Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon och jag var iväg bort till samhället en bit bort och slängde lite i återvinningen och handlade. Sen middag: tacos från igår och lyckades igen äta för mycket och med stoppad mage for jag till stallet och byggde fram typ WE-bana, vadå blir inte mindre flås, så typiskt mig, alltid 🤪😂. Skönt soffhäng med älsklingen efter en härlig em/kväll i stallet med bästa hästen och jättekul att göra en typ WE-inspirerad utmaning-galopperade med ett paraply, skoj att travhoppa igen och trava genom ett L av bommar. Inget vi gjort förut men tänkte att det kan vi säkert och nej inga problem där 😎😊. Nu finalen av Farmen och görgött att Viktor åkte ut 😁, mycket spännande finaltävlingar 😊.
 
Bängbulekatt! Han gillar inte bara att sitta på trappelaren utan även i lilla fönstret högst upp och jaga flugor....Som gick mindre bra så han for ner allra längst ner i trappen, hoppas han lärde sig nått 😂 men han är säkert där igen, inom kort 🤪.
 
Tränade innebandy. En tjej ska passa bollen till en annan. Jag får bollen under foten, trampar på den så höger fot och ben rullar åt höger, samtidigt tappar jag ju balansen, sätter då vänsterfot på mitt klubb-blad så vänster ben o fot åker år vänster. Ramlar först mot höger o sen åt vänster och vrider hela benet o knäet. De sa att jag manifesterade bambi på hal is.
Fy fan vad ont jag har i knäet.
 
Helt slut.
Intensiv men härlig helg. Hade finbesök av @Tranan i lördagsvilket vartvriktigt roligt ❤️
Nu har jag hennes fantastiska tavla också
20230318_210629.jpg
 
Har precis bäddat rent sängen. Nu blir det virkning och te en liten stund till innan jag tar mig en dusch och går och lägger mig. 🥰

Nu har jag bara den långa ryggfenan kvar att virka, sedan är min sjödrake (egentligen Sea Dragon, men den här är så liten och söt, och sjödrake låter gulligare än havsdrake...) redo att monteras ihop. Det ska bli spännande att se det slutgiltiga resultatet, för det är oftast just att sy ihop verket som är lättast att fucka upp. 😅

Älva tycker nog att vi ska sova redan nu. Det hade varit klokt, men jag vill inte.

IMG_20230319_221425-01.jpeg
 
Ligger äntligen i sängen. Sjukt lång dag. Först stalltjänst 7.30-9.30, sen rida Prince och så blev vi kvar på ridskolan hela dagen och kollade på hopptävling och fixade klubbstugan. Sen åkte vi och matade katt och handlade med oss färsk pizza hem. 16.58 när vi hade pyjamas och pizza 2 nästan var köar fick vi meddelande om att Prince var dålig igen. Så vi packade maten och åkte ut. Var framme 17.40, typ samtidigt som ambulatoriska. Jag stod och höll hans huvud genom sedering, rektalisering, slangning och sen smärtstillande. Sen var vi kvar och promenerade med honom ett par vändor under några timmar så att ridskolechefen fick sova lite innan hon tar nattpasset. Jäkla ponny :cry: Han piggnade iaf på sig kvickt nu och var måttligt nöjd över mashvatten när kompisen fick hösilage. :angel: imorgon ska jag åka och köpa linfrö till honom så hoppas vi att en kur med det kan hjälpa!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 997
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 397
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 273
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 257
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp