Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Är det någon som har bra tips på övningar som stärker upp ryggen förutom det vanligaste att gå i backar osv??
Svar
8
· Visningar
2 646
Senast: Biten
·
Träning Min favvohäst på ridskolan är helt underbar att rida, det är på marken problemen finns. :cry: Hon verkar inte tycka om när man ska...
Svar
19
· Visningar
1 479
Senast: Quell
·
Träning Har fått hem en nordistravare som varit i träning en period som ung men sedan inte gjort något, aldrig riden. Satt på henne efter ca en...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Asa_S
·
S
Träning Har en ridbana med 4(tror jag) sockerbitar och lite bommar... Hur kan man hoppa hästen? :idea: har inga linor som man kan sätta upp...
2
Svar
21
· Visningar
1 636
Senast: _Sucy_
·
F
Träning Lite nyfiken på hur alla "NH-are" började med NH. Vad ni har för bakgrund och vad som gjorde er intresserade.
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: angelaL
·
L
Träning jag har en supergullig häst men nu är det så att han är islandshäst , då väldigt stark och i början var ham mycket lyhörd och gjorde som...
Svar
16
· Visningar
1 074
Senast: angelaL
·
E
Träning Det är när jag ska hämta pållen i hagen. Först går det hur bra som helst. Jag får gå fram till henne, ta på grimman och klappa på henne...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Egonson
·
S
Träning Jag har en mycket tänkande häst som behöver aktiveras i huvudet hela tiden och jag undrar om ni har förslag på lekar som kan göra att vi...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: puckis
·
G
Träning Jag har hästen på min högra sida och dess huvud ungefär vid min axel. Om den nu får för sig att gå längre framför mig eller för fort så...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Gorra
·
Träning Ni som har "pensionerat" era hästar, hur gamla var hästarna då? Varför fick de gå i pension? Skada eller dylikt?
2
Svar
21
· Visningar
2 149
Senast: ako
·
Träning Måste bara berätta att idag har vi varit ut på promenad, själva !! Och han gick ifrån gården utan att tveka !! Och det är ett jättestort...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: Dalakhay
·
K
Ridning Försöker att stärka min häst i samlingen och har arbetat med halvstegen både uppsuttet och vid hand. Hon trampar bättre och bättre och...
Svar
7
· Visningar
1 417
Senast: true_blue
·
P
Ridning Jag har ett litet ( läs STORT) problem med att min häst hänger på inner tygel i det svagare varvet. I det starka varvet går han fint och...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: puckis
·
D
Träning Med anledning av en tråd under Ridning vill jag gärna få bra tips och kloka tankar om hur man tränar eller jobbar med hästar som kickar...
Svar
14
· Visningar
2 030
Senast: kopparberg
·
L
Träning Hej! Jag har ett problem. I den hagen som min ponny :love: går i går det en annan 3 andra hästar i en vallack till och 2 ston. Och det...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: Dorro
·
Q
Träning Jag tror fullt och fast att vissa hästar har förstånd att tycka vissa situationer är pinsamma. Min ädla springare beter sig onekligen...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: gidde
·
Q
Träning Jag har de senaste 20 åren i mitt liv tyckt att det är bättre att tömköra än att longera. Enda gången longering är befogad är väl om de...
Svar
10
· Visningar
1 100
Senast: miamiamia
·
Träning Hej allihop. Är relativt ny på buke och har hittills varit imponerad över hur ni allihopa stödjer varandra och sluter upp bakom när nån...
Svar
15
· Visningar
1 233
Senast: lady_vip
·
G
Ridning Jag älskar att jobba min häst från marken, tycker det är så vansinnigt roligt. Och jag skulle så gärna vilja ha erfarenheter...
2
Svar
33
· Visningar
3 327
Senast: Spider84
·
Träning jag undrar om det är nån som brukar ha nåt i hagen att leka lite med. Jag har provat med nån avlagd julgran men han gnager tills han får...
Svar
16
· Visningar
1 749
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp