Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör klart presentationen jag ska hålla om en timme. Jag vet att fler känner som jag. Men jag har fortfarande, efter ganska många år, en känsla av att snart bli avsöjad. Avslöjad som en simpel arbetarunge från Hisingen och inte alls den erfarna och pålästa expert som jag utger mig för att vara. Vissa dagar är den känslan starkare än andra.

Men kul att få vara några dagar på huvudkontoret. Bra samtal och sällskap på lunchen!

Att vara en simpel arbetarunge från Hisingen är en resurs. Det ger en expert med erfarenheter och perspektiv. :)
 
Hemma. Allt började vingla och jag segade långsamt ned på golvet och det snurrade. Mådde illa som satan. De som var där tyckte ambulans och ringde 1177. Jag vägrade. Det är samma skit som jag varit med om tidigare, en gång då jag faktiskt svimmade och hamnade på SöS och en annan gång då det var samma sak. Så, tog en taxi hem och la mig raklång. Känns bättre nu och sitter framför datorn med lättdryck och knappar lite. Ska nog gå och lägga mig igen. Ingen rolig upplevelse.
 
Vaken, uppe, påklädd, frukosterad och snart på väg utanför dörren. Blir en liten tripp till sjukhuset idag för sambons årliga besiktning på hjärtmottagningen. Kanske bussåkning är det som behövs för att skaka igång förlossningen?
Sambon gick igenom besiktningen med flaggan i topp så det är bra. Än så länge ingen bebis i sikte men jag tror att förvärkarna kommer tätare och tätare. Hoppet lever iaf
 
Försöker hitta begagnade tramp/gåstenar till min lilla trädgård. Sökte på marketplace på facebook och jag vet inte... 🫣
Screenshot_20230530_154706_Facebook.jpg
 
Idag har alla åttor tittat på Max Manus. Jag är alldeles för känslig för sådana filmer men så bra och så viktig!
Det som hände kan hända igen.
Och varje människas handling gör skillnad.
Kommit hem och kröp direkt ner i sängen.
Foten gnäller fortfarande.
IMG_2199.jpeg
 
Sambon gick igenom besiktningen med flaggan i topp så det är bra. Än så länge ingen bebis i sikte men jag tror att förvärkarna kommer tätare och tätare. Hoppet lever iaf

En kompis till mig var höggravid och jättestor och otroligt trött på det hela - det var dessutom på sommaren så riktigt varmt. Hon hade läst att om man gick mycket så skulle det komma igång så vi gick kilometervis. Sedan hade någon sagt att om man hade sex skulle det börja så hon beordrade sin sambo att ha sex :rofl:
 
Provar konceptet "låtsas att det är semester efter jobbet". Går inte att tillämpa hemma i kaoset med två marodörer till katter (eller framförallt han som alldeles för nyss berövats sina testiklar och fortfarande tycker att "en del saker behöver vara tydligt hans" :bag:). Det är dock bara fem minuter att gå till en hyfsad liten skog.

20230530_182718.jpg


Traskar säkert ett helt gäng hundar med ägare förbi på stigen 15 meter bort, men de får väl tro att jag är knäpp då... :angel:
 
Provar konceptet "låtsas att det är semester efter jobbet". Går inte att tillämpa hemma i kaoset med två marodörer till katter (eller framförallt han som alldeles för nyss berövats sina testiklar och fortfarande tycker att "en del saker behöver vara tydligt hans" :bag:). Det är dock bara fem minuter att gå till en hyfsad liten skog.

Visa bifogad fil 120148

Traskar säkert ett helt gäng hundar med ägare förbi på stigen 15 meter bort, men de får väl tro att jag är knäpp då... :angel:

Mysigt! Oj, strilar han lite eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 284
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 941
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 223
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp