Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har inte ridit min medryttarhäst på lite drygt 3 veckor och nu är hon som helt förändrad, negativt! Kan det ens gå så snabbt? Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: Scandi
·
P
Ridning Ja, vilket är värst, rida i en sadel som ligger dåligt eller rida barbacka? har hört olika från olika personer så tänkte vända mig hit...
Svar
15
· Visningar
1 640
Senast: Lydia
·
Hästhantering Har börjat rida min tjej med repgrimma och har nu fått hem mitt parellirep som jag tänkte ha som tyglar när jag rider, det är ett 12...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 109
Senast: fean
·
Ridning Vet ej om jag lagt denna tråd rätt, vet inte direkt vart jag skulle lägga den så de blidde här, är de fel så får moderatorn gärna flytta...
Svar
10
· Visningar
1 640
Senast: A-K.Eng
·
H
Ridning är det bra eller inte att växla mellan olika sadlar? rider ibland i vanlig sadel o ibland i westernsadel,är det bra för hästens rygg...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Pompedo
·
H
Träning är det bra eller dåligt att flera personer arbetar med samma häst? har flera tjejer som hjälper mig i stallet nu(dotterns kompisar) så...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: WBanna
·
Ridning Häromdagen red jag för första gången på länge en annan häst än min egen. Det slog mig då vilken otroligt stor skillnad det är att rida...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: tussilago1
·
M
Ridning Hejsan! 19 april ställde jag av min häst då jag misstänkte att hon hade ont i ryggen (tjurig vid sadling, ömmade, osv). 27 april (dvs i...
Svar
6
· Visningar
1 440
Senast: Bartley
·
Hästhantering Hur ofta spolar ni av er häst? Varje gång som ni ridit eller bara när ni ridit "hårt"
2
Svar
21
· Visningar
2 918
Senast: isse
·
Hästhantering Nu har jag stött på ett problem som jag aldrig tidigare har haft, och det börjar bli irriterande marigt att inte komma på hur jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 393
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej alla erfarna. (räknar inte mej själv som det) Jag har köpt mej en hård hudad tuff ridskole ponny. Kallblods mix. Hur ska jag...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: lisajohan
·
S
Ridning Jo då, då har man flygit av pållan första gången sen hon komhem från inridningen:o Lite synd, för det var verkligen en toppen ridtur...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: Sambeon
·
B
Hästhantering Har en häst som blir fyra i år. Jag har svårt att för att hämta honom i hagen. När jag ska gå in till min häst i hagen kan han redan...
Svar
18
· Visningar
2 354
Senast: Bolla
·
I
Ridning Har sprungit över ett begrepp som ja i princip aldrig hört förrut och undrar vad skolor är? Eller menas med? Någon som kan förklara...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Queen
·
A
Hästhantering jag undrar hur ni fodrar hästen just nu om den går ute under natten? lägger ni in mycke hö i hagen eller lägger ni in lika mycke som...
Svar
10
· Visningar
969
Senast: Egonson
·
Träning Red en ponny idag jag inte ridit sen den reds in av mig. Den svettades ganska tydligt mer på högersidan men jämnt fördelat som...
Svar
3
· Visningar
1 189
H
Ridning Min ponny kan ibland vara otroligt seg att rida på. Man får typ sitta och skänkla var femte steg för att han ska gå framåt och då går...
Svar
13
· Visningar
1 972
Senast: Hamlet
·
Träning Hm... Jag gillar verkligen sommaren, tycker det är en underbar årstid. För min egen del. Inte för hästarna. För det första tycker jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 235
Senast: Armani__
·
Hästhantering Är det någon vänlig själ som kan tala om för en icke upplyst om vad det är samt innebär? Vad har det för fördelar? //nyfiken QuickStar
Svar
5
· Visningar
980
Senast: kvandi
·
Ridning Ringde på en sadel här nyss, en Epona. Hur ser deras märkningssystem ut? Trodde att även de mättes i S och K stl? Denna var märkt...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp