Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Tja, inte nödvändigtvis en Skoda men sambon och jag ska byta ut vår gamle trotjänare, en 16 år gammal Volvo som rullat närmre 35 000 mil...
Svar
16
· Visningar
1 998
Senast: supersonic
·
Trädgård & Växter Efter otaliga misslyckade försök vänder jag mig nu till Buke för lite experttips. Som en person som gärna lagar mat har tanken om en...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Septicemia
·
Äldre vattnet i vår bostad är mindre varmt än tidigare. Förut kunde det vara skållhett från kranen och duschen. Nu kan jag ha både dusch och...
Svar
19
· Visningar
1 694
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Hello! Skulle gärna ta emot lite tips på chaterresemål, restid 1 vecka och någon gång i augusti, allra helst all inclusive. Eftersom...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: BaconBob
·
Äldre Bör kaffe förvaras i kylen? Jag har fått med mig det hemifrån men vet inte om det är en myt? Hittar både åsikter för och emot när jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 907
Senast: Jen80
·
Äldre Ikväll åkte alla julsaker, stakar och stjärnor ner och får vila i kartongerna till nästa jul. Men i mina kvarter har jag varit en av få...
Svar
11
· Visningar
530
Kropp & Själ Har ni tips? Jag har konstaterat att jag nog har ganska dåligt självförtroende. Och inte gjorde de senaste två årens depressionsproblem...
Svar
8
· Visningar
724
Senast: mandalaki
·
Äldre Mitt kylskåp, ett Gorenje ca 5 år gammalt, låter så himla mycket. Det piper och det rasslar och det har sig. Tyvärr står det dessutom...
Svar
9
· Visningar
2 679
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver för min väninna. Hon och sambon har precis gått isär. Exet bor kvar i lägenheten och hon bor för tillfället hos en kompis. I...
Svar
12
· Visningar
1 618
Senast: iNHALE
·
Äldre Ja, ni vet väl att man inte längre får lägga dem i sop/miljöhusens metallåtervinningskärl! Istället ska man åka med dem till...
Svar
19
· Visningar
1 520
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Vi har fått möjlighet att leasa bil via jobbet som betalas via ett kombinerat brutto och nettoavdrag på lönen. Eftersom jag redan innan...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Calazirya
·
Trädgård & Växter Jag undrar varför man tar upp roten av purjolöken när man skördar den, istället för att skära av stjälken och låta den stå i jorden -...
Svar
5
· Visningar
640
Senast: tanten
·
Äldre Jag skulle behöva fem dagar-en vecka någonstans soligt i februari (och gärna kunna bada lite, obs ej i pool). 20 grader i luften och 18...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 349
Senast: Shudde
·
Kropp & Själ Det är halt och jag har hala vinterskor så behöver köpa broddar. Vet inte om jag ska köpa såna som bara spänns runt hälen eller såna som...
2
Svar
32
· Visningar
2 735
Senast: Lilla
·
Hemmet Vi ska ha "ost- och kexkväll" i helgen och nu är jag inne och spånar lite på vad man bör ha på ostbrickan för att den ska ha "något åt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 973
Senast: Sedna
·
Tjatter Emil i Lönneberga. Det råder lynchstämning i Lönneberga och det har startat en insamling till förmån för att skicka Emil till Amerika...
74 75 76
Svar
1 505
· Visningar
51 087
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag jobbar lite extra i ett stall och har gjort i några år. I våras blev jag typ övertalad att köpa en häst där, något jag först var...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 537
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Firar nu 30 år utan hål i tänderna, vilket jag är mycket stolt över efter att som barn och ungdom fått en hel del hål lagade. Nyss...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: cewe
·
Kropp & Själ och har gjort sen i söndags! På framsidan av höger ben, från knät ner till vristen. Vad kan det bero på?
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Fille
·
Äldre Har lyssnat en del på Studio Ett som rapporterat bl.a. från Norberg där många människor på flykt hamnat. Flera av dem sitter nu fast som...
2
Svar
27
· Visningar
1 823
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp