Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Pass 3 avklarat! Återigen tycker jag att det går lite för fort i instruktionerna ibland och jag fick pausa och spola tillbaka vid två tillfällen. Samtidigt börjar jag känna mig lite mer självsäker, kan/vågar gissa mig till vad som kommer näst och fortsätta flowet på egen hand istället för att stanna upp och vänta tills hon pratat till punkt så att säga. Tyckte också att andningen kom lite mer naturligt idag, men det märks direkt när jag blir osäker på positionerna eller tycker att instruktionerna går för fort för då slutar jag andas!

Så himla spännande det är det här! :)
 
Tredje passet avklarat. I min video var det många balansövningar idag och det är verkligen inte min starka sida! I trädets position så märker jag verkligen hur alla småmuskler i foten får jobba och det känns väldigt nyttigt, även om foten darrar som ett asplöv 😂 Kämpar också vidare med att kunna ha raka ben i hundens position, är otroligt stel i baksida lår och knä.
 
Dag 3 ✅ Idag har jag ont i sätesmuskulaturen/höften av oklar anledning (satt väldig mycket på huk igår och gjorde rent vattenlås, det är det enda jag kan komma på att jag gjort :p), det enda som var lite bökigt i passet var att göra cirklar med knät i 3-legged dog. Men annars ett skönt pass, fick dessutom göra det utan sällskap av barn idag :D Lite extra höft- och rumpstretch plus foamrolling efteråt, aj aj stelt.
 
Hur många är vi egentligen som kör programmet i TS? Jag har tappat räkningen lite känner jag, men det vore kul att hålla lite extra koll på er som kör samma grej som jag själv för att kunna relatera mer till utvärderingarna av passen :)

(men det är naturligtvis jättekul att läsa om andra pass också!)
 
Nu har även vi kört dag 3. Det känns bra att maken ville haka på också så är det svårare att strunta i det.
Ja, kul att ha någon annan med sig som yttre motivation! Du har ju redan klarat fler pass än de där 2 du trodde att du skulle göra i början :)
 
Hur många är vi egentligen som kör programmet i TS? Jag har tappat räkningen lite känner jag, men det vore kul att hålla lite extra koll på er som kör samma grej som jag själv för att kunna relatera mer till utvärderingarna av passen :)

(men det är naturligtvis jättekul att läsa om andra pass också!)
🙋‍♀️

kl
Pass tre klart och jag funderar lite på om det är jobbigt för att flowen inte passar mig eller för att det är utmanande "på riktigt" för första gången :laugh: Ska köra minst en vecka iaf innan jag ev byter :)
 
Hur många är vi egentligen som kör programmet i TS? Jag har tappat räkningen lite känner jag, men det vore kul att hålla lite extra koll på er som kör samma grej som jag själv för att kunna relatera mer till utvärderingarna av passen :)

(men det är naturligtvis jättekul att läsa om andra pass också!)
Jag kör det! Har just gjort pass 3 men hjärnan snurrar om lite annat i dag så det blev inte så bra flow men det är åtminstone gjort!
 
Hur många är vi egentligen som kör programmet i TS? Jag har tappat räkningen lite känner jag, men det vore kul att hålla lite extra koll på er som kör samma grej som jag själv för att kunna relatera mer till utvärderingarna av passen :)

(men det är naturligtvis jättekul att läsa om andra pass också!)
Jag!
 
Hur många är vi egentligen som kör programmet i TS? Jag har tappat räkningen lite känner jag, men det vore kul att hålla lite extra koll på er som kör samma grej som jag själv för att kunna relatera mer till utvärderingarna av passen :)

(men det är naturligtvis jättekul att läsa om andra pass också!)

Jag gör!
 
Får väl börja med: inte jag! :p

Dag 7 (Dedicate) innebar en massa solhälsningar uppblandat med några lunges. Trevlig, kortare sekvens där man fick vila i välkända rörelsesekvenser och bara fokusera andning och närvaro. Gradvis ökande tempo men jag kände att jag hängde med väl. Försöker mig på chaturanga men är lite försiktig då jag drog på mig en överansträngning i det läget för inte så länge sen.
 
Så glad att jag skrev i den här tråden igår. var sååå nära att strunta i det lilla passet för att jag gått 5 km och ridit men eftersom jag ogärna vill vara en sån som hittar på ursäkter så gjorde jag passet. Tyvärr drar jag ofta på mig huvudvärk när jag tränar så det blir bara bra de första 12-15 minutrarna, men de andra gjorde jag så gott jag kunde. Bättre än inget för jag känner ju hur jobbigt det är för mage och rumpa i alla fall.
 
Hur många är vi egentligen som kör programmet i TS? Jag har tappat räkningen lite känner jag, men det vore kul att hålla lite extra koll på er som kör samma grej som jag själv för att kunna relatera mer till utvärderingarna av passen :)

(men det är naturligtvis jättekul att läsa om andra pass också!)
Jag också!
 
Pass 4 avklarat. Behövde inte titta lika mycket på skärmen idag för att hänga med, även om jag fortfarande tycker att det går lite fort vissa gånger. Hon liksom gör rörelserna och pratar först efteråt ibland? Skönt med kort pass idag för motivationen var inte på topp när jag vaknade.
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 665
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 875
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 228
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 912
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp