Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Jag körde pass 23 idag, skönt och lagom utmanande. Däremot klagade handlederna i sidoplanka igen, märkligt och störigt eftersom det gick så bra sist. Nåja, kroppen har sina dagar!

Imorgon satsar jag på dubbelpass i form av 24+22, förhoppningsvis funkar de bra att köra ihop. Med tanke på att 24:an heter "Gentle Yummy Yoga" känns det spontant som att den kanske inte är superansträngande så det borde gå bra tänker jag! :)
 
Förresten - snälla säg att jag inte är ensam om att behöva släppa ner axlarna ett par hundra meter eller så varje gång hon påminner om "relax your shoulders"? :D Där ser man vilka dumma vanor och spänningar kroppen kan skapa sig helt på eget bevåg!
 
Förresten - snälla säg att jag inte är ensam om att behöva släppa ner axlarna ett par hundra meter eller så varje gång hon påminner om "relax your shoulders"? :D Där ser man vilka dumma vanor och spänningar kroppen kan skapa sig helt på eget bevåg!
Du är inte ensam! Ibland lyckas jag dock komma på mig själv innan hon säger något och då blir jag mäkta stolt :angel:

Jag gjorde 20 idag!
 
Nu har jag kommit ikapp (igen)! Blev tre dagar med dubbelpass, så jag känner mig stolt att jag orkade ta tag i det mentalt och faktiskt komma ikapp senast idag som jag hade lovat mig själv. Dedicate Day 22 var jobbig för mig, är verkligen kass på sidoplanka, haha! Dedicate Day 24 handlade nästan bara om balans och att grunda sig, och det behöver jag verkligen. Känns kul, för min kille har hintat om att han gärna vill köra yoga tillsammans, så kommer nog hålla igång när de 30 dagarna är slut genom att köra pass med honom när vi är hemma hos honom 🙂
 
Nu har jag kommit ikapp (igen)! Blev tre dagar med dubbelpass, så jag känner mig stolt att jag orkade ta tag i det mentalt och faktiskt komma ikapp senast idag som jag hade lovat mig själv. Dedicate Day 22 var jobbig för mig, är verkligen kass på sidoplanka, haha! Dedicate Day 24 handlade nästan bara om balans och att grunda sig, och det behöver jag verkligen. Känns kul, för min kille har hintat om att han gärna vill köra yoga tillsammans, så kommer nog hålla igång när de 30 dagarna är slut genom att köra pass med honom när vi är hemma hos honom 🙂
Wow, inte illa att köra så många dubbelpass! Det vet jag inte om jag hade fixat faktiskt.

Jag tänkte nog också fortsätta med en ny 30-dagarsgrej i januari, yoga är verkligen så himla bra för mig på alla möjliga sätt och vis samtidigt som jag brukar ha så otroligt svårt att komma till skott med det.
 
Pass 22+24 funkade utmärkt att köra tillsammans och nu är jag härligt uppmjukad i hela kroppen efter nästan en timmes yogande. Det var precis vad jag behövde ikväll, jag har känt mig så himla stel och obekväm i bröstrygg & nacke hela dagen men det är nästan helt borta nu! :love: Ska köra en omgång med min trigger/massageboll också som grädde på moset. Fortsätter ryggen att klaga efter det vet jag inte vad jag gör... :p
 
Tappade bort vilken avsnitt jag var på så gjorde pass 9 idag på lunchen eftersom jag gjorde pass 8 igår. 🙂 Min kropp är verkligen trött och stel just nu så gjorde hela passet med yoga blocks. Kan verkligen rekommendera blocks till er som är stela och har svårt att hitta in i positionerna.
 
Jag har tagit mig igenom dag 26 (Dedicate). Har blivit lite varannan dag senaste dagarna. Kompenserade genom att köra både dag 25 och dag 26 efter varandra. Efter några väldigt mjäkiga pass där runt dag 15-18 så tycker jag att de senaste har varit väldigt kul och lagom utmanande.

Och när Adrienne själv beskriver pass 26 som "kringligt" (pretzely) så får man bara acceptera att man inte kommer åt alla positioner. Det var länge sedan jag hade så svårt att alls komma i närheten av en position (från lizard, till någon gate pose-variant och därpå vridning ner med höften i golvet O_o) ... Och den insikten får mig i sin tur att inse hur himla långt jag kommit bara på det halvår då jag hållt på med yogan.
 
Pass 25 klart, tjohej vad det gick undan! Jag hann knappt komma igång innan det var slut kändes det som! Måste vara det kortaste passet i hela serien. Jag stannade kvar på mattan i en kvart efteråt och körde igenom lite nack-rehab, höftstretch och annat skönt. Har inte haft tillnärmelsevis lika mycket problem med nacke & rygg under de här 25 dagarna, men den senaste veckan har det tyvärr krånglat på rätt bra. Förmodligen p.g.a mycket stress och spänningar i livet i allmänhet.
 
Skriver det här så blir det på riktigt! Hakar på från och med idag! MÅSTE göra något för att mjuka upp och stärka min kropp, så jag hoppas det är okej om jag kommer in sent i utmaningen :o

Du är välkommen! Jag kommer att fortsätta även efter nuvarande runda och tyckte mig läsa att det var fler som var sugna på att köra en vända till :)
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 606
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 827
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 223
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 901
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp