Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis bäddat rent sängen. Nu blir det virkning och te en liten stund till innan jag tar mig en dusch och går och lägger mig. 🥰

Nu har jag bara den långa ryggfenan kvar att virka, sedan är min sjödrake (egentligen Sea Dragon, men den här är så liten och söt, och sjödrake låter gulligare än havsdrake...) redo att monteras ihop. Det ska bli spännande att se det slutgiltiga resultatet, för det är oftast just att sy ihop verket som är lättast att fucka upp. 😅

Älva tycker nog att vi ska sova redan nu. Det hade varit klokt, men jag vill inte.

Visa bifogad fil 114782
Så himla vacker! :love:
 
Vi hade "time change" och gick till "sommar tid" (eller daylight savings time, som det heter har) forra Sondagen. I dag var Maken och jag inne i Portland, halsade pa vanner och familj innan vi vande hemmat och passade pa att handla pa vagen.

Det var fortfarande dagsljus nar vi kom hem, det kanndes sa himla bra att vi hunnit sa mycket under dagen. Klockan var 7:10 pa kvallen och det var fortfarande fullt dagsljus.😲

Tank att det ar sa svart att stalla om sig.
 
Vi hade "time change" och gick till "sommar tid" (eller daylight savings time, som det heter har) forra Sondagen. I dag var Maken och jag inne i Portland, halsade pa vanner och familj innan vi vande hemmat och passade pa att handla pa vagen.

Det var fortfarande dagsljus nar vi kom hem, det kanndes sa himla bra att vi hunnit sa mycket under dagen. Klockan var 7:10 pa kvallen och det var fortfarande fullt dagsljus.😲

Tank att det ar sa svart att stalla om sig.
Den ändringen gör vi ju nästa helg. Lite irriterande för idag var det så ljust redan kl 5:30 med fåglar som sjöng och TRANOR som lät på avstånd. Jag släppte ut hästarna för första gången så här tidigt. Men till helgen blir det mörkt ett tag igen på morgonen... :cautious:
 
Blir förvirrad över att jag vaknar så tidigt nu. Är det ljuset? Alltså dagsljuset, har mörkläggningsgardiner så lägenheten är mörk när jag vaknar.

Ser i min dagbok att det var likadant förra året. Tar dessutom några dagar innan jag lär mig att jag vaknar halv sju, sju så jag får för lite sömn och blir grinig. Men nu är rutinen tillbaka och jag somnar vid tio. Men konstigt är det. Tur vi ställer om tiden på lördag så det inte blir så hysteriskt mycket flex på jobbet.
 
Kollar väderleksprognosen. Enligt klart.se så brukar det vara 11 dagar med regn under mars. Menar de dagar eller dygn? För alltså... Det känns som om jag flyttat till en regnskog utan jättemycket skog. Det regnar hela. jävla. tiden. Varje dag, åtminstone någon timme här och där, eller lite men från morgon till kväll. Ordentligt med solsken var det väl för mer än en vecka sedan som jag minns det och enligt väderleksprognosen ska det regna (eller snöa!) någonting varje dag fram t.o.m. nästa måndag. Vi regnar bort! Och jag är SÅ trött på grå himmel, blött överallt och att hundarna + mina skor drar in smuts. (Vid den här tiden på året så förstår jag inte hur någon kan stå ut med att ha långhårig hund, eller utekatt :cautious:)
 
Kollar väderleksprognosen. Enligt klart.se så brukar det vara 11 dagar med regn under mars. Menar de dagar eller dygn? För alltså... Det känns som om jag flyttat till en regnskog utan jättemycket skog. Det regnar hela. jävla. tiden. Varje dag, åtminstone någon timme här och där, eller lite men från morgon till kväll. Ordentligt med solsken var det väl för mer än en vecka sedan som jag minns det och enligt väderleksprognosen ska det regna (eller snöa!) någonting varje dag fram t.o.m. nästa måndag. Vi regnar bort! Och jag är SÅ trött på grå himmel, blött överallt och att hundarna + mina skor drar in smuts. (Vid den här tiden på året så förstår jag inte hur någon kan stå ut med att ha långhårig hund, eller utekatt :cautious:)

Jag är också så trött på skiten. Vill komma igång med draget, men inte vill man ut och köra när det är lera, skräp, hundbajs överallt och regn varenda jävla dag. :banghead: Dammsuger tre gånger om dagen pga allt grus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 984
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 818
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 413
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 450
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp