Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Lymfangit & feber- hur akut är det? Hej Min lilla åring har lyckats fått lymfangit på ett bakben som upptäcktes nu ikväll när hon togs...
Svar
6
· Visningar
2 273
Senast: Intejag
·
S
Hästvård varför börjar en häst helt plötsligt å krubbita? vad hjälper krubbitar remmen till och gör???? hur kan man få dom till att sluta krubbita??
Svar
16
· Visningar
3 608
Senast: Egot
·
F
Hästvård Har precis skaffat mig en halvfoderhäst, och jag kan ibland känna att det blir lite "ytligt" när har honom, det blir bara att hämta från...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: calind
·
I
Hästvård att en häst som varit halt en lång tid å vilat, menar lååång tid, kan vara jätte lugn när man börjar rida igång den. är det hästens egna...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst har fått diagnosen kissing spines. Någon med erfarenhet av detta? :( Hur har det gått?
Svar
15
· Visningar
2 215
Senast: Glimten
·
E
Hästvård Har någon här erfarenhet av häst med njursvikt? Mitt kallblod började visa konstiga symptom innan jul: svettningar, kissade jättemkt...
Svar
1
· Visningar
897
Senast: Icebabe_1
·
Hästvård Jag maialde parasitologen på SV med en fråga om hur jag på bästa sätt sanerar min vinterhage. Bland annat frågade jag hur länge hagen...
Svar
4
· Visningar
1 856
Hästvård Pålle håller på och tappar tänder (fyller fyra i april). Han har också kommit in i en växperiod och är trött och ligger mycket. De...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Kan man rida efter en botulism-spruta eller måste man ta det lugnt efter?
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Dimmans_Elaine
·
Hästvård Hur mycket kan en 10-månaders arabfölis väga? Är D-ponnystorlek, men väldigt smäcker och inte lika mycket 'massa' som en vuxen häst...
Svar
16
· Visningar
1 355
Hästvård Har tänkt mycket på detta nu, förvisso är det inte sommar på ett tag än men man ska ju vara ute i god tid. ;) Det är såhär att pållen...
2
Svar
24
· Visningar
1 943
Senast: My64
·
Hästvård Uppföljning! \"Halt på alla Fyra\" Ja, det var några här som önskade en uppföljning på vad som hände med min Häst! För fyra veckor...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: Beppo
·
M
Hästvård Hade tandläkaren ute och tittade på min pånis tänder då han reagerade så konstigt när man tog honom i munnen men de var fina och inge...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: maboroshi
·
A
Hästvård Någon som har uppfattning av ungefärlig kostnad vid stående kastrering, dvs lokalbedövning hemma i stallet?
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Rie
·
Hästvård Min häst har gått utan skor under större delen av tiden jag haft honom men i december blev han mkt öm och jag bestämde mig för att sätta...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Pelle_P
·
L
Hästvård Ni som har erfarenhet av senskador (sträckning), hur länge och på vilket sätt fick hästen vila? Behandling? Hur satt skadan, i ytliga...
Svar
15
· Visningar
4 565
Senast: Lilltufsan
·
L
Hästvård Igår när min häst skulle klia sig på bakdelen så verkade det trögt att komma sig dit han ville. Han slängde då huvudet rätt kraftigt...
Svar
3
· Visningar
2 517
Senast: superstar
·
K
Hästvård Olika mask-\"sorter\" En häst i stallet hade massor med STORA röda maskar i sin avföring när vi avmaskade, såg tydligen ut som blod...
Svar
16
· Visningar
2 640
Senast: Magdalena
·
Hästvård Vad kan följderna bli om man travar och galopperar på hård mark?
Svar
11
· Visningar
1 710
Senast: kopparberg
·
T
Hästvård Skadar det hästen att man rider på asvalt varje gång vid ridturen??? :rofl:
2
Svar
25
· Visningar
2 569
Senast: tratten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp