Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Jag har enligt mig ett jättestort problem med min 2-åring. Jag kan inte binda fast den. Hon har inte slitit sig på länge och jag trodde...
2
Svar
20
· Visningar
2 060
Senast: axel
·
Träning Vad är skillnaden? Kollade på filmerna av Jane Savoie på youtube och i en jobbar de med rakriktningen i övergångar trav-galopp, dels i...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: cristobal
·
Träning Jag har ingen blåblekaste aning om var denna ska va.... MEN Jag läser här och var om trabträningar i samband med ridtravare, vad...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Mysaan
·
Träning ...och jag skjuter mig själv och hästen snart!:cry::cry::cry: Har att halvblod som blir 3 nu i dagarna. Han är hur go som helst att...
2
Svar
37
· Visningar
3 472
Senast: Totola
·
D
Hästhantering Har suttit och läst lite om lastträning, har fått många nyttiga tips. Men jag hittade inga om hur ni tränar när ni kommer till...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Indiv
·
F
Ridning Hellu!! Om ni har/har haft en ridtravare som gått på bana kanske ni kan hjälpa meii. Hur tränade ni att hästen skulle fatta galopp?? Jag...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Warmblood
·
Ridning ne nu lägger jag in en ny tråd finner inga svar i gammla trådar. min nya häst då (varmblodstravare)är så fruktansvärt stark. jag har...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: timme
·
N
Träning Pust!! Börjar känna mig less på hästar och häst människor..... Vet inte riktigt vart jag skall börja. Men ....står i ett stall där...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Napolion
·
Hästhantering Blir av med hästen som går med min om 3 veckor, jag kan få låna en 4årig hingst som sällskap. Hingsten går med andra hästar nu och det...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: skuggi
·
E
  • Låst
Ridning Jag har haft min ponny i ca 6 månader. Han har tidigare tävlat LA, Mdsv i hoppning men under tiden förra ägarna hade honom vägrade han...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: IngelaH
·
D
Ridning När snön smälter på vår gård i vackra norrland så bygger vi ett stall! Men jag vill ha erat intyg på att jag är redo att ge mig in i...
Svar
10
· Visningar
1 379
Senast: Dressyr_Asinus
·
J
Ridning Hejsan jo det är så arr jag ha en vbl valack han tar galoppen som en studsboll och är jätte duktig på banan och på gärden men på rak...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Deimion
·
Ridning Jag har för en tid funderat på att börja träna igen för tränare med min häst. Problemet är att jag har haft svårt att hitta en tränare...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: Nora
·
S
Hästhantering Har precis fått hem en varmblodstravare. Han är varken tränad eller tävlad i trav så att det nämns.. Nu är det så att han är väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: Warmblood
·
Ridning Hur gör ni när ni konditionstränar/cantrar? Hur länge håller ni på? Hur långa intervaller? Hur ofta? Jag behöver få upp kondisen på min...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: scesar
·
Ridning Jag rider och tar hand om en varmblodstjej som oftast är pigg, glad och har framåtbjudning ute på ridplanen och i skogen men direkt man...
Svar
9
· Visningar
1 453
Senast: Warmblood
·
T
Ridning Har ett sto som inte vill stå still under uppsittning, håller någon i henne så går det bra men är man själv i stallet och ska rida ut...
Svar
8
· Visningar
1 170
Senast: Warmblood
·
J
Ridning Min käre kuse orkar inte bära sig i höger galopp, men vi tragglar varje dag med lite övningar. Däremot vänster galopp klarar hon...
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: Warmblood
·
C
Ridning Hej ja har en nordistravare på 10 år, har haft han i snart 2 år, han är inte den roligaste å träna, super stressad, de tog mej nästan...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Warmblood
·
S
Hästhantering Hej! Idag satt jag och tänkte på om hästar är keliga, som tex hund eller katt. Alltså att dom tycker det är skönt att bli klappade osv...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp