Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras I det hela är jag jätte nöjd med Quintanas insats! Frågor och disskusioner om resultat tas gärna emot. Vilken siffra är viktigt för...
2
Svar
20
· Visningar
1 613
Senast: Aliide
·
A
Hundavel & Ras Hej undrar om någon här äger/ har ägt en malinois någon gång? Hur var dem mot andra människor? Vad användes den till? sällskap, lydnad...
Svar
19
· Visningar
3 052
Senast: Aliide
·
J
Hundavel & Ras Tycker inte det är så mycket finska trådar här, därför öppnar jag en:) Bilder på era finska lapphundar, lite allmänt om era hundar ...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 182
Senast: Jullis
·
Hundavel & Ras Nu är det så att min bror funderar på en hund och jag undrar hur det ses på det hela om jag, i början, sköter korrespondensen med...
Svar
16
· Visningar
1 435
Senast: Belethien
·
Hundavel & Ras Hur viktig är stamtavlan egentligen? Det är väl ett slags "kvitto" på vad det är man får så känns det oseriöst att köpa hund utan...
Svar
8
· Visningar
3 363
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Finns det något motsvarande hunddata i Storbritannien som jag kan kolla på? Gärna där man får en överblick över hela raser, och inte...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: virus
·
Hundavel & Ras Ja, hur ser man på MH som verktyg i aveln i uppfödarkretsar? Det gäller ju främst uppfödare av bruksraser, eftersom det bara är ett...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
6 406
Senast: Solis
·
Hundavel & Ras Är det någon bukare här som är insatt i denna hundras? Jag vill veta hur hundrasen är: har ni träffat en sån? Äger ni en sån? Hur var...
2
Svar
20
· Visningar
13 921
Senast: Belethien
·
Hundavel & Ras Ja det handlar alltså inte om hundslagsmål utan om rasval. Skrev i en tidigare tråd att vi letar hund och fick en del funderingar kring...
Svar
6
· Visningar
2 341
Senast: Donnatello
·
A
Hundavel & Ras Jag skriver under anonymt nick då jag inte vet om personen detta berör kanske läser på forumet och vill inte bli igenkänd. För att...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Jullis
·
Hundavel & Ras Finns det någon mer här på Buke som har en sådan liten vovve? :) Det är ju inte direkt ofta man stöter på någon annan PB-ägare. :(...
Svar
19
· Visningar
7 826
Senast: Zlatan
·
Hundavel & Ras Hej! Jag var helt inne på att nästa hund skulle vara en Finsk Lapphund, men efter mkt funderande, tycker jag de är aningens stora...
Svar
5
· Visningar
1 392
Senast: lady_vip
·
Hundavel & Ras Nu har lilla golvmoppen varit på date med en stilig hane, så nu är det en nervös matte som går här och väntar på de första tecknen på om...
Svar
12
· Visningar
1 007
Senast: Kamomilla
·
P
Hundavel & Ras Om ni hade en fullt frisk goldentik, OK på höfter, armbågar och ögonlyst, dock ej mentaltestad och dessutom 6 år, skulle ni para om hon...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: pumah
·
J
Hundavel & Ras Vad tycker ni om att avla på en hund som är aggresiv mot andra hundar.
2
Svar
29
· Visningar
2 735
Senast: Diplomaten
·
Hundavel & Ras Jaha, kom mig själv med att tänka "nästa gång blir det en labrador" för andra gången på två dagar.. :crazy: Så jag började fundera...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 399
Senast: Inte_Ung
·
L
Hundavel & Ras Hur gör ni när ni har valpningar? klipper ni navelsträngen på valparna och stryper den eller låter ni tiken fixa det själv?
Svar
3
· Visningar
766
Senast: Gnist
·
K
Hundavel & Ras Tittade i min hundbok igår och plötslig inser jag hur fel hundvärlden är. Det skrämmer mig att det finns så många människor som helt...
Svar
4
· Visningar
1 688
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 487
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Var på en utställning med Totte förra helgen och träffade då en kvinna som driver en seriös kennel som blev mycket intresserad av honom...
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp