Bukefalos 28 år!

Tv-serier!

Sv: Tv-serier!

Jag tittade på den i början och tänkte se ikapp senare men som många andra serier så lades den väl bara ner efter några säsonger utan något egentligt slut vad jag kan komma ihåg. Då känns det på något sätt ovärt att se de tidigare säsongerna också tycker jag.

Det är just det som gör att serien Breaking Bad är en sån komplett serie. Den finns i 5 säsonger, och den sista säsongen knyter liksom ihop de fyra tidigare säsongerna. Den gjorde ett avslut, som man som tittare både ville ha men ändå inte. Och ändå finns ett litet ljus av hopp för en framtid.

Jag är smått Breaking Bad-religiös, men det är en sån annorlunda och välgjord serie så jag tycker det är en serie man inte får missa! Alla andra serier nämnda i tråden bleknar i jämförelse med denna.
 
Senast ändrad:
Sv: Tv-serier!

Jag är lite småsnobbig stundvis när jag väljer serier. Men jag har inte orkat se mer än till första avsnittet i andra säsongen av BB. Jag skäms nästan:o. Men ska väl ta tag i det nån gång.

Annars älskar jag Mad Men och The Good Wife, det är dom serierna jag valt om jag var tvungen att välja favoriter:love:! Dexter har också en speciell plats i mitt hjärta.

Ser osckå:
Nurse jackie
Game of Thrones
Shameless
Sons of Anarchy
House of Cards

...och mindre pretto:
Greys Anatomy
tBBT
Nashville (aj löööööv country visade det sig:D)
Hart of Dixe (:o:o:o)
2 Broke Girls
HIMYM
 
Sv: Tv-serier!

Började kolla på Masters of Sex efter tips i tråden. Åh vad bra det är!! Supersnyggt och skrämmande aktuellt om kvinnors sexualitet och roll i samhället trots att det utspelar sig på 50-talet. Rekomenderas varmt!
 
Sv: Tv-serier!

Jag har förstått att många fastnat för BB.

Kände mig helt tom efter att homeland säsong 2 var slut och kände att det här kan inget toppa. Men då finns det hopp alltså!
 
Sv: Tv-serier!

Jag såg första avsnittet av Breaking bad häromdagen och omedelbar kärlek blev det inte (fast jag tar ofta några avsnitt på mig innan jag fastnar...)

Håller med om att inte mycket kan toppa Carrie Mathison, dock:love:
 
Sv: Tv-serier!

Eller hur! Jag har verkligen sett fram emot säsong 3.
 
Sv: Tv-serier!

Jag såg första avsnittet av Breaking bad häromdagen och omedelbar kärlek blev det inte (fast jag tar ofta några avsnitt på mig innan jag fastnar...)

Håller med om att inte mycket kan toppa Carrie Mathison, dock:love:

Jag tyckte också de första avsnitten var lite sega, men jag lovar - det tar sig. Det ÄR en annorlunda serie. Jag hade nog inte haft tålamod med serien om jag bara följt den ett avsnitt per vecka. Ibland är det så lite som händer per avsnitt men med så stora cliffhangers mellan avsnitten att det skulle vara jobbigt att följa serien så. Jag svepte alla fem säsongerna på lite drygt en och en halv vecka. :crazy: :D
 
Sv: Tv-serier!

Jo, att den är annorlunda hann jag se, gillade den svarta humorn. Kul med en antihjälte också.

En av mina kollegor har tjatat om den i evigheter men jag har inte velat se cancer:(... Fast i separationsångesten när jag tittat klart på Homeland 2 och bara måste ha något nytt köpte jag två säsonger av Breaking bad och första Bron.
 
Sv: Tv-serier!

Det var klokt gjort! :) (och cancern ser man inte...på det sättet.)

Homelands tredje säsong är lite seg tycker jag. Hoppas det tar sig. :)
 
Sv: Tv-serier!

Det räcker att jag vet cancer så dör jag... Men BB kanske kan vara ett sätt att brotta ner det monstret.

Homeland 1 är ju svårslaget. Tyckte också att 3 började lite segt. Fast just när jag tyckte att Carrie på psykavdelningen började närma sig tomgång så kom ju en rejäl twist. De är rätt bra på sådant. Fast det är hon snarare än intrigen som håller mig så bergfast. Hon är magnifik.
 
Sv: Tv-serier!

Ja utan carrie vet jag inte om homeland som serie skulle vara så betagande.

I BB är det flera personer som i det långa loppet har samma lyster som carrie har i homeland. Både Walter White, Jesse Pinkman, hustrun till Walter - Skyler och den cp-skadade sonen Walter Jr som spelas av den cp-skadade RJ Mitts.
 
Sv: Tv-serier!

Nja Heroes gick ju i fyra säsonger och jag vill minnas att det var ett ganska bra slut. Det fanns liksom inte så mycket mer att få ur den serien.

Men riktigt bra! Var en av mina stora favoriter när den var igång!
 
Sv: Tv-serier!

kl

TS, vi verkar gilla samma serier och jag älskar "revolution"!
Finns endast på dreamfilm/swefilm men är underbar.
 
Sv: Tv-serier!

Har bara sett dom två första avsnitten av senaste DA-säsongen, men det är lite av en snoozefest. Tror detta blir sista säsongen.
 
Sv: Tv-serier!

Nya serien Dracula med jonathan rhys meyers verkar lovande.
Någon undrade om The originals är värt att se, JA det är den :D jag tycker faktiskt den är lite bättre än VD, Lite vuxnare.
 
Sv: Tv-serier!

Ja utan carrie vet jag inte om homeland som serie skulle vara så betagande.

I BB är det flera personer som i det långa loppet har samma lyster som carrie har i homeland. Både Walter White, Jesse Pinkman, hustrun till Walter - Skyler och den cp-skadade sonen Walter Jr som spelas av den cp-skadade RJ Mitts.

NU gillar jag den! Men det tog nästan sex hela avsnitt. Ikväll klickade det dock äntligen - när Walt i slutet av avsnitt 6, med nyrakad skalle, gör upp med knarkkungen genom att nästan spränga hans kåk i luften:love::bow::laugh:
 
Sv: Tv-serier!

:up: Vänta du bara, du kommer bli så bad, så du anar inte. Och du kommer lovprisa Skylar Och Walt...och Jesse...och Walt JR...ungefär som Carrie i Homeland. Pråmise! :)

(Kom ihåg detta sen när du sett alla säsonger: Am I under arrest? AM I UNDER ARREST?? samt:
Are you in Danger? - I AM the Danger!) :up:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 192
Senast: Silver Girl
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 389
Senast: EZMK
·
Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 806
Senast: mandalaki
·
Äldre Då var sommarens serier slut och ännu har inte vinterserierna dragit igång. Jag har under sommaren följt True Blood, Teen Wolf och...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
44 210
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp