Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har visserligen gjort en lyckad join up på en yngre häst (3 ½år) men han var redan inriden och mycket hanterad. Har inte stor...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 425
Senast: skuggi
·
P
  • Låst
Hästhantering Slänger in en liten fråga till er med shettisar/mini shettisar. Vad ger ni era hästar för grovfoder och ev för kraft foder?
Svar
1
· Visningar
708
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har i tidigare trådar tagit upp att jag har problem att rida ut själv på min häst. Nu har jag börjat att gå ut när jag "bara" ska...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Annie_92
·
E
Hästhantering Hejsan! :D Jag har en svårlastad häst. Ett fullblodsto. Hon är en tävligshäst, men hon har ett "stort" problem! Hon bara vägrar gå in...
Svar
7
· Visningar
1 489
Hästhantering Har sökt i flera lastningstrådar men hittar inte svaren jag söker så startar en ny lastningstråd. Problemet med min häst är bland...
2
Svar
28
· Visningar
3 328
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Hejsan! Finns det någon som har bra tips vad man kan göra med en 1årig halvblodshingst? Några bra övningar, tips och råd mottages. Har...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Muffe
·
C
Hästhantering Min häst har två jobbiga/tråkiga olater och jag skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med råd för att få bort dom...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: Canoó
·
J
Hästhantering Jag har tänkt på en sak som jag speciellt tänker på när jag läser runt i olika trådar här på buke. Ibland kan det ex stå Inom...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: fjordtokan
·
C
Hästhantering Jag har en 14 årig medryttar häst, en valack arab. Han är inte särskilt mycket riden utan går mest skogs promenader ett par gånger i...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: fjordtokan
·
F
Hästhantering Jag tänkte börja lite med Parelli-horsemanship och vet inte riktigt vart jag ska börja och eftersom jag vet att det finns många duktiga...
Svar
10
· Visningar
1 824
Senast: fjordtokan
·
B
Hästhantering Hej! Jag har börjat arbeta med markövningar dvs ledarskapsövningar med min häst som har tappat helt respekten för mig. Hur ofta bör...
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: Jooonii
·
Hästhantering Hur är era hästar i hagen gentemot de andra som de går med? Jag blir så ledsen av att min går själv för att han anses bråkig gentemot de...
2
Svar
22
· Visningar
3 248
K
Hästhantering Skulle vilja veta lite vad ni andra gör med era små åringar. Själv är jag ute och går med min i skogen ett par dar i veckan, lyfter alla...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Fina
·
E
Hästhantering Hej! Jag har haft min ardennerflicka i ett år nu (hon är fyra i år). Hennes hovar var väldigt eftersatta när hon kom och i starkt...
Svar
9
· Visningar
2 622
Senast: ebba85
·
Hästhantering Imorgon får jag äntligen hem en foderhäst. Blir spännande med ny häst :) Har varit utan häst ett tag nu, bara varit medryttare. Har...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: tiiina
·
L
Hästhantering Nu är det 3dje sommaren som min häst går på betet som vi har. Varje sommar så betar han en stund, sen går han och vankar fram och...
2
Svar
27
· Visningar
2 396
Senast: lundborg
·
H
Hästhantering Jag tar just nu hand om en häst, vid namn Hasse. Han är en underbar häst, som inte vill någon illa, som aldrig är elak & som är en...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: Hejkungen
·
M
Hästhantering Va nere på ängen idag övade lite "ledarskap". Hade honom i lång lina och han fick följa efter, backa och stanna när jag gjorde de...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: Sammet
·
P
Hästhantering Hej, Jag ska våga mig på min första tråd för jag har ett problem som för mig är väldigt jobbigt. Min häst går på bete nu med 3...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 875
Senast: Yrja
·
N
Hästhantering Hej alla kloka! Hur mäter jag vilken storlek min minishettis ska ha?:confused:
Svar
2
· Visningar
799
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp