Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Efter att ha studerat Christine Haddads instruktionsvideo i favorit-tråden har jag funderat över min sits i galopp. I traven följer jag...
Svar
4
· Visningar
1 126
Senast: Asa_S
·
Ridning Jag har ridit akademiskt sedan 2001 och jag älskar att "leka" med min häst. vilket jag uppfattar inte är direkt vanligt bland ryttare...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: bigganl
·
O
Träning Ni som iprincip bara tränar och tävlar på ridskolehästar, hur många lektioner/v rider ni? Är något av lektionerna en sk...
Svar
17
· Visningar
2 564
Senast: Paoo
·
K
Ridning hej! jag ska/har köpt e travare som jag får hem till helgen! Jag har haft häst tidigare dock ingen travare. Skulle gärna vilja ha lite...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
31 667
Senast: Greenhart
·
E
Träning De är så att jag håller på att omskola lr vad man ska kalla det, hans naturliga hållning är ala giraff å helst av allt så krullar han...
Svar
3
· Visningar
1 050
S
Hästhantering Som rubriken lyder, hur kan man göra boxen och hagen roligare för en häst som lätt blir uttråkad? Har satt upp en boll med slicksten i...
Svar
10
· Visningar
1 685
Senast: Grålly
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 135
Senast: Scandi
·
V
Träning Vad tycker ni att man bör kunna vid köp av en 5-årig hingst när det kommer till ridning och markhantering. Personen i fråga kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 274
Senast: Roucle
·
F
Hästhantering Jag har ett problem. Mitt tävligssto är så väluppfostrad att hon i princip vägrar att kissa på något annat ställe än i sin box. Detta...
Svar
9
· Visningar
1 361
Senast: Fransosen
·
F
Hästhantering Hur gör ni med era hästar. Har ni en bestämd datum/månad mm när ni släpper era hästar på bete dygnet runt.. Själv är jag ganska...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 528
Senast: kirrekorv
·
C
Hästhantering Imorrn är det återbesök hos veterinären. Tösen har nu haft totalboxvila i tre veckor. Förhoppningsvis säger de att hon ska få börja...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: kiablo
·
Träning Nu ska pållan få lära sig lite dressyr och lite hoppning hade vi tänkt. Hur gör jag lättast för att träna löshoppningen? Som det är nu...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: neferra
·
Ridning Jag behöver veta hur man binder upp sin häst för natten, när man rider på långritt och övernattar ute i skogen! Det handlar om flera...
2
Svar
36
· Visningar
4 947
Senast: Minett
·
F
Träning Min nya häst (nordsvensksto) är 7 år gammal hon är väldigt "bufflig" och ska äta hela tiden. Hon vill inte gå bakom mig och inte...
2
Svar
23
· Visningar
5 296
Senast: fraaida
·
K
Ridning Några tips på att bygga rumpmuskler på min häst visserligen har han fått en finare rumpa men lite muskler till hade inte skadat;)...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: Roucle
·
Hästhantering Vet inte om jag hamnade i riktigt rätt forum men får hoppas det vart bra, Nu är det såhär, tävlingssäsongen börjar ju starta igång...
Svar
13
· Visningar
3 525
Senast: Roucle
·
E
Träning Min häst tycker inte om att rida dressyr, det går ju efter ett tag och han går på tygeln och går fint, men bara ett litet tag. Sen blir...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: lindgreen
·
T
Hästhantering Min häst har, så länge jag haft honom, varit jättelätt att lasta och åkt väldigt bra. Nu de senaste gångerna har han plötsligt börjat...
2
Svar
24
· Visningar
1 994
Senast: kol
·
S
Hästhantering Har en liten valack med grå papper i ASVH. För det första får han genomgå treårstest? För det andra, i vilket syfte skulle det då vara...
Svar
7
· Visningar
1 261
Senast: Shaklima
·
L
Hästhantering Hej! Har nyss flyttat till hus och är ju giiivetvis sugen på att skaffa min första egna häst. MEN frågan är, måste jag skaffa två? Pga...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: Monsterkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp