Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte nya flugmasker till min hästtrio, och då blev det även här väldig lindring i värme och insekter pga väderomslag. Det är underbart! Hela nästa vecka förväntas ligga mellan 18 och 20 grader, fatta hur mycket jag ska få gjort när det är fräscht och lagom att vara ute och jobba på! Och regn på nätter och tidiga morgnar så man inte behöver vattna ihjäl sig i trädgården, det kan inte bli bättre. Hoppas vädret håller i sig så här minst en vecka till av min semester! :up:
Ja det är är skönt, skönt och slippa se dem vandra runt i panik pga av värmen och insekterna trots att det har skog i halva hagen. Och slapp vattna imorse bara det är ju en vinst 😆 Skönt om det håller sig runt 20-22 grader nästa vecka när jag ska jobba.
 
Lyckas inte logga in där, hör till värmland egentligen så gissar att det kanske blir annorlunda därför? Kan bara logga in på värmländska dexter verkar det som, och där står det "hanteras av annat kansli" om skolan jag kom in på. Vilket kansli vet jag inte, men känns rimligt att skanegy har den. Jag har ju blivit meddelad men via mail från skolan, en friskola.
Men tack, får höra med skanegy om hur jag ska göra :)
Hoppas du får svar! Kanske är det också för att det är friskola? Det stod samma eller liknande på en av dotterns val som är en friskola, å andra sidan kom hon in på en friskola som man såg svaret där på så det är nog lite olika.

I ärlighetens namn har jag inte koll på vad det är för skillnad på friskola och kommunal skola annars....
 
Är inte glad alls. Tvättade kläder i går hos farfar och tvätten luktar surt. Har mens och är oerhört känslig och hulkar av lukten.

Vet inte vad fan jag ska göra? Hänga ut och hoppas på att vinden blåser ur det sura? Rolla deo över alla klädesplagg? :arghh:
 
Nu är det ju för sent för din del, men jag känner bara att jag måste dela med mig av det fullständigt genialiska sättet som min mans kusin levererade vår present på (vi hade också önskat oss pengar som bidrag till bröllopsresan):

Vi fick en ballong och en sådan där vattentät gummipåse, som var förseglad med ett kodlås. Vi blev instruerade att smälla ballongen och ut trillade ett hoprullat papper. Pappret visade sig innehålla ett korsord om Costa Rica, vilket är destinationen för vår bröllopsresa. För att få reda på koden till låset på påsen, i vilken den faktiska presenten låg, var vi tvungna att först lösa korsordet och sedan lösa en slags ekvation baserad på korsordet.

Det var sjukt kul att sitta och pyssla med dagen efter bröllopet och en bra första utmaning att ta sig an som man och hustru, samtidigt som vi lärde oss en massa matnyttigt om landet vi ska åka till!

Visa bifogad fil 94231
😍 åh vilken kul idé! Hade det varit några som stod oss närmare hade jag kunnat lagt ner det jobbet. Långt tillbaka var det kompisar som gifte sig och önskade sig bidrag till att göra en gärdesgård. Så jag var in på banken och växlade till mig 20 kr sedlar för alla pengar vi tre kompispar skulle lägga. Sen rullade jag varje sedel för sig och byggde en gärdesgård runt ett litet hus på en platta. Det tog dem rätt många timmar att rulla upp. 😁
 
Har precis ätit frukost och ska väl ta tag i fotona jag skjutit på ett par dagar. I dag kommer min syster en sväng med blommor så bäst att vattna de jag har innan hon kommer med pekpinnar :D Och jag fick SMS i går om att mitt paket ska ligga i instabox i dag vid 17, så jag hoppas jag kan åka med min systers sambo dit för att hämta och slipper gå :D
 
Slösurfar och äter en långsam frukost i soffan sisådär 2 timmar senare än jag brukar göra på helgerna (hos mig är klockan dock bara 10:58, någon måtta får det vara ;)). Jag lyckades visst sova till 10:20 idag, ingen aning om vad som hände där! Inte ens på semestern sov jag så länge! Ja ja, kroppen måste ha behövt det och det känns underbart att börja helgen med 10,5 timmars sömn i kroppen :love:
 
Är lite undrande till hur systemet funkar med gymnasium, verkar inte som att det skånska gymnasiet fanns med i systemet jag har tillgång till. @Enya har för mig att du hade ett barn som också fått gymnasieantagningsresultat, vet du om det var via dexter?
Det var samma för mig. Jag tillhör ett gymnasie-upptagningsområde i Västra Götaland men går på ett gymnasium i Göteborgsregionen (GR), vilket är ett eget upptagningsområde. Jag mailade GR och bad dem öppna ett konto åt mig, så att jag kunde komma in där.

Skulle starkt rekommendera dig att maila skanegy så snabbt som möjligt (alternativt ringa dem) och kolla med dem. Vet att jag var tvungen att tacka ja till min plats och då behövde jag logga in på GR och göra det, annars hade platsen gått till någon annan. Skulle gissa på att det är något liknande för dig och tänker så att du inte mister platsen :)

Grattis till att kommit in på första valet, förresten 🥳
 
Har gått igenom fotona och de är för mörka! Blev några som egentligen hade varit helt ok om de inte varit så mörka. Jahapp! Bara att försöka igen, med nya inställningar................................. Det är rätt svårt att inte se vad man gör och använda förstoringsglas och Youtube för att lära sig sin kamera..... Men skam den som ger sig! Och nej, auto är inte min grej :D
 
Det var samma för mig. Jag tillhör ett gymnasie-upptagningsområde i Västra Götaland men går på ett gymnasium i Göteborgsregionen (GR), vilket är ett eget upptagningsområde. Jag mailade GR och bad dem öppna ett konto åt mig, så att jag kunde komma in där.

Skulle starkt rekommendera dig att maila skanegy så snabbt som möjligt (alternativt ringa dem) och kolla med dem. Vet att jag var tvungen att tacka ja till min plats och då behövde jag logga in på GR och göra det, annars hade platsen gått till någon annan. Skulle gissa på att det är något liknande för dig och tänker så att du inte mister platsen :)

Grattis till att kommit in på första valet, förresten 🥳
Ja det är senast den 23 juli som det står att man ska tacka ja, så ring på måndag kanske. Ett bra tips!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
84 85 86
Svar
1 710
· Visningar
50 677
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 462
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 251
Svar
2 006
· Visningar
69 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp