Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hej! Jag har ett sto på 6 år som jag nyss börjat hoppa igen. När jag köpte henne var hon grundinriden och löshoppad. Jag hoppade in...
Svar
12
· Visningar
1 426
Senast: Calgari
·
H
Träning Jag läste i senaste Hästfynd om trickträning, och blev helt fast för detta sätt att "leka" och umgås med sin häst. Men hur jag än letar...
2
Svar
22
· Visningar
7 466
Senast: racerkorv
·
Ridning Detta är helt otroligt .. min travare snubblar otroligt mycket! Han har alltid varit en liten slöis när man leder honom, det är lite...
Svar
8
· Visningar
3 281
Hästhantering Hej! Det är så att jag står lite rådlös inför ett "problem" som har uppkommit med min häst. Eller, egentligen är det kanske inte ett...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Verdandi
·
Träning Jag har ett treårigt halvblod som varit på inridning i 2 månader. Dom tyckte att hon var svår att rida in för hon var så känslig och...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 832
Senast: krocket
·
Hästhantering Tyvärr verkar det som om jag eventuellt inte kan ha kvar min swb unghingst -2010 där han står. Har för tillfället 2 dräktiga ston hemma...
Svar
8
· Visningar
2 555
Senast: Luna10
·
Hästhantering Hej! Jag har ett sto som blir extrem vid brunst. Hon trycker rumpan mot boxväggen och sparkar och skriker, "slänger" sig mot väggen...
Svar
10
· Visningar
1 887
Senast: martha
·
I
Ridning Sökte runt på forumet men hittade ingen direkt tråd om detta. Moderator får gärna flytta tråden om den är felplacerad eller hänvisa till...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 387
S
Hästhantering Ska låna 2 hästar på foder i en månad innan ev köp....ägaren glömde att upplysa mig om att ena ponnyn (som jag ska ha till min 7 åriga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 431
Senast: skuggi
·
Hästhantering Startar den här tråden efter att ha vart med och diskuterat inne på Westernforumets tråd om Bökeberg och det SM som hölls där förra...
2
Svar
29
· Visningar
3 596
Senast: Sammet
·
B
Hästhantering Jag har ingen aning om hur jag ska fixa detta så därför behöver jag hjälp. Jag har ett eneglskt fullblod som jag "tror" är rädd för...
2
Svar
39
· Visningar
3 907
Senast: Buck
·
E
Träning Har en fyraåring som jag vill börja galoppera med. Hon galopperar i lina och har gjort det sedan hon var tre år ungefär, hon fattar...
Svar
16
· Visningar
1 870
Senast: krocket
·
D
Ridning Har tagit hand om ett misskött, 6-årigt varmblod för 4 månader sen, har bättrat på hans allmäntillstånd genom veterinärbesök...
2
Svar
25
· Visningar
3 990
Senast: Falizia
·
Ridning Jag har så länge jag kan minnas haft problem med att jag blir hård i händerna när jag blir spänd och/eller nervös. På lektion bl.a. Kan...
2
Svar
20
· Visningar
2 756
Senast: Lager
·
A
Hästhantering Har en unghäst, två år, som jag inte haft så länge, men har upptäckt, att han inte kan stå still när hovslagaren är här. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
1 457
M
Ridning Varför ska det vara så j***a dyrt att träna för klassiska tränare?! Och framförallt -varför ska det alltid kosta pengar att titta på...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 068
M
Ridning Har ett 13 holländskt halvblodssto på foder (ca 1 1/2 månad nu) som jag tävlar och tränar dressyr med. Hon är härlig att rida även om...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Lager
·
Ridning Hellu! . Har för en vecka sen fått ett Varmblods Sto på 13 år. Hon är rädd inne i ridhuset, Har varit därinne nu, tre/Fem gånger...
Svar
7
· Visningar
1 027
Senast: Lager
·
Hästhantering Flytta gärna tråden om den ligger fel! Flyttade min 4 åring till ett nytt stall i tisdags kväll. Ihopsläppet med de två valackerna...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: palle
·
Träning Vet inte om detta inlägg ligger rätt, men det får flyttas isåfall. Om en häst är helt stumm i munnen, liksom helt stenhård. Det...
2
Svar
36
· Visningar
8 500
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp