Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på sambon som jobbar så hårt och engagerat och verkar ha skitkul i sitt möte. Är mycket imponerad. Och önskar jag kunde vinna på lotto, så kan jag rida hästar om dagar och hjälpa till i ett stall eller så 😅

(Men det är nog lite att jag är extra eländig just nu 🤒 Även om det inte låter så dumt, som dagdröm eheh..)
 
Äntligen hemma, och i tid för röstning av SOTH (speaker of the house). Lite sur över att jag glömde att köpa popcorn på vägen hem. Men det är iofs en maraton inte sprint gissar jag. Förra gången med McCarthy tog det ju 15 gånger. Och Gym Jordan har inte i närheten så många R röster. Så om D bara lägger ner sina röster är han körd.
 
Har fått igång kaminen. Snart ska hästarna in för kvällen och jag tänkte nog lägga mig i ett hett bad... :) Sedan blir det väl lite brainstormande kring slutuppgiften kanske, och säkerligen lite TV och läsning. Boken - Döda kvinnor förlåter inte - är verkligen GRYMT bra!
 
Har fått igång kaminen. Snart ska hästarna in för kvällen och jag tänkte nog lägga mig i ett hett bad... :) Sedan blir det väl lite brainstormande kring slutuppgiften kanske, och säkerligen lite TV och läsning. Boken - Döda kvinnor förlåter inte - är verkligen GRYMT bra!
Låter bra, jag har inte hunnit börja på min än. :)
 
Jag och katten har meningsskiljaktigheter kring morotsbitarna jag nyss skar upp åt mig själv.
Hon sitter brevid och måste lukta varje gång jag plockar upp en ny. Vill smaka men smakar inte.

Medan jag mumsar på min bit, måste hon så klart peta med tassen på de som ligger kvar på fatet. Förklarar att nej de där är mina, pekar på hennes (klart hon fick en egen!) och förklarar att hon får smaka på sin bit. Så luktar hon, smakar inte, och tittar på mig med en blick som säger att jag måste vara dum i huvudet för det är helt klart att hennes morot inte är samma som min morot 😾

Nå man kan ha tråkigare en tisdag. :D
 
Dag från helvetet på jobbet och ska göra om hela proceduren på torsdag igen, men åtminstone en lektion mindre. Mest rädd att jag ska bli sjuk, maken och sonen ligger däckade och jag har lite smygont i halsen... Så sovmorgon imorgon och hoppas på att det vänder.
 
Sitter på båten. Började gråta när jag skulle lämna bilen för allt är så läskigt. Nu försöker jag tänka att det inte är läskigt alls med allt båtbuller osv. Hundarna sover. Ska försöka titta på youtube tills jag somnar. Det var iaf fint när vi var ut på däck och tittade lite.
20231017_201627.jpg
 
Har beställt Mats Lundgrens bok på Bokus, insåg tyvärr att jag inte alls kan köpa den i bokhandeln i morgon för den finns inte där ännu!!!!! SÅ TJURIGT! Och besvikligt!!! Men den kommer om 6-10 dagar i alla fall. Visst, spelar egentligen ingen roll då jag inte kan läsa den liksom, utan måste vänta till november för att lyssna, men ändå...Och nu bröt jag också grejen med att nyköpingdeckarna är köpte i Nyköping just. Jaja, spelar ingen roll! ;)

Loggade in på Nexstory och började lyssna på en deckarserie jag såg på Bokus. Började också lyssna på Annika Tibblins bok, och inget av det skulle jag göra egentligen.

Men har duschat och tänkte sätta mig i soffan med en mugg te, ljus och välja en av ljudböckerna en stund. Elle belle bi....
 
Jag är i säng :up:
Har tagit ny medicin för första gången och är lite nervös. Men den här inj.pennan var betydligt trevligare att ta än den som är på den utbytta medicinen. Den inj.pennan gjorde så att jag fick tillbaka min sprutångest, därav bytet.
Ingen ångest hittills, men jag är klart påverkad. Vovvarna vill gärna trösta :heart
Att skingra tankarna med Buke är nog en bra idé :idea: hoppas jag...
 
Råkade somna och det var nog en lång nap. Töööörstig, desorienterad. Drömde att jag skulle i en krånglig sportbh, äta, hinna till en ridlektion dit jag inte ens ville ( inte ridit lektion på 15+ år) och mitt i allt som hände exakt samtidigt missade jag att lämna företräde till toaletten för @manda och fick hela buke på mig så jag storgrät genom skolkorridor efter skolkorridor:o
:cautious:
 
Råkade somna och det var nog en lång nap. Töööörstig, desorienterad. Drömde att jag skulle i en krånglig sportbh, äta, hinna till en ridlektion dit jag inte ens ville ( inte ridit lektion på 15+ år) och mitt i allt som hände exakt samtidigt missade jag att lämna företräde till toaletten för @manda och fick hela buke på mig så jag storgrät genom skolkorridor efter skolkorridor:o
:cautious:
:rofl:
Lovar att jag ändå inte var så nödig! :D;)

Låter lite som en stressdröm. :heart
 
Gnuggat in kycklingbenen och nu ligger de i kylskåpet över natten. Behövde göra lite mer rub. Sitter och grubblar över hur jag kan vara så trött att jag kan spy fram tills det att det är dags att gå och lägga mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
66 395
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 661
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 606
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp