Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet nån hur snabbt man måste till läkare för att registrera skada vid sportskada? Tror inte de kan göra nåt men vill ju ändå anmäla den ifall det händer nåt mer. Eller kan man anmäla utan läkarbesök?
 
Kollar väderleksprognosen. Enligt klart.se så brukar det vara 11 dagar med regn under mars. Menar de dagar eller dygn? För alltså... Det känns som om jag flyttat till en regnskog utan jättemycket skog. Det regnar hela. jävla. tiden. Varje dag, åtminstone någon timme här och där, eller lite men från morgon till kväll. Ordentligt med solsken var det väl för mer än en vecka sedan som jag minns det och enligt väderleksprognosen ska det regna (eller snöa!) någonting varje dag fram t.o.m. nästa måndag. Vi regnar bort! Och jag är SÅ trött på grå himmel, blött överallt och att hundarna + mina skor drar in smuts. (Vid den här tiden på året så förstår jag inte hur någon kan stå ut med att ha långhårig hund, eller utekatt :cautious:)
Eller hur, inte så ljus prognos här heller och jag är med rätt less: tyckte lixom att jo men nu börjar hagen bli bättre, efter regnet i lördags vart den ju betydligt sämre igen. Ingen katastrofhage på något vis alls men så trist att det är klafsigt med lera precis under.. Och ja utekattens tassar torkas när hon kommer in, under hennes värdighet såklart 😂. Känns som hela vinterns nederbörd kommer nu som borde ha varit snö....
 
På kontoret. Den här veckan ska jag hålla huvudet högt i korridorerna, bemöta mina kollegor som jag själv vill bli bemött och uppmuntra till feedback i varenda interaktion jag har. Förhoppningsvis bidrar det till ett öppnare klimat, vänligare ton och att vi kan sänka garden gentemot varandra.
 
Kollar väderleksprognosen. Enligt klart.se så brukar det vara 11 dagar med regn under mars. Menar de dagar eller dygn? För alltså... Det känns som om jag flyttat till en regnskog utan jättemycket skog. Det regnar hela. jävla. tiden. Varje dag, åtminstone någon timme här och där, eller lite men från morgon till kväll. Ordentligt med solsken var det väl för mer än en vecka sedan som jag minns det och enligt väderleksprognosen ska det regna (eller snöa!) någonting varje dag fram t.o.m. nästa måndag. Vi regnar bort! Och jag är SÅ trött på grå himmel, blött överallt och att hundarna + mina skor drar in smuts. (Vid den här tiden på året så förstår jag inte hur någon kan stå ut med att ha långhårig hund, eller utekatt :cautious:)
FB_IMG_1679300238709.jpg
 
Hemsk helg även om jag inte gjorde något alls. Samma känsla som när man var 13 år och skulle göra de där förbannade j-la redovisningarna. Panik och nervositet. Men hela tiden och utan orsak. :cautious:
I går vaknade jag 6, gick och la mig igen klockan 8, vaknade och gick på bodypump (pappa skulle med, men fick flimmer och det gör så ont i mig att se honom vara ledsen över att inte kunna träna ordentligt), gick hem och sov.

Fortfarande trött, paniknervös och irriterad på alla ljud på jobbet. Tror kanske jag tar på mig jackan och bor nere i arkivet i dag. :angel:
 
Sitter på jobbet (hemma i vardagsrummet förvisso), med linnex på trapsen och petar på min hjärna som vill insistera att jag ska till gymmet idag. Nej. Efter 6 aktiva dagar, träning/ridning/20 000 steg om dagen förra veckan, så är det JÄTTErimligt med vilodag. Lugn nu :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 983
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 818
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 413
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 450
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp