Bukefalos 28 år!

Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Jag körde ett crossfitpass igår för första gången på 2 år. Jag var för slut igår för att därefter göra ett yogapass och idag har jag träningsvärk i ungefär varenda muskel överallt så jag tror jag för skjuta upp yogan ett dygn till tyvärr :nailbiting: kommer inte få ut nånting av den idag när jag inte ens kan lyfta armarna ordentligt, haha. Imorgon!
 
Jag tog paus igår och körde pass 15 och 16 idag. 15 tyckte jag var svårt, jag hängde inte alls med och kan nog ha gjort lounger och sånt på samma sida i början... höger och vänster är inte min starka sida 😅 Well half moonen var katastrof på höger ben, men helt okej på vänster! Pass 16 var rätt skönt, men även här var inte riktigt Hjärnkontoret med hela tiden. Men mer än halvvägs nu!!Woho!
 
Dag 2 gjord, hoppas ni inte blir alltför irriterade på att jag befinner mig två veckor bakom :D Tänkte nog köra dubbelpass en del dagar, framför allt när passen bara är runt 20 minuter.

Hur som helst ett alldeles lagom tufft pass idag, även om jag inte alls förstår titeln "stretch and sooth" :p
 
Hur var pass 16 idag? Min planering blev ändrad så jag har precis kommit hem från massage och känner inte för något tungt pass. 😇 Är det tungt gör jag något lättare pass.
 
Dag 19 (Dedicate). Fokus på ujjayi-andning. Jag får inte riktigt till det och förstår inte heller vitsen, vilket skapar lätt frustration. I övrigt ok pass. Återigen saknar jag lite hetta men men.
 
Jag gjorde pass 6 och 7 idag. Jag behöver typ ett pass 6 som uppvärmning så min kropp kommer på att den har mag- och rumpmuskler att jobba med. 💁‍♀️
 
Tog mig igenom pass 16 men gjorde det lättare vid flera tillfällen, en sån dag helt enkelt. Min massör hittade massor av ajaj ställen så jag kände mig rätt mör redan innan jag började. :crazy:
 
Pass 16 gjort och idag märkte jag ännu ett framsteg! Den 29 november skrev jag "Jag som tänkte att sidoplanka inte lät så illa har bevisligen aldrig gjort det på raka armar :laugh: Jädrar vad det skakade! Gick ner till armbågen efter några sekunder på varje sida eftersom det började kännas även i handlederna".

Idag kunde jag göra sidoplanka på raka armar på båda sidor utan problem i alla 10 sekunder det varade och handlederna kände jag inte av alls. Nog var det lite skakigt, men inte alls så mycket som när jag testade förra gången för 9 dagar sedan då jag mer eller mindre kollapsade efter 3-4 sekunder. Kan ju förstås bero mycket på dagsform samt vad som skett dittills i passet, men jag inbillar mig att det är ett litet tecken på ökad styrka också. :)
 
Pass 13 och 14 gjorda idag! När jag kör dubbelpass blir pass nr två alltid bättre. Man hinner ju bli bättre uppvärmd och rörlig. Tyckte jag var väl stel i första passet men det lossnade vartefter. Inga större problem i någon pose förutom hovrandet, hua så jobbigt.
 
Jag är trött, stressad och irriterad på hela världen idag så jag hade inte alls lust att yoga. Men så påminde min förnuftiga hjärna om att det kanske är när man känner så som man behöver yoga allra mest... Sagt och gjort - pass 17 är klart! ✅

Det kändes lite jobbigt i förväg att passet var så långt (ok, 35 minuter, men det är långt i jämförelse med de flesta andra pass) men det gick rätt fort tycker jag! Flera roliga, utmanande övningar och min balans var på topp idag :)
 
Pass 16 gjort, allt väl förutom sidoplankan :p Klarade knappt av att göra det alls på höger, tror jag har blivit lite svag i handleden efter graviditeten.
 
Åh vad jag får kämpa just nu! Körde dubbelpass i måndags för att komma ikapp, sen igår så hade jag mitt första PT-pass på flera veckor, och efter 100 knäböj, 100 armhävningar och annat "mysigt" så fanns inte orken där att hitta en lucka bland illamåendet för att köra ett yogapass.

Idag har jag ont ÖVERALLT, men jag bestämde mig för att hitta en stund utan illamående och körde ett dubbelpass. Dedicate dag 16 var superlugnt, och dag 17 var också ganska lugnt, tack och lov! Dedicate tycker jag har varit väldigt lugnt senaste dagarna men jag hoppas det blir lite mer utmaning längre fram!

Tack och lov är imorgon sista dagen med antibiotika, sen kan jag börja känna mig som en människa igen 🙏
 
Dag 20 (Dedicate). Bra pass! Var lite otålig på att få komma igång så hade inte riktigt tålamod för det inledande, ganska långa peptalken. Men väl igång så var det väldigt trevliga serier! Kan tänka mig att köra passet igen men då två gånger på raken för att få än mer flow och utmaning.
 
Jag hade två corgis i nyllet varje gång jag böjde mig framåt. "Åh, matte befinner sig äntligen på pussvänlig höjd för våra korta ben, hipp hipp hurra!"

Fick tillslut kasta ut dom också.

Stod och blundade i hunden igår och när jag öppnar ögonen har min lilla räv krupit in och lagt sig raklång på mattan utan att jag märkt det. Där låg hon och myste och blev överlycklig när jag uppmärksammade henne. Började asgarva och fick pausa en stund och arrangera ny viloplats åt henne med kompostgaller mellan henne och mattan innan jag kunde fortsätta :D
 
Skulle gjort dag 17 idag men nej, det känns oöverstigligt idag att starta en video på 35 minuter. Sovit dåligt och mental energi på minus. Så jag startade en 10-minuters video istället, ”yoga for self care”. Det var mest djupa andetag, lite höftstretch och självmassage av axlar och fötter. Jag kompletterade med lite gråt också som tydligen behövde komma ut... Nytt försök en annan dag med ”happiness boost”, även om jag kanske skulle behöva det idag :cool:
 
Dag 21 (Dedicate). En hel radda nya rörelser. Spännande! :up: Min rörlighet i höfterna var lite begränsande men kunde kompensera hyffsat genom att låta hälarna lätta från marken i alla squat-varianter.
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 755
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
9 102
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 291
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 995
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp