Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Pass 4 och 5 gjort, alls kändes skevt och obekvämt under pass 4 men under pass 5 lossnade det och jag kände mig stark och hade bra flow. Femman är favoritpasset hittills :D
 
Jag har haft en liten mini-bukepaus men har yogat på jag också. Gårdagens pass (nr 19) var helt underbart och precis vad jag behövde! Har sparat det bland mina favoriter för att återkomma till de dagar då jag känner mig stressad/frustrerad/arg/ledsen (igår var det en blandning av alla delar) för det var så himla skönt att jag nästan blev lite gråtfärdig där ett tag 😊

Laddar upp för att göra pass 20 lite senare i eftermiddag medan sambon fixar middag!
 
Jag har tappat det helt de senaste dagarna. Är så sönderstressad just nu att jag bara velat kolla på julfilmer och dricka glögg på kvällarna, men idag gjorde jag pass 17. Jättesvårt med de breda push-upsen och balansgrejen, men kändes väldigt skönt efteråt.
 
Jag missade ett par dagar pga sena kvällar på jobbet och därefter enbart ork för mat och sova, men idag gjorde jag pass 18 vilket var ett skönt pass tycker jag! Gillar när man inte stannar så länge i varje position, nu var det ju tex bara ett eller två andetag på varje warrior-position.

Ser fram emot 19 efter vad ni skrivit här i tråden :)
 
Till slut har jag gjort dag 17! :) Idag var det precis vad jag behövde. När man skulle göra twist i down dog kändes det först helt omöjligt men sen sa det klick och jag fick en superbra känsla där jag kunde förflytta tyngden mycket mer till benen.
 
Jag kunde hitta på ungefär 24 anledningar till att jag inte skulle yoga idag, har verkligen svårt att komma till skott med det på helgerna! Som tur är har jag en sambo som vet hur irriterad jag skulle bli på mig själv om jag gav upp, så han rullade helt sonika ut yogamattan åt mig, tände lite fina ljus, knuffade in mig i rummet och beordrade mig att göra åtminstone de första 5 minuterna av passet. Jag blev naturligtvis kvar hela passet ut, synd att sluta när man ändå kommit igång liksom ;) Check på pass 21 med andra ord! Känns helt galet att jag har yogat i minst 15 minuter precis varenda dag i tre veckor nu! :eek::love:
 
Har kört igenom Foundations en gång. Hade tänkt ta två gånger men blev sugen på att börja "på riktigt" så gjorde första passet idag. Tänker att om jag inte fixar en position kollar jag om den filmen på Foundations och gör samma pass igen.
Handlederna har svårt för downward dog mer än 10-15 sekunder, men annars gick det helt ok med tanke på att jag är otränad och har lite extra vikt.
 
Har kört igenom Foundations en gång. Hade tänkt ta två gånger men blev sugen på att börja "på riktigt" så gjorde första passet idag. Tänker att om jag inte fixar en position kollar jag om den filmen på Foundations och gör samma pass igen.
Handlederna har svårt för downward dog mer än 10-15 sekunder, men annars gick det helt ok med tanke på att jag är otränad och har lite extra vikt.
Tror jag ska köra igenom Foundations efter att jag är klar med de 30 dagarna, för jag känner mig en gnutta osäker på några positioner. Brukar kunna reda ut det utan problem, men det vore skönt om de satt lite mer i ryggraden liksom.
 
Åh, jag har helt tappat det. Tredje dagen utan yoga nu. Tappade liksom flytet när jag missade dagar och fick köra dubbelpass pga. Illamåendet i början av veckan. Skriver här så att jag känner pressen, att jag senast på onsdag ska vara ikapp igen! 💪
 
Idag kommer jag bryta ut från den ordningen som är och istället göra pass 8 igen. Jag inser mina begränsningar och Full body Awareness kändes inte som min grej nu i kväll när jag behöver sova. :o:angel: Men hellre ett annat yogapass än inget alls! :)
 
Idag kommer jag bryta ut från den ordningen som är och istället göra pass 8 igen. Jag inser mina begränsningar och Full body Awareness kändes inte som min grej nu i kväll när jag behöver sova. :o:angel: Men hellre ett annat yogapass än inget alls! :)
Jag är i precis samma sits och körde därför en repris på pass 17 idag istället för pass 22. Återkommer till 22:an en dag senare i veckan istället, en dag när jag inte har jobbat i 13 timmar och mår illa av trötthet.

Fy faaasiken vad skönt det ska bli att sova nu!
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 666
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 992
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 237
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 919
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp