Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Jag och min sambo har en blandis hane på 2 år (Labrador/Rhodesian ridgeback). Och funderar nu på att skaffa en till. Är väldigt...
Svar
5
· Visningar
3 066
Senast: Smulis
·
Hundavel & Ras ...dvs figgat på ett vanligt Mh :) Idag var det uppfödarMH för rottweiler, och de rottisar jag figgat på innan har jag blivit ganska...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: MrsScabtree
·
Hundavel & Ras chocolate and tan? Eller vilka hundraser som finns i sverige ska/kan förekomma i chocolate and tan?
2
Svar
21
· Visningar
2 134
Senast: squarepants
·
N
Hundavel & Ras Jag har en snart 3 årig dvärgschnauzertik (S&P) som jag planerar att ta valpar på nu. Hon är ögonlyst, röntgad och undersökt av...
2
Svar
31
· Visningar
6 368
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag är rätt kass på det här med avel, men har ett stort intresse för genetik överlag. Något som jag förstått är rätt vanligt i...
2
Svar
32
· Visningar
10 607
Senast: Ylvahedin
·
Hundavel & Ras Har inte riktigt förstått hur uppdelningen mellan dvärg och "normalstor" pincher är. Har de liknande temperament, är det stora...
Svar
3
· Visningar
1 529
Senast: attempt
·
T
Hundavel & Ras Jag har mer och mer funderat på om DSG är min nästa hundras. En bekant till mig påstod att DSG var som en pinscher. Så, ni som har...
Svar
12
· Visningar
2 770
Senast: Bork
·
Hundavel & Ras Sitter och slökollar på blocket på min lediga dag och hittar annons på valpar som är: mamma är korsning pudel och tax och pappan är...
2
Svar
32
· Visningar
2 639
Senast: Red_Chili
·
W
Hundavel & Ras Hej! Är det någon som vet om det är någon risk med att plegga en hund samma dag som den ska paras? Min hane är bokad för ett litet...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: vallhund
·
N
Hundavel & Ras Jag har en dvärgschnauzertik (salt & peppar) på snart 3 år som jag vill ta valpar på. Hon har ögonlysta och meriterade föräldrar och...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: falukorw
·
Hundavel & Ras Nu har jag en fundering igen!:D;) Vad är det som gör en spets till en spets och en terrier till en terrier, Tibetansk terrier e ju...
2
Svar
24
· Visningar
3 107
Senast: Kimz0r
·
Hundavel & Ras Den som är gråare ser ju nästan konstgjord ut:crazy: http://www.blocket.se/vi/21316000.htm?ca=13_s
Svar
6
· Visningar
1 556
Senast: Scandi
·
Hundavel & Ras Är det någon som ska ställa ut i skövde eller Larv här, mer än jag? Jag ska ställa ut min Douglas för första gången. Ska bli...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: *tove*
·
Hundavel & Ras Jag träffade en person med shizu (öhm, stavning?) igår som berättade att man försäkringen inte täcker deras hud och ögon för att de har...
2
Svar
24
· Visningar
1 870
Senast: Zqathan
·
B
Hundavel & Ras Imorse kom de! Tre stycken ursöta dvärgpincher-valpar! :love: Tiken värkar började klockan fem, vid fem över halv sex kommer första...
2
Svar
25
· Visningar
1 805
Senast: Breakdown
·
L
Hundavel & Ras Min syster ska köpa sin första hund, en schäfervalp. Jag personligen tror inte att det är rätt hundras för henne då jag har uppfattat...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: Zqathan
·
Hundavel & Ras (och ni med mindre/större varianter av dessa tyska spetsar).. Jag vill se massa bilder på era! Finns ju en massa andra trådar som är...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: aneeette
·
Hundavel & Ras (Jag är verkligen inte insatt i svensk avel, så jag ber om ursäkt om frågorna är dumma.) Finns det några bestämmelser av prov (hälso...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Nu alla ni som grinar över de som tar sig vatten över huvudet, här har ni er chans att stämma vatten i bäcken lr vad det heter ;)...
2
Svar
22
· Visningar
1 996
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Någon som har erfarenheter av rasen, bra som dåliga? Jag har blivit väldigt förtjust i rasen men inte träffat någon "live". Allt jag...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp