Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Antar att det måste finnas flera på denna sida som rider ardennerhästar?. Jag skaffade mig en 3 årig ardenner för 9mån sedan och har...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 391
Senast: Musako
·
Ridning Då jag alltid bott i huvudstaden har stallen jag ridit i många ggr legat så till att det blir en del sträckor som rids på asfalt. För...
Svar
18
· Visningar
3 158
Senast: Pancakes
·
Hästhantering Har haft mina kusar på samma ställe hela tiden, men nu är det dags för min första flytt och kusen ska så klart hänga med. Men jag blir...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Casacha
·
P
Hästhantering hej vi har köpt ett ardenner sto som har gått på lösdrift och i stort sätt aldrig hanterad... det gick bra att få henne in och ut...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Praefatio
·
Träning Om man ridit i princip hela sitt liv och är hyffsat rutinerad skulle man klara att rida in en häst helt själv då? Om man inte har någon...
2
Svar
24
· Visningar
25 995
Senast: Fionaa
·
Ridning Jag är medryttare på en häst som jag varit nu i snart en månad och håller fortfarande på att lära känna henne. Hon är ett svenskt...
2
Svar
26
· Visningar
6 979
Senast: maoulina
·
Ridning Min kuse har börjat konstra lite vid tömkörning och ridning i paddock. Det han gör är att han bryter ut (mot höger) och blir lite...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Tagliabue
·
Hästhantering Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden men den får flyttas om den läggs in olämpligt. För två veckor sedan var jag och tränade för...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Empalie
·
Ridning Mitt sto är väldigt flockbunden! Detta är stort problem! Jag har haft henne i ca en månad nu och det går knappt att rida själv. Jag...
Svar
13
· Visningar
1 396
Senast: kryddelydd
·
S
Träning Har precis börjat rida min medryttarhäst med hackamore och jag tycker själv att hon går sjukt mycket finare och trivs bättre med det...
Svar
12
· Visningar
3 841
Senast: stridsberg
·
W
Hästhantering Hejhej! Jag undrar hur det var för er och unghästen att tömköra första gången? Hur hade ni gått till väga för att börja tömköra...
Svar
19
· Visningar
2 799
M
Ridning Har en äldre häst här i stallet nu som ska börja igångsättas igen. Han är totalt omusklad, överlinjen dålig och har underhals. Han har...
Svar
1
· Visningar
1 746
Senast: IngelaH
·
M
Träning Ni som har svårridna hästar/ponnier, på vilket sätt är de svårridna? Nyfiken ;)
2
Svar
26
· Visningar
3 764
Senast: Tahari
·
T
Hästhantering Hej! Nu ska vi skaffa en liten ponny som min dotter (som haft shettis under ett år och lärt sig en del men...) kan utveckla sin...
Svar
12
· Visningar
2 236
Senast: Buck
·
A
Ridning Hejsan, nästa vecka ska jag ner och hjälpa en vän med sin häst. Hon har inte haft tid med hästen då hon jobbar mycket och den har nu...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: iNHALE
·
H
Ridning Nu står jag med lite beslutsångest och skulle behöva råd angående kapsonköp. Jag har kommit såpass långt i min akademiska skolning med...
Svar
7
· Visningar
1 965
Senast: bigganl
·
A
Ridning Jag har en Quartersto på 20 år, som har stått ett bra tag nu och inte blivit riden alls. Minst ett år om inte längre, en tjock mage har...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Lager
·
L
Ridning Jag har ridit sen jag var liten, de första åren på ridskolor av varierande kvalité sedan på kompisars och mina egna mer eller mindre...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: Lager
·
Träning Finns det nått man kan göra för att få hästen sluta rusa mot hindren?:)
Svar
10
· Visningar
2 879
Senast: Roxxxyy
·
Träning Hej! Jag har köpt en häst som jag haft ca 2 ½ månad. Han är fantastisk att rida, mycket känslig och lyhörd för ryttaren, men visat sig...
2
Svar
38
· Visningar
3 150
Senast: Roxxxyy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp