Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Ni som har svårridna hästar/ponnier, på vilket sätt är de svårridna? Nyfiken ;)
2
Svar
26
· Visningar
3 772
Senast: Tahari
·
T
Hästhantering Hej! Nu ska vi skaffa en liten ponny som min dotter (som haft shettis under ett år och lärt sig en del men...) kan utveckla sin...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: Buck
·
A
Ridning Hejsan, nästa vecka ska jag ner och hjälpa en vän med sin häst. Hon har inte haft tid med hästen då hon jobbar mycket och den har nu...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: iNHALE
·
H
Ridning Nu står jag med lite beslutsångest och skulle behöva råd angående kapsonköp. Jag har kommit såpass långt i min akademiska skolning med...
Svar
7
· Visningar
1 975
Senast: bigganl
·
A
Ridning Jag har en Quartersto på 20 år, som har stått ett bra tag nu och inte blivit riden alls. Minst ett år om inte längre, en tjock mage har...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Lager
·
L
Ridning Jag har ridit sen jag var liten, de första åren på ridskolor av varierande kvalité sedan på kompisars och mina egna mer eller mindre...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Lager
·
Träning Finns det nått man kan göra för att få hästen sluta rusa mot hindren?:)
Svar
10
· Visningar
2 892
Senast: Roxxxyy
·
Träning Hej! Jag har köpt en häst som jag haft ca 2 ½ månad. Han är fantastisk att rida, mycket känslig och lyhörd för ryttaren, men visat sig...
2
Svar
38
· Visningar
3 153
Senast: Roxxxyy
·
Ridning Jag har åter igen fått problem med min häst. När han kom till mig så backade han i rally fart så fort han vart "rädd" för något. Envis...
Svar
18
· Visningar
1 954
Senast: Mysaan
·
Ridning Jag har en f.d travare på 12 år, otroligt snäll o trevlig häst, går utmärkt att rida på bana o gärden. Men när man rider ut, ensam elr...
Svar
12
· Visningar
1 899
Senast: ardennern
·
Träning Hej! Har lite funderingar på det här med bett. Min tinker HATAR bett. Håller på att "skola" denna häst. Kör och rider. Han rids och...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Loveli
·
C
Hästhantering kanske detta är ett problem, kanske inte... Jag har en unghäst som verkar vilja välja ut människor som ska få röra henne. Jag får röra...
Svar
13
· Visningar
1 681
Senast: Cozmoz
·
Ridning Funderar på att ta med shettis på joggingturen men vill helst inte att shettis ska springa runt hur som helst och busa utan kanske...
2
Svar
23
· Visningar
5 277
Senast: Badger
·
C
Ridning Hej, hittade ingen annan tråd med detta ämne men kanske har missat dom. I alla fall undrar jag om det är någon som har något knep för...
Svar
7
· Visningar
3 311
Ridning Någon som har erfarenhet av att rida på ridskola i Helsingborg? Hur många ridskolor finns det där? Svårt att hitta information...
Svar
1
· Visningar
2 553
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag har ett 15 årigt sto som är världens snällaste häst, MEN när vi är ute är hon helt och hållet galen. Sparkar, bockar...
Svar
6
· Visningar
1 321
Senast: skuggan_
·
Ridning Har ni sett i tidningen Hipp**n att Malin poserar med gramanen på? Nu tänker jag inte knorra över det, alla gör som de vill, men jag har...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: mackan
·
J
Hästhantering ;)Jag vill ha hjälp en ponny som jag rider han huger i boxen mot andra inte mot mig,Men mot andrar så dom kan bli rädda det tycker ej...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: iNHALE
·
M
Träning Hej Jag har jätte problem med att fatta höger galop med min häst. :( Jag vet inte om jag gör rätt.. :/ Kan någon förklara en...
2
Svar
36
· Visningar
2 923
Senast: Linnea F
·
J
Ridning Heej Jag har problem med mina galop fatnigar när jag fattar så kommer jag framot luttad eller så får jag stolsits.Har ni några bra...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Jullan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp