Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Natten till i går fick jag helt plötsligt jätteont i tårna/framfoten. Och fortsätter upp i vaden. Så jäkla störande när foten äntligen var smärtfri. Fattar ingenting. Den maler och pulserar. Ingen svullnad eller så.
Äter värktabletter men det tar bara bort det värsta.
Ska dricka kaffe och äta macka.
Jobb 8-16
 
Igår var jag ledig. Skulle ha åkt med Tinget och plockat svamp men började bli dunder förkyld. Så jag stannade hemma.
Låg mest i sängen och läste eller sov hela dan. Skit trött
Nu har jag sjukanmält mig
 
Har precis ätit frukost nummer två (nummer ett var kaffe och en macka med leverpastej för ca 1 h sedan) bestående av havregrynsgröt med ett skivat päron i. Riktigt gott och mättande :up: ! Nu är det dags att packa ihop och åka till jobbet!
 
Jag hade den sjukaste drömmen. Jag drömde att Bruce dog under narkos hos veterinären och att jag skulle ringa till mitt ex och berätta det. Då berättade han att det var dags att berätta att Bruce dog en sommar för 7 år sedan när han var hos honom, men att han och min make inte trott att jag skulle kunna hantera det så väl så de hade skaffat en ny hund som var väldigt lik Bruce. Den hette tydligen egentligen Glenn, och hade nu bott hos oss i 7 år. Alltså jag var så fly förbannad att jag skrek mig hes på dem båda och kastade saker, och samtidigt så avgrundledsen över att ha förlorat Bruce inte bara en utan två gånger.

Var helt matt när jag vaknade 😅 Men alltså.. Glenn?!
 
Sonen är fortsatt halvsjuk, det verkar liksom aldrig bryta ut. Jag har ledig onsdag så idag får han vara hemma och vila, så får vi se åt vilket håll det går.

I övrigt har jag massor att ta tag i angående pappas dödsbo. Hela hjärnan kokar av alla måsten från alla håll och kanter i livet just nu. Önskar att det gick att pausa utan konsekvens😫
 
Jag försöker få pulsen att bli normal igen efter att Liten Marodör gråtit hysteriskt en stund. Min lille glade skit brukar inte gråta så.

Nu ska vi se om han inte kan somna om i vagnen och jag ska snart kontakta min hyresvärd om huruvida de kommer och fixar vattenläckan den här veckan eller inte...
 
Sitter på ett tåg i Finland. Tåget är SÅ tyst och bekvämt jämfört med de tåg jag rest med i Sverige. Och alla människor är tysta men trevliga. Tåget gick dessutom i tid.

Ska jag någonsin flytta till ett annat land, då blir det till Finland. Jag trivs alltid så bra här.
 
Sitter på labbet och väntar. Gör glukosbelastning, har hällt i mig sockerlösning och nu vänta i 1,5 timmar till. Har en värdelös bok att läsa vilket inte gör väntan roligare.

Det låter inte gott vad jag hört men så tidigt? Har du ökad risk för diabetes eller är det mer regel än undantag vid gravid som "äldre" ? 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 688
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 477
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 930
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 615

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp