Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Startade en tråd tidigare att jag verkligen vantrivs på mitt tidigare jobb. Är utfryst och rent av mobbad. Har sagt till både HR och... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
14 095
Senast: Smurfoff
·
Äldre Jag swishade till en person utan att först fråga om han har swish. Får man meddelande om man skickat till ett nummer som inte har swish...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Raderad medlem 68338
·
Kropp & Själ Jag vill inte outa någon, så jag väljer ett anonymt nick. En närstående är beroende av sömntabletter och stark smärtmedicin, och vill nu...
Svar
13
· Visningar
1 498
Senast: Petruska
·
Fritid Tog en liten sväng ut i skogen igår för att leta svamp. OMG, hittade hur mycket Karl-Johan som helst. Nu vill jag ha era bästa recept...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Marvin
·
Äldre Tittar på dressyren och kommentatorerna sitter i en studio i Sverige förmodar jag. Undrar varför SVT inte kan kosta på att skicka dit...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Snowball
·
Kropp & Själ Tråden för oss som behöver inspiration och motivation till att ta tag i små och stora projekt. Alltifrån att ta ut soppåsen till att...
Svar
2
· Visningar
538
Senast: Magiana
·
Hemmet Vi har under en längre tid haft problem med att disken inte är ren när diskmaskinen är klar. Och det är inte så att matrester sitter... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 076
Senast: VLMF
·
Hemmet Min hatthylla fick lite väl mycket belastning och skruvarna på ena sidan ramlade ur med pluggar och allt. Den andra sidans två skruvar...
Svar
4
· Visningar
4 375
Senast: AraSlei
·
Äldre Har googlat men utan vettigt resultat. Min fråga handlar alltså om Instagramstories och har troligtvis ett enkelt svar. Det jag vill...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Idas
·
Fritid Jag drog igång gräsklipparen, men det ryker om den. Hur kan det komma sig att den plötsligt börjar spotta ut betydligt mer avgaser än...
Svar
13
· Visningar
2 600
Kropp & Själ Hej vet inte hur jag ska förklara min situation men när jag var ute och cyklade så blev jag. Yr samt. Orkar inte cykla så mycket som Jag...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: ekra
·
Äldre Vi ska ordna en personalfest och av tidigare erfarenhet så har man gått back ganska mycket. Att man går back några hundra tycker vi... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 007
Senast: Tilma
·
Mat Jag och min man vill äta mer klimatsmart men vi har lite problem med att våra magar (främst min mans) inte klarar allt för fiberrika... 2
Svar
21
· Visningar
11 607
Senast: tanten
·
  • Låst
Äldre Så ja, vad såg ni senast i filmväg? Sätt gärna betyg och en liten åsikt, jättebra när man har filmtorka och inte vet vad man ska kolla... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
158 639
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag vill ha en sån ”grej” som man kan koppla in i tvn, så jag kan ”skicka över” från telefon till tvn. Har hört namn som appletv och...
Svar
8
· Visningar
689
Senast: Fille
·
Trädgård & Växter Vad ska man göra med päron? Skörden är enorm! Samma gäller bondbönor, gjorde soppa, jättegod, men vad mer? Hjälp!
Svar
7
· Visningar
1 008
Samhälle Tänkte om ni har sett något mönster i lokalerna där ni röstar/räknar röster/vadninugördär. Mvh trött och en smula osocial imorgon 3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 406
Äldre Om ett antal månader fyller jag 50 :nailbiting: och jag skulle så gärna vilja bjuda så många jag bara kan på kalas/fest med mat och hela...
Svar
18
· Visningar
2 037
  • Låst
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller... 9 10 11
Svar
214
· Visningar
17 502
Senast: Killaloe
·
Hemmet Vi har snedtak plus lutande väggar i vårt sovrum (så väggen är kanske 1,4 m hög tills dess att taket tar vid) och numera två fula...
Svar
16
· Visningar
1 900
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka