Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

V
Hästmänniskan Ska eventuellt ta en häst på foder. Ägaren säger att vi ska dela på en veterinärbesiktning innan han kommer till mig och så får jag...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: viljan
·
T
Hästmänniskan Vad får man betala för den? Ungefär? Tacksam för svar... :banana: Mvh Tina
Svar
2
· Visningar
948
B
Hästmänniskan Vad är det som gäller på en försäkring då en häst har blivit t-märkt? Blir det "skadade" delen som var anledningen till t-märkningen...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan När jag köpte min andra häst var han precis på gränsen till att gå att veternärvårdsförsäkra. Vi hade två månader på oss. Samtidigt som...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: alfa460
·
H
Hästmänniskan Jag funderar starkt på att söka in till Flyinges 2åriga Hippologutbildnng.. Jag vet att det ingår praktiska intagningsprov men VILKA...
Svar
5
· Visningar
1 820
Senast: RebeckaKihlberg
·
E
Hästmänniskan Ja undrar om man får någon lön ? Om man är 18 år och skall praktisera ett halvår. blir man tvungen att ta studielån då ? :confused:
Svar
11
· Visningar
2 121
Senast: Vicku
·
Hästmänniskan Jag har en ettåring som skvätter ut sitt kraftfoder när han äter. Han liksom pötter upp det med mulen så att det flyger i hela boxen...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Moniq
·
Hästmänniskan Kan det medföra problem? Om man även hyr ut en eller två boxar "vitt"? Jordbruksfastigheten i fråga är så liten att det OMÖJLIGT går...
Svar
5
· Visningar
1 730
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Vem är Konsuments ombudsmannens motsvarighet när det gäller företag? Allså vem ska man vända sig till? Jag har råkat skriva på ett avtal...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: QuickStar
·
Hästmänniskan Här kommer en liten enkät! Hur blir ekonomin, alltså är det någon som har räknat på hur mycket pengar varje häst häst kostar i...
Svar
6
· Visningar
1 544
Senast: grimman
·
H
Hästmänniskan Hur försäkrar de \"stjärnhästarna\"? Läste på ASVH:s hemsida om ett besök som hade gjorts på en Holsteiner auktion. Där gick den...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Carolrita
·
L
Hästmänniskan Har precis blivit ägare till en travhäst. Han ska tävlas fortfarande, men är inte försäkrad vilket jag självklart ska göra. Nu är det...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Lindi
·
M
Hästmänniskan Hej! Är det nån som har några tips på vad man kan använda sig av när man gör egna hinder att skutta över ute i skogen. Behöver inte vara...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: skumpan2000
·
M
Hästmänniskan Från häst jobb? Att arbeta som sköyare/beridare? Är lite sugen att söka såna jobb och ta med pållen. Några tips på var eller vad man ska...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Zaskia
·
E
Hästmänniskan Är det lättare att skriva ett eget fodervärdsavtal eller köpa ett "färdigt avtal" och kopletera det? Vad innehåller de färdiga avtalen?
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: alfa460
·
A
Hästmänniskan "småkurser" man kan gå? T.ex foderkurs, anatomikurs, sårvårdskurs mm mm mm..... I så fall vart??? Jag vill lära mig allt o lite till...
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: Andorra
·
B
Hästmänniskan Har tänkt att ge min häst fri tillgång till hö och undrar därför hur man gör en höhäck att ha i hagen? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: Fanatic
·
Hästmänniskan Blir förhoppningsvis ny gårdsägare om en vecka... Förra affären gick ju i stöpet så jag hoppas på denna. Kommer i sådana fall slå sönder...
Svar
9
· Visningar
1 342
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Hästmänniskan hur har ni fixat det för hästen? Jag fick funderingar nu när min 21 årige systerson omkom i en bilolycka, hur snabbt saker kan hända...
Svar
15
· Visningar
1 325
Senast: maxa
·
Hästmänniskan Vad är värdet på överväxta ponnyer eller ponny korsningar (men ponny korsningar menar jag en ponnyras korsad men ex hbl eller fbl...
Svar
12
· Visningar
1 369
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp