Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. Allt började vingla och jag segade långsamt ned på golvet och det snurrade. Mådde illa som satan. De som var där tyckte ambulans och ringde 1177. Jag vägrade. Det är samma skit som jag varit med om tidigare, en gång då jag faktiskt svimmade och hamnade på SöS och en annan gång då det var samma sak. Så, tog en taxi hem och la mig raklång. Känns bättre nu och sitter framför datorn med lättdryck och knappar lite. Ska nog gå och lägga mig igen. Ingen rolig upplevelse.
Inget att leka med. Snurr och fall här. Låg på golvet i 1 dygn och hade jag inte haft mina vänner + min sjuksköterska så hade jag nog inte skrivit här idag. 112 och ambulans till sjukhuset där jag låg en vecka.
De ville ha mig kvar men jag ville hem till katten (som grannen hade skämt bort såklart så han var inte så imponerad)
 
Sista natten för nu, hoppas den löper problemfritt men har en något motsträvig kollega i andra änden av luren som jag måste försöka samarbeta med inatt.

Snart dags för min tredje kopp kaffe, har laddat upp med en påse Polly bilar och en stor mugg med vatten.
 
Inte sexet nu utan en drink...
Lite champagne/mousserande ca 1 dl
1 msk mandelmjöl
20 ml ricinolja
1, 5 dl aprikospuré (tex sån där klämmis)
🤮

"Något" lär det ju sätta fart på... :angel:

Screenshot_20230531_005153_Chrome.jpg
 
Drömt massa förvirrade jobbiga drömmar med ganska mycket verklighetsanknytning inatt :( Vaknade för en stund sen och kan inte somna om trots att jag skulle gett mig själv sovmorgon en timme till i alla fall.. Ska ge vilan ett försök till ändå…
 
Tydligen så ska alla laxermedel öka produktionen av nått hormon som ska hjälpa till att starta födseln.... Jag är skeptisk och dricker hallonbladste i stället.

Mitt andra barn borjade komma ut i 6:te manaden men de fick hejd pa honom pa sjukhuset. Ett par veckor efter att jag kommit hem var det pa gang igen och jag fick aka in.
Det var, och ar, en MYCKET envis manniska. Sa da nar han inte fick som han ville sa vagrade han totalt. Nar jag gatt en och en halv vecka over tiden sa var jag redo att kasta in handduken.

Ricinoljan var inte god, men 4-5 timmar efter jag tog 2 matskedar (i smyg, alla hade skrikit at mig om jag sagt nagot ... men jag hade fatt NOG) akte vi in till sjukhuset och ett par timmar senare var han har. Jag undrar mest om det skulle vara battre att blanda elandet med en massa jox, eller bara svalja som det ar?🧐
 
Fick kört runt halva staden innan jag hittade en parkering. De ordinarie parkeringarna är avstängda och korttidsparkeringarna började gälla först vid 08, jättekul när man kom kl 6 till jobbet 🙃

Jag har bakat en äpplekaka till fikat i dag, så jag hoppas verkligen att den blev bra :)
 
Mitt andra barn borjade komma ut i 6:te manaden men de fick hejd pa honom pa sjukhuset. Ett par veckor efter att jag kommit hem var det pa gang igen och jag fick aka in.
Det var, och ar, en MYCKET envis manniska. Sa da nar han inte fick som han ville sa vagrade han totalt. Nar jag gatt en och en halv vecka over tiden sa var jag redo att kasta in handduken.

Ricinoljan var inte god, men 4-5 timmar efter jag tog 2 matskedar (i smyg, alla hade skrikit at mig om jag sagt nagot ... men jag hade fatt NOG) akte vi in till sjukhuset och ett par timmar senare var han har. Jag undrar mest om det skulle vara battre att blanda elandet med en massa jox, eller bara svalja som det ar?🧐
Alltså jag vet om att det kommer vara en obstinat liten grabb som kommer kika ut så småningom eftersom det är en mix mellan mig och sambon och gudarna ska veta att vi är envisa plus sambons dotter är också väldigt envis... :o

Så dyker han inte upp självmant så kommer jag kanske köpa ricinolja men jag, försöker iaf, vara tålmodig. Även om det är svårt :D
 
Huvudvärk. Dålig luft på kontoret.. Men i eftermiddag ska jag vara ute i fält så jag biter ihop och hoppas det går över
 
Kaffe!
Efter att ha torkat av ett tjockt lager pollen från alla fönsterbräden.. Undrar hur smart det var utan ögondroppar hemma, men men. Nu är iaf inte allting gulgrått längre.

Ska hälsa på mamma idag och hänga på båten tror jag, sedan haka på till sambons jobb där det är roséprovning. Borde bli kul! Även om jag nog är konstig som hakar på till en AW grej, men men. Kul med vinprovning ju :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 279
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 941
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 215
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp