Bukefalos 28 år!

Tv-serier!

Sitter här och har blivit smått tv-serie beroende :D
Men känner att jag kanske behöver några flera så tänkte om ni kunde tipsa om några bra?
Vilken smak jag har ser ni nog nu när jag tänkte radda upp dom jag redan följer.

The Vampire Diaries
The Originals
Walking dead
True Blood
Under the dome
Greys anatomy
Supernatural ska jag börja kolla på från början nu bara jag får hem det.

Så kom med förlag så jag kan fortsätta förgylla min mörka kvällar hemma i soffan med serier :)


Nu är det ju säsong för tv-serier och i mörkret känner jag extra dragning till det råa och det får gärna vara fantasifullt.

Dexter
True Blood
Sons of anarchy
Walking dead
Vikings
Game of thrones
American horror story

Någon mer serie jag borde uppmärksamma?
 
Nu är det ju säsong för tv-serier och i mörkret känner jag extra dragning till det råa och det får gärna vara fantasifullt.

Dexter
True Blood
Sons of anarchy
Walking dead
Vikings
Game of thrones
American horror story

Någon mer serie jag borde uppmärksamma?
Penny Dreadful, kanske? Lite för rått för min smak, men om du är lie kallblodigare kanske?

Skulle också gärna vilja ha lite tips!

Gillar:
Mad men
Första säsongerna av True Blood, sen blev det för tramsigt.
Homeland
The Americans
Masters of Sex
House
The Affair
Sherlock
The Fall

Vad mer kan man titta på?
 
  • Gilla
Reactions: No1
Tipsar om Twin Peaks för alla som ännu inte har sett den!
Just nu lite extra aktuell, eftersom en ny säsong precis ska börja spelas in för att sändas 2016, 25 år efter den tog slut sist.
Så den som ser den nu behöver inte vänta så förtvivlat länge på (någon slags) fortsättning.
Åh vad jag avundas dem som får se den för första gången :)
 
The killing, Bron och The walking dead kollar jag på just nu. De två första är svinbra, TWD har blivit ganska fånig men första+andra säsongen var bra!
 
The killing, Bron och The walking dead kollar jag på just nu. De två första är svinbra, TWD har blivit ganska fånig men första+andra säsongen var bra!
Neeeej, The Walking Dead är inte alls fånig! Jag älskar serien, men just nu är den lite seg, men det är bara för att man tvingas väääänta på de olika trådarna just nu. T.ex de som gav sig av till ett ställe, hur man ska hitta de två andra som är på ett annat ställe och vem som stanna kvar på ett tredje ställe. Och vad ska prästen göra? Och även han som dyker upp igen?? Längtar varje vecka efter ett nytt avsnitt! Och avskyr tanken på att det alltid är nån i gruppen som dör i varje säsong. Vem är det denna säsongen liksom?! :arghh::cry:

Bara två avsnitt kvar nu i år och jag sörjer redan! Ryktades att den skulle börja igen i februari nästa år. Alltså, det är förbannat jävla långt till februari! Vad ska jag då glo på??

Top Gear glor jag på men det har jag nog sett alla avsnitt av nu, så inte ens det ger mig något nytt nu. Suck. :D
 
Jag är helt inne på Supernatural just nu, har redan kommit till säsong 6 :nailbiting:
Annars har jag väl aldrig varit ett särskilt stort seriefan... Sunset Beach, That 70s show, Game of Thrones och alldeles nyligen Outlander och Supernatural hör till de få jag följt

Big Bang Theory kan också vara roligt
& Teen Wolf

haha det blir fler än vad man tror ;)
 
Neeeej, The Walking Dead är inte alls fånig! Jag älskar serien, men just nu är den lite seg, men det är bara för att man tvingas väääänta på de olika trådarna just nu. T.ex de som gav sig av till ett ställe, hur man ska hitta de två andra som är på ett annat ställe och vem som stanna kvar på ett tredje ställe. Och vad ska prästen göra? Och även han som dyker upp igen?? Längtar varje vecka efter ett nytt avsnitt! Och avskyr tanken på att det alltid är nån i gruppen som dör i varje säsong. Vem är det denna säsongen liksom?! :arghh::cry:

Bara två avsnitt kvar nu i år och jag sörjer redan! Ryktades att den skulle börja igen i februari nästa år. Alltså, det är förbannat jävla långt till februari! Vad ska jag då glo på??

Top Gear glor jag på men det har jag nog sett alla avsnitt av nu, så inte ens det ger mig något nytt nu. Suck. :D
Jag ser den fortfarande men efter säsong 1 har det bara gått utför..så långdraget och segt och det ska bråkas o va massa onödiga dialoger. Mer zombiedödande :D men ja nått måste jag ju tycka är bra ännu eftersom jag inte kan sluta att se :P
 
Jag ser den fortfarande men efter säsong 1 har det bara gått utför..så långdraget och segt och det ska bråkas o va massa onödiga dialoger. Mer zombiedödande :D men ja nått måste jag ju tycka är bra ännu eftersom jag inte kan sluta att se :P
För mig är det lite det som är poängen med serien faktiskt. Inte själva dödandet i sig, det är mer som en bonus- stor sådan ibland :D men dialogerna, hur en grupp förändras över tid när samhället kollapsar och regler och lagar försvinner. Hur de kämpar för att överleva och hur de gör för att bevara en liten bit av sig själv hela tiden. Tanken på hur de skulle kunna leva när det tar slut, samhället fungerar igen och de måste bete sig vettigt igen plötsligt, är intressant. Hur klarar man något sådant med psyket i behåll?Människor förändras, släpper lite på garden eftersom man inte kan vara på helspänn hela tiden, det är intressant! :)

Samtidigt gillar jag inte riktigt dumma missar, som bilen som trillar från bron och andar på alla fyra fötterna.. jag menar hjulen, eller att Ricks skottskada i axeln faktiskt inte ens synts som en skråma sedan och det var ju just den som försatte honom i koma ju, eller som när de sprutade vatten ur en slang på en brandbil utan att pumpen var i gång...

Men första avsnittet av säsong 5 gjorde mig nästan rädd faktiskt, inte för zombisarna utan för de levande. Den rädslan gillar jag inte ;)

Nu väntar jag på avsnittet som kommer snart och jag är spänd, vad ska vi få se nu? ;)

Hur mågna säsonger har du sett?
 
"Haven" är en bra serie tycker jag, inte så våldsam men med övernaturligt tema. Samma med "Sanctuary", helt klart värd att titta på. "Fringe" är också underhållande.

Gillar man detektivmysterier rekommenderar jag "Elementary". Absoult inte en remake av "Sherlock" (som också är bra), den står på sina egna ben när det gäller omtag av Sherlock Holmes.

"Defiance" en postkatastrof/SF-serie som är SÅÅ mycket bättre än "Revolution". I den kategorin finns ju också "Falling Skies" som är riktigt bra.

Sedan finns det ju två SF-serier man inte får missa, "Firefly" (fan ta Fox! :rage:) med filmen "Serenity" och "Babylon 5". B5 är helt suverän och plotten tar så många oväntade vändningar att man tappar andan.
 
Penny Dreadful, kanske? Lite för rått för min smak, men om du är lie kallblodigare kanske?

Skulle också gärna vilja ha lite tips!

Gillar:
Mad men
Första säsongerna av True Blood, sen blev det för tramsigt.
Homeland
The Americans
Masters of Sex
House
The Affair
Sherlock
The Fall

Vad mer kan man titta på?

Orange is the New Black kanske?

Jag har precis avslutat Twin Peaks (:love:) och börjat titta på Masters of Sex som jag gillar väldigt mycket, började titta på den för att Lizzy Caplan är med som jag tycker är bra.
 
Nu är det ju säsong för tv-serier och i mörkret känner jag extra dragning till det råa och det får gärna vara fantasifullt.

Dexter
True Blood
Sons of anarchy
Walking dead
Vikings
Game of thrones
American horror story

Någon mer serie jag borde uppmärksamma?

Finna många ;)

Z Nation
Haven
Supernatural
Constantine
The Originals
Grimm
Teen Wolf
Under the Dome
Bitten
The Tomorrow People
The 100
Salem

För att nämna några :)
 
  • Gilla
Reactions: No1
"Haven" är en bra serie tycker jag, inte så våldsam men med övernaturligt tema. Samma med "Sanctuary", helt klart värd att titta på. "Fringe" är också underhållande.

Gillar man detektivmysterier rekommenderar jag "Elementary". Absoult inte en remake av "Sherlock" (som också är bra), den står på sina egna ben när det gäller omtag av Sherlock Holmes.

"Defiance" en postkatastrof/SF-serie som är SÅÅ mycket bättre än "Revolution". I den kategorin finns ju också "Falling Skies" som är riktigt bra.

Sedan finns det ju två SF-serier man inte får missa, "Firefly" (fan ta Fox! :rage:) med filmen "Serenity" och "Babylon 5". B5 är helt suverän och plotten tar så många oväntade vändningar att man tappar andan.

Jag har gjort några försök med Elementary, eftersom jag gillar Sherlock Holmes och Jonny Lee Miller, men jag tycker den är jättetråkig. Det känns inte som den har nånting alls med SH att göra, karaktärerna är helt fel. Då är House en bättre variant av Sherlock Holmes, i så fall. Elementary kändes mer som en variant av någon random polisserie. Men jag har nog aldrig lyckats ta mig igenom ett helt avsnitt, blir den bättre när man kommer in i den?
 
Jag har gjort några försök med Elementary, eftersom jag gillar Sherlock Holmes och Jonny Lee Miller, men jag tycker den är jättetråkig. Det känns inte som den har nånting alls med SH att göra, karaktärerna är helt fel. Då är House en bättre variant av Sherlock Holmes, i så fall. Elementary kändes mer som en variant av någon random polisserie. Men jag har nog aldrig lyckats ta mig igenom ett helt avsnitt, blir den bättre när man kommer in i den?

Ja, jag tycker det. De flesta serier (inkl House som jag också gillar) är lite kantiga de första avsnitten innan de landat i sitt format.

Undantaget är Firefly :love:
 
Ja, jag tycker det. De flesta serier (inkl House som jag också gillar) är lite kantiga de första avsnitten innan de landat i sitt format.

Undantaget är Firefly :love:

Det var väl just att karaktärerna kändes helt fel, både Holmes och Watson - annars tycker jag nog de bästa serierna har en riktigt bra pilot, som gör att man är fast eller åtminstone har lust att fortsätta titta efter första avsnittet. Men jag ska kanske ge den en chans till.
 
Det var väl just att karaktärerna kändes helt fel, både Holmes och Watson - annars tycker jag nog de bästa serierna har en riktigt bra pilot, som gör att man är fast eller åtminstone har lust att fortsätta titta efter första avsnittet. Men jag ska kanske ge den en chans till.

Jag har sett en del Elementary och är jag någonstans där det går ett avsnitt på TV skulle jag helt klart titta. Jag tycker det är en intressant tolkning av Holmes, det har ju en helt annan infallsvinkel än brittiska Sherlock men det är inte något negativt som jag ser det. Sherlock Holmes är en mångfacetterad figur, och jag tycker båda gestaltningarna är "sanna" egentligen... Jag tycker nog egentligen Elementarys variant ger mig mer att fundera på, jag gillar att han är så sönder i den serien, och att hans problem moderniserats i större grad. (Missförstå mig rätt nu, Sherlock är den bättre serien ändå enligt mig. :p) Jag tycker också trådarna de dragit i med Moriarty och Mycroft var intressanta. Watson är dock något av en besvikelse, det får medges...

Och visst är den väldigt amerikansk! Men man får ta det för vad det är.
 
För mig är det lite det som är poängen med serien faktiskt. Inte själva dödandet i sig, det är mer som en bonus- stor sådan ibland :D men dialogerna, hur en grupp förändras över tid när samhället kollapsar och regler och lagar försvinner. Hur de kämpar för att överleva och hur de gör för att bevara en liten bit av sig själv hela tiden. Tanken på hur de skulle kunna leva när det tar slut, samhället fungerar igen och de måste bete sig vettigt igen plötsligt, är intressant. Hur klarar man något sådant med psyket i behåll?Människor förändras, släpper lite på garden eftersom man inte kan vara på helspänn hela tiden, det är intressant! :)

Samtidigt gillar jag inte riktigt dumma missar, som bilen som trillar från bron och andar på alla fyra fötterna.. jag menar hjulen, eller att Ricks skottskada i axeln faktiskt inte ens synts som en skråma sedan och det var ju just den som försatte honom i koma ju, eller som när de sprutade vatten ur en slang på en brandbil utan att pumpen var i gång...

Men första avsnittet av säsong 5 gjorde mig nästan rädd faktiskt, inte för zombisarna utan för de levande. Den rädslan gillar jag inte ;)

Nu väntar jag på avsnittet som kommer snart och jag är spänd, vad ska vi få se nu? ;)

Hur mågna säsonger har du sett?

Är på avsnitt 5 på säsong 5, ligger lite efter. Gillade första avsnittet, det var riktigt läskigt. Det som stör mig mest tror jag är att de levt såhär så länge och ändå så är det som att de ser en zombie för första gången ibland :P knappt vet hur de ska döda den..men jag förstår hur du tänker, har bara inte tänkt så faktiskt, kanske tycker att den är bättre om jag tänker så :angel:
 
Är på avsnitt 5 på säsong 5, ligger lite efter. Gillade första avsnittet, det var riktigt läskigt. Det som stör mig mest tror jag är att de levt såhär så länge och ändå så är det som att de ser en zombie för första gången ibland :P knappt vet hur de ska döda den..men jag förstår hur du tänker, har bara inte tänkt så faktiskt, kanske tycker att den är bättre om jag tänker så :angel:
Ja fy, jag tyckte verkligen det var bra, men som sagt läskigt! Av vad jag läst s skulle denna säsongen innehålla en del magstarka scener och även scene som fått tagas bort eftersom de ansågs vara lite väl hemska. Så första avsnittet har nog varit hemskare än så kanske! :D

Det där med döingarna är intressant. Så länge de levt med dem som hotet så har de ändå inte börjat tänka helt säkert. Det stör mig. Varför inte börja tänka säkert och skapa sig en tillvaro igen? Och så kan jag inte låta bli att tänka på varför de inte har rotat fram en av de helikoptrarna de snubblat över under tidens gång. Fixa en sådan och flyga över områdena och kolla in? det är ju inte så att det kryllar av helikoptrar i luften just nu ju? Nej jag har många saker jag gjort annorlunda om jag varit dör :o:D Förutom att dö första dagen för att jag är för tjock och långsam för att kunna springa i från dem...:angel:

Men jag ser ändå att just att man får komma karaktärerna närmare nu är en fördel, det ger serien ett djup! Men visst saknar jag lite döingardödande och explosioner och sådant! det är kul när de spränger saker i luften!:o:bump:

Jag såg avsnitt 7 i dag. Jag undrar hur nästa avsnitt är! Jobbig väntan!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 215
Senast: Silver Girl
·
Fritid Ja, jag har en hel del tid nu när jag är sjukskriven och efter cytostatikabehandling blir det lite mindre knop. Så jag behöver tips på...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 453
Senast: EZMK
·
Äldre Jag har lite TV-serie torka just nu och behöver tips. Vilka är era absoluta favoriter serier ? Några av mina favoriter: Game of...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 893
Senast: mandalaki
·
Äldre Då var sommarens serier slut och ännu har inte vinterserierna dragit igång. Jag har under sommaren följt True Blood, Teen Wolf och...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
44 346
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp