jag säger ja till allt som omfattar saker som får en att må bra :D
 
JA! :love:

Bästa tiden i mitt småbarnsliv har varit när min partner varit föräldraledig. Passa på!!

JA, kör säger jag!
Själv har jag sökt flexledigt för att kunna träna ett pass på gymmet så jag säger ja till allt som omfattar saker som får en att må bra :D
Tack hörni :D Enda nackdelen är att jag måste gå upp rätt tidigt för att hinna träna, jobba mina timmar och hinna umgås med barnen ett par timmar innan de går och lägger sig.

Men jag är bra på att gå och lägga mig i tid så det ska nog gå bra :)
 
Gick på dubbelpasset ikväll, men kände mig oengagerad eftersom jag knappt orkar leva när jag jobbar som jag gör den här veckan. Genomförde det i vilket fall, och trött blev jag men alldeles lagom och inte helt slut. Jag orkar inte ta ut mig och hade som vanligt fullt upp med att bara hänga med i koreografin :o

Får se nu då om jag lyckas göra ett styrkepass på jobbet i helgen, det beror på läget... vi har ett litet gym där men det är ju såklart bara aktuellt om det i övrigt är lugnt.
 
Vet inte när jag var så här förkyld sist.
Har simträning ikväll, hoppas jag är piggare i eftermiddag. Annars är jag tvungen att vara hemma :(
 
Sagt och gjort, det blev träning idag igen och fy fasen vad nöjd jag känner mig! 🤩 Ville absolut ge upp efter halva passet för det var så jobbigt men fortsatte och körde igenom hela passet.

6 min amrap:
9 knäböj med hantlar
6 smala armhävningar på knä
3 frivändning + thruster med hantlar

Vila 2 min

6 min amrap:
3 thrusters med hantlar
6 utfall med hantlar
9 framåtfälld rodd med hantlar

Vila 2 min, sen upprepa allt igen.

Hade samma hantelpar hela passet, 2x5 kg och det var alldeles lagom. Darrande ben och armar på slutet och jag flåsade hela tiden, känner mig SÅ nöjd! 💃🏼
 
Tog med mig båda islandshästarna och båda hundarna på lunchpromenad igår istället för att rida med handhäst. Då fick vi alla fem lite motion samtidigt :)

Idag styrka och rörlighet på morgonen som planerat. Va lite osäker på om kroppen skulle klara alla tre pass den här veckan. Får ju små bakslag innimellan och är då noga att lyssna. Men kroppen känns bra! Tacksam för det 🙏 På lunchen blir det en timmes promenad med hundarna och sen bara pyssel med djur, barn och hem ikväll innan fredagsmys.
 
Även om du känner dig piggare i eftermiddag/kväll så ska du stanna hemma. Jag förstår att det känns jättetråkigt men din kropp vill inte ha ett träningspass nu. Den vill vila och bli frisk. Krya på dig ❤️
Tar till mig det här. Vill så gärna träna men har fortfarande slemhosta OCH rethosta, nyser och har ont i bihålorna. Nej Lightzone, du är ICKE redo för gymmet än :angel:

Men allmänt väldigt pepp på hela våren, och att springa lite mer igen. Börjar ny praktik på måndag och där finns det tydligen ett litet gym, så ska bli spännande att kika på det!
 
Sagt och gjort, det blev träning idag igen och fy fasen vad nöjd jag känner mig! 🤩 Ville absolut ge upp efter halva passet för det var så jobbigt men fortsatte och körde igenom hela passet.

6 min amrap:
9 knäböj med hantlar
6 smala armhävningar på knä
3 frivändning + thruster med hantlar

Vila 2 min

6 min amrap:
3 thrusters med hantlar
6 utfall med hantlar
9 framåtfälld rodd med hantlar

Vila 2 min, sen upprepa allt igen.

Hade samma hantelpar hela passet, 2x5 kg och det var alldeles lagom. Darrande ben och armar på slutet och jag flåsade hela tiden, känner mig SÅ nöjd! 💃🏼
Det här passet snor jag, låter toppen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 962
· Visningar
62 547
Senast: Rosett
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 139
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 318
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 925
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp