Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade den sjukaste drömmen. Jag drömde att Bruce dog under narkos hos veterinären och att jag skulle ringa till mitt ex och berätta det. Då berättade han att det var dags att berätta att Bruce dog en sommar för 7 år sedan när han var hos honom, men att han och min make inte trott att jag skulle kunna hantera det så väl så de hade skaffat en ny hund som var väldigt lik Bruce. Den hette tydligen egentligen Glenn, och hade nu bott hos oss i 7 år. Alltså jag var så fly förbannad att jag skrek mig hes på dem båda och kastade saker, och samtidigt så avgrundledsen över att ha förlorat Bruce inte bara en utan två gånger.

Var helt matt när jag vaknade 😅 Men alltså.. Glenn?!

Kan tillägga att min ögonsten fyller 10 år på lördag och det har varit många turer med honom på sistone, så säkert mycket känslor i kroppen. Min lilla valp, terrorist, kärlekskranka klängapa, surgubbe, för alltid följeslagare Bruce :heart Vi har levt många liv ihop på 10 år.
 
God morgon. Segt att kliva up idag 🥱 Mörkret faller över Sverige. Måste komma ihåg att ringa läkare idag, mina öron susar och bultar när jag lägger mig ner och de behöver titta därinne. Jag behöver ringa till en annan läkarmottagning också när jag ändå är i gång. Och gå till apoteket. Bleh, tradigt med en icke-fungerande kropp.
 
Uppe och började frosta ur frysen från kl 06 och det var ju spännande för ungkatten även denna gång 😄. Gick fort att frosta ur och eftersom jag fått meddelande om leverans av ny kyl/frys mellan 9-15 behövde jag ju börja i god tid så nu när jag fått uppdaterad information om mellan 11 och 13 fick de frysvaror som inte ligger i kylboxen åka in i frysen igen medan kylvarorna står bra ute på trappen; så bra med lite kyla ute idag 👍.
 
Väntar på att dagens första möte ska börja och njuter av dagens första kopp kaffe efter att ha vinkat av maken som ska tillbringa kommande två veckor i Portugal. Jag skulle ha följt med egentligen, men de sista två veckorna i oktober är den mest intensiva perioden på hela året jobbmässigt för mig så det funkade inte. Istället har jag nu en vecka på egen tass att "se fram emot" (lite ser jag faktiskt fram emot det, men det kommer att vara väldigt tyst och tomt) innan mina föräldrar kommer över och gör mig sällskap nästa vecka :)
 
Är på gymmet. Har uträttat en del grejer redan innan jag körde hit, skönt!
När jag kommer hem ska jag laga mat. Vill ha mat förberett för jobbhelg fre-mån.
 
@dobbis - en man i mitt närområde 🤔

1697620290131.jpg


Skånehuset är alltså bluff och båg :eek:
 
Jag hade den sjukaste drömmen. Jag drömde att Bruce dog under narkos hos veterinären och att jag skulle ringa till mitt ex och berätta det. Då berättade han att det var dags att berätta att Bruce dog en sommar för 7 år sedan när han var hos honom, men att han och min make inte trott att jag skulle kunna hantera det så väl så de hade skaffat en ny hund som var väldigt lik Bruce. Den hette tydligen egentligen Glenn, och hade nu bott hos oss i 7 år. Alltså jag var så fly förbannad att jag skrek mig hes på dem båda och kastade saker, och samtidigt så avgrundledsen över att ha förlorat Bruce inte bara en utan två gånger.

Var helt matt när jag vaknade 😅 Men alltså.. Glenn?!
Min sambo drömde att vi lämnade hans hund till någon hemsk kärring som satte hunden i ett liten gallerbur typ stor nog åt ett marsvin ute på gräsmattan i ösregn. Där skulle hon bo. Utan tak, dyngsur, skakande och ensam. Och jag hade tyckt att ”äsch, hon trivs ju jättebra där! Det ser du väl!”
Han var också helt slut när han vaknade och hade kvarvarande dåligt samvete mot hunden när han vaknade. 😅
 
Jag har haft jordens tur nu när jag behövt köpa en massa nya saker. Fick kasta mina dyra och otroligt sköna jägarkängor som jag har i stallet eller om jag går i skogen IOM att de var slut. Tänkte att 4300kr för ett par kängor nu när jag har så mkt annat att köpa.. Näee.. Men så hittade jag dem på 40%. 🥳
Samma med hudkräm, 2 jeans, en hög varma myskläder, stalltröja, 2 jeans, hudkräm, regnjacka, 2 mössor, halsduk, 2 hästtäcken etc.
 
Jag har haft jordens tur nu när jag behövt köpa en massa nya saker. Fick kasta mina dyra och otroligt sköna jägarkängor som jag har i stallet eller om jag går i skogen IOM att de var slut. Tänkte att 4300kr för ett par kängor nu när jag har så mkt annat att köpa.. Näee.. Men så hittade jag dem på 40%. 🥳
Samma med hudkräm, 2 jeans, en hög varma myskläder, stalltröja, 2 jeans, hudkräm, regnjacka, 2 mössor, halsduk, 2 hästtäcken etc.
Underbart! Jag har också behövt ersätta massa grejer: flyttat från mögel. Även här har det dykt upp massa saker extremt mycket billigare än jag vågat hoppas. Typ en ny soffa för 30% av nypris, kängor för under halva priset, vänner som skänker av sitt överflöd och bara är glada att bli av med grejerna osv.

Gött generellt och extragött med en skruttig sjukpenning!
 
Ser på Desperate Housewifes, lite lätt lugnande faktiskt med hur välbekant iaf första säsongerna fortfarande känns (inte sett på många år) och rösten som berättar :heart

Hörde ett märkligt knackande och då var det Postnord som levererade hem en sak som jag fyndat på Tradera. Hade varit sur över att blivit överbjuden på samma sak förut men nu hade någon annan lagt ut en bild där saken såg fel färg ut vilket att ingen vågade buda. Förutom jag som la ett bud efter auktionen och fick saken billigt:banana:
 
Fortfarande sjuk. Läser lite, scrollar lite, snacksar lite.

Tror fortfarande att mitt friska jag skulle ha ett rätt gött liv utan en massa lönearbete, men så ska jag ju på nåt vis magiskt ha blivit ekonomiskt oberoende också :p Svårt att rida hela dagarna annars va:angel:

Så ska väl ta och lära mig lite på jobbet så blir det nog ännu roligare ;)
Men det är morgondagens göra.
 
Känns som jag vääääntar hela dagen idag 😅. Först väntade jag på levereransen av den nya kyl/frysen som jag installerat och väntar på att kunna fylla med matvarorna 😊. Lite högre, lite mindre frys än innan 🫣 jag som vill ha sjuttitolv förpackningar och påsar med frukt och bär inte minst 😍 men gillar klart upplägget i kylskåpet och ett plus för drickahållaren 🤩. Ingen vit utan färgen "perfect steel" lite ovant men snyggt och så ändrade jag om lite på magneterna mm som åkte upp igen 😊.
 
Jag försöker få pulsen att bli normal igen efter att Liten Marodör gråtit hysteriskt en stund. Min lille glade skit brukar inte gråta så.

Nu ska vi se om han inte kan somna om i vagnen och jag ska snart kontakta min hyresvärd om huruvida de kommer och fixar vattenläckan den här veckan eller inte...
Inga besked än om de kommer eller inte. I morgon är det en månad sen den upptäcktes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 684
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 475
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 927
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp