Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Direkt vid antagningsbeskedet angav jag önskad studietakt meeen så får man väldigt sent om sider information om att den ena kursen ska hållas via en underleverantör så får man mejla hit och dit och lägga om det igen 🙄. Ena kursboken lyckades jag få fatt i direkt för en bra slant på tradera den andra verkar man inte komma under 700 ens på studentapan utan kladd i boken pga så pass ny (2022) puh att kurslitteratur kan va så dyrt 💸 (ja det vet jag ju sen innan).
 
Kontroll.
Avloppspumpen hart iallaflal klarat sig då den fungerar med annat uttag. Phu Dock har jag kontakatt tillverkaren för att få garantibeviset då förra fstighetsägarna har tagit allt sådant och inte har en aning om att man måste ha det *suck*

Har en väldig snäll vän vars man är elektriker som kommer ut och drar om/gör rätt. Kommer skicka en bild till förra fastigheten sedan med att såhär ska det se ut. Tror det är deras bror som dragit elen.

@dobbis Visst att gå på toa kan man göra så länge man inte spolar men vet ju inte heller hur länge det blir stående så kissade i trädgården och nu på morgonen lånade jag mammas wc när jag tog hästarna.

Så störande. Kunde ialllafall spola upp vatten till diverse även om det inte kunde skicka ut i avloppet igen.

På jobb men får ingenting jgort mer än att rodda i detta
 
Handledsskydd och träningsprogram
Och vidare undersökning av vc för eventuell benskörhet
 

Bifogade filer

  • 20231017_113102.jpg
    20231017_113102.jpg
    170,9 KB · Visningar: 10
Har just avnjutit den bästa och mest prisvärda takeaway-lunchen på mycket länge: halstrad röding, rostad potatis, citron- och dillsås och sallad, för futtiga 75 spänn?! Ännu bättre att det är den lokala ica-butiken som börjat med detta briljanta initiativ där maten lagas på plats i ett litet hörn av butiken, så man kan ta en egen lunchlåda, dra ner och fylla i sin portion + hinna hem medan maten fortfarande är varm. Och orsaka noll förpackningssvinn, ingen disk mer än för serveringen SAMT slippa tristessen av att tvingas hitta på något att äta och fixa det under en jobbahemma-dag. Win-win-win. :love:

Det är kanske bara så här billigt under en introduktionstid, hämtluncherna har inte funnits mer än någon vecka. Men även om de höjer till 100 kr så är det ju ett rejält lyft för oss som jobbar hemma ibland och som sitter en bit från det större urvalet av lunchrestauranger. När vi inte ids ordna något själva dvs.
 
Kom hit vid halv tolv. Är fruktansvärvt yr och känner som jag håller på att tuppa. Sov kanske två timmar inatt trots två och lite andra insomningstabletter zolpidem och känner hur allt svajar. Alla tycker jag borde åka hem, men ibland är envis som en gnu. Plus tanken på att ställa mig upp och trava till tunnelbanan kanske 200 byta till bussen 100 meter och gå hem från bussen 100 meter känna oöverstiglig just nu.
 
Har fortfarande inte fått besked angående marklägenheten som jag sökte för 2,5 veckor sedan. På torsdag har den legat ute i 3 veckor och ännu ingen uppdatering. Jag är en av dem med högst köpoäng, men de utgår från köpoäng + personligt brev och där kan man ju hoppas att jag verkar vettig. Har mailat dem men de gav ingen information om var de är i processen. Drygt!
 
Spionen står och tjurar för att han inte fick vara med när ventilationskollarna var här, har sniffat igenom hela lägenheten nu för att veta var de satt sina fötter, skor, prylar och liknande. Viktigt, eftersom han inte fick vara med och överröst med kel ju!

Sitter med knäckemacka nu, skulle egentligen värma en matlåda men blev sugen på knäckemacka istället.

Har jobbat i dag, kändes bra, fick huvudvärk av skärmen direkt men det känns lite grann som att det nog går att vänja sig. Har jobbat undan rätt bra i dag, kändes som jag hade bra flyt ändå. Det känns bra när det är åt det hållet också! :D
 
Alltså, jag ska inte ha fler hundar nu förstås, men åh vad härligt det ser ut när jag ser bilder i huskygrupper på familjer med 4,7, 10 huskysar i en familj :D :heart

Min kär spion vilar så medan han gör det får jag göra lite nytta istället för att glo på spionlika bilder och väcka villhöverbegäret :D
 
Pallar inte mer förändringar på jobbet snart.
Jag älskar vanligtvis förändringar men när det varje månad görs förändringar som förändrar hur jag kan jobba, ena månaden till det sämre och andra till det bättre och sen till jättedåligt och sen lite bättre än dåligt blir det lite jobbigt i skallen. Speciellt när de är urusla på att ge raka besked utan luddar till allt :arghh:
 
Det blev simning! Först galet mycket folk - skolklasser och pensionärer. Sedan blev det helt plötsligt helt lugnt och jag insåg att det bara var jag och en tjej till kvar i hallen. Underbart! Klämde in tio längder extra bara för sakens skull. 🌊🏊🏻‍♀️
Unnade mig en plocksallad till lunch efteråt och en kvinna kom fram inne på affären och berömde min tröja, så kul! 😍
Utelektioner med eleverna i det vackra vädret också.

Rent allmänt en bra dag idag. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 420
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 675
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 613
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp