Bukefalos 28 år!

Tv-serier!

@Mabuse Jag tyckte likadant om den amerikanske Holmes versionen, men måste säga att den har bättrat på sig. Fast det är ju betydligt "lättare" än den brittiska.

Annars kan jag tipsa om The Hour och The bletchley circle. En ny favorit är The blacklist! Har även plöjt några säsonger med The Hells On Wheels.

Nu ska jag läsa vidare i tråden på jakt efter en ny serie..
 
Peter Quinn tycker jag är bra, honom ser man gärna mer av.

Japp! :d

Samma sak med Virgil och Max, får man nån förklaring till varför de plötsligt inte är med? Den nya tjejen (den unga iranska analytikern) tyckte jag inte tillförde något, tråkig roll och inte särskilt välspelad. Kan bero på skådespelaren, förstås. .

De är med alla tre fortfarande. Carrie flög ju in dem till där hon är nu (lär mig aldrig, är det Kabul eller Islamabad?) för att de skulle hjälpa henne med utredningar angående Sandys död.

Det är väl så att alla kan inte vara med hela tiden. Jag tycker att fokus skiftar mellan karaktärerna, ibland är det fokus på Quinn och ibland på Carrie. I början av säsongen var det ju rätt mycket med Quinn.

Personligen tror jag att det kommer att komma några avsnitt med fokus på Quinn nu, han är väl typ själv på ambassaden nu och med tanke på hans egentliga yrke kommer han nog kunna göra en insats med tanke på vad som är på gång.
 
Jo jag har sett säsong fyra också, men den är ju inte slut än, så man kan ju inte uttala sig om den som helhet än. Senaste avsnittet var ju en cliffhanger som hette duga!

Ja! Jag kunde knappt sova efteråt och är fortfarande sur.
 
Jag har jättesvårt att ha fokus på bara ett ställe så det är egentligen bara The Walking dead jag ser ett helt avsnitt av utan att göra en massa annat (förutom i reklampauserna då jag gör en massa annat :)

:)
Jag har aldrig tv,n på om jag inte ska titta på nåt, musik däremot går här hela dagarna och med alla underbara webradiokanaler så slipper jag ju dessutom all :devil: reklam. Enda gångerna radion går här är på fre och lördagskvällarna från 17,00 - 24,00 då Mix Megapol sänder först Förfest och sen sista 2 timmarna Megamix. :love:
 
The 100 - Första avsnitten vad ganska B, men efter det blev det bara mer och mer spännande. Är min favoritserie just nu, trots att jag efter första avsnittet nog inte riktigt tänkte börja följa den. :love:
 
The 100 - Första avsnitten vad ganska B, men efter det blev det bara mer och mer spännande. Är min favoritserie just nu, trots att jag efter första avsnittet nog inte riktigt tänkte börja följa den. :love:

Jo, när jag börjat med en ny serie som verkar lovande försöker jag att se till att iaf se 4-5 avsnitt. Det är ofta knöligt ibörjan innan de landat i det hela sas.
 
Jag har aldrig tv,n på om jag inte ska titta på nåt, musik däremot går här hela dagarna och med alla underbara webradiokanaler så slipper jag ju dessutom all :devil: reklam. Enda gångerna radion går här är på fre och lördagskvällarna från 17,00 - 24,00 då Mix Megapol sänder först Förfest och sen sista 2 timmarna Megamix. :love:
Med tanke på hur dåligt jag hör så vill jag inte ha musik på för låg volym utan så att jag hör istället och det krockar med grannarna i lägenheterna intill, som garanterat blir störda. Så, jag lyssnar på musik en timme per dag via min Ipod och har istället TVn på på mummelvolym, så att jag åtminstone hör någon.

I huset lyssnade jag på musik dygnet runt-nästan. Men där hade jag inga grannar. Det är en annan sak.
 
Jag tittade förut lite på Law and order-speial victims unit, men tröttnade på det, Criminal minds såg jag till och med säsong 7 innan jag tröttnade (huuuuur kan man tröttna på Spencer Reid... :love::d).
 
Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D
Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några bra?
Vilken smak jag har ser ni nog nu när jag tänkte radda upp dom jag redan följer.

The Vampire Diaries
The Originals
Walking dead
True Blood
Under the dome
Greys anatomy
Supernatural ska jag börja kolla på från början nu bara jag får hem det.

Så kom med förlag så jag kan fortsätta förgylla min mörka kvällar hemma i soffan med serier :)

Jag har inte läst hela tråden nu, men jag tyckte om Penny Dreadful väldigt mycket. Den är mer åt skräck-hållet. Josh Hartnett, Eva Green, Timothy Dalton mfl är med. Karaktärer som Dorian Gray, Frankenstein, Van Helsing och lite vampyrer ;)
 
Men via datorn kan jag ha pauser när jag vill :D
Men då glömmer man bort pauser :D I alla fall jag, jag är så inne i det jag ser (the walking dead- å andra sidan ska man inte äta när man ser det om man har lite känslig mage... ) så att jag förtränger allt annat :D

När jag sträckkollade på McLeods döttrar så glömde jag bort allt annat. Nog för att jag ibland-rätt ofta- har svårt att komma ihåg att äta men då kom jag verkligen inte i håg det! :o
 
Men då glömmer man bort pauser :D I alla fall jag, jag är så inne i det jag ser (the walking dead- å andra sidan ska man inte äta när man ser det om man har lite känslig mage... ) så att jag förtränger allt annat :D

När jag sträckkollade på McLeods döttrar så glömde jag bort allt annat. Nog för att jag ibland-rätt ofta- har svårt att komma ihåg att äta men då kom jag verkligen inte i håg det! :o

Jag kommer ihåg som oftast. Men när jag sträckläste en bokserie sov jag knappt och åt typ inte på en vecka...
 
Senast ändrad:
Ursäkta om jag trampade på en öm tå eller något. :) Det "lät" bara som om det kunde bli rätt mycket tid framför TVn med tanke på alla serier, men antar det inte blir det egentligen. :)

Haha, absolut ingen fara. Jag har sagt samma sak massor av gånger men blir irriterad på mig själv för att det låter så elitistiskt att snacka om andras tv-vanor i stil med "Jag tittar typ aaaldrig på tv, jag gör vettiga grejer istället". Jag älskar tv och film och har gott om tid till det, prioriterar vad jag ska titta på bara :D.
 
Jag tittade förut lite på Law and order-speial victims unit, men tröttnade på det, Criminal minds såg jag till och med säsong 7 innan jag tröttnade (huuuuur kan man tröttna på Spencer Reid... :love::d).
Man tröttnar inte på Reid, det gör man inte. Men på resten. Såna där serier har svårt att hålla kvalite länge, hur många olka varianter på mord kan man hitt apå liksom. Jag tycker egentligen att det gick utför direkt efter s 2 men Reid, JJ och Hotch har gjort att jag fortsatt titta til s 6.
 
Man tröttnar inte på Reid, det gör man inte. Men på resten. Såna där serier har svårt att hålla kvalite länge, hur många olka varianter på mord kan man hitt apå liksom. Jag tycker egentligen att det gick utför direkt efter s 2 men Reid, JJ och Hotch har gjort att jag fortsatt titta til s 6.
Ja, på resten, det känns så upprepande och tråkigt. Och Reid har blivit lite väl normal! :D:arghh: Serien har blivit lite "för mycket" helt enkelt.
Jag har säsong 1-3 och 5 på DVD, kanske borde köpa de andra också nån gång och glo på när jag har lust eller så.

Jag gillade han... jag kommer inte på namnet..Jason... han som slutade i säsong 2. Jag vrålade rakt ut när jag fick veta att Jennifer Love Hewitt skulle vara med som agent där.... Hon passar inte in där!!!!
 
Man tröttnar inte på Reid, det gör man inte. Men på resten. Såna där serier har svårt att hålla kvalite länge, hur många olka varianter på mord kan man hitt apå liksom. Jag tycker egentligen att det gick utför direkt efter s 2 men Reid, JJ och Hotch har gjort att jag fortsatt titta til s 6.

Ja, på resten, det känns så upprepande och tråkigt. Och Reid har blivit lite väl normal! :D:arghh: Serien har blivit lite "för mycket" helt enkelt.
Jag har säsong 1-3 och 5 på DVD, kanske borde köpa de andra också nån gång och glo på när jag har lust eller så.

Jag gillade han... jag kommer inte på namnet..Jason... han som slutade i säsong 2. Jag vrålade rakt ut när jag fick veta att Jennifer Love Hewitt skulle vara med som agent där.... Hon passar inte in där!!!!

Jag får aldrig nog av mord och våld :o :o
 
Jag får aldrig nog av mord och våld :o :o
Inte jag heller, men serien har tappat spänningen som den hade från början. Det blir nog lätt så om man redan från början försöker bräcka alla andra mord och våldserier.

Samma med böcker, jag läser helst om mord och våld så att säga.... jag vill just nu såååå gärna ha en bok av min favvoförfattare, hans senaste som det är massor med våld och sånt i! :devil::o:D:angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 191
Senast: Silver Girl
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 387
Senast: EZMK
·
Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 781
Senast: mandalaki
·
Äldre Då var sommarens serier slut och ännu har inte vinterserierna dragit igång. Jag har under sommaren följt True Blood, Teen Wolf och...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
44 188
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp