Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Vad går veterinären egentlingen igenom vid en vet. besiktning? eller borde gå igenom iaf. Undrar eftersom vi ska göra vet. bes. på...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Nitra
·
T
Hästvård Hur får en häst mugg???
Svar
1
· Visningar
957
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Min väns shettis nu sju år gamal, kasterades när han var sex, har ett väldigt underligt betende, jag har aldrig sett de förr. Han sätter...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Bambe
·
S
Hästvård Jag skall skaffa mig en stor tinker nu om ett litet tag, undrar om det är någon som kan svara på om han hade kunnat gå ute ? Han hade...
Svar
3
· Visningar
645
Senast: skjootan
·
F
Hästvård Vi har vid flera tillfällen sett en av våra ponnier äta bajs? Kan det finnas någon anledning till att hon börjat med det? Någon sa...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: Frågvis
·
Hästvård Kryptisk rubrik, men svårt att formulera en vettig. Valacken är sprutad med celeston i mellersta karpalleden på bägge framknäna på...
Svar
4
· Visningar
816
Hästvård Hej Jag fick ett sms från min bästa kompis . Jag har haft all nytta av henne hon har haft hästen 17år.Hon kunde allt. Min häst är DÖD...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård En häst i stallet ville inte stödja på hö bak idag. Hon är inte jättehalt i rörelse men stödde ogärna på det benet när hon stod i...
Svar
1
· Visningar
777
Hästvård I går tog jag ut en ny hovslagare till min pålle för jag tyckte att hans ben/hovställning inte såg bra ut.Hovisen drog bort ena fram...
Svar
19
· Visningar
2 819
Senast: __Stilett__
·
J
Hästvård Nu har jag kommit hem från kliniken och hästen som har varit halt till och från i minst 4 år är så gott som friskförklarad. Visade 0.5...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Jen80
·
I
Hästvård den lila sårsprayen, vad tycker ni om den? jag är lite tveksam, är det bra att hästen får in färgämnen å skit i såret???
Svar
7
· Visningar
2 140
Senast: Rea
·
C
Hästvård Får hem min nya häst på Torsdag.. Denna är inte i världens bästa kondition just nu, och har väldigt lång vinterpäls. Funderar på om jag...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: Chough
·
Hästvård Nån som vet hur man kan göra för att få det att växa ut snabbare? Har ett täcke med bogväck och har haft två bogskydd på honom, men han...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: _Peplis_
·
N
Hästvård hur gör ni för att inte strålen ska "dela sig" under vintern? på min häst kan jag i bland ta bort stora bitar från strålen, men bara...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Pelle_P
·
Hästvård Arrow är sjuk... :( Började med att han inte villa ha sitt kraftfoder i förmiddag. Han älskar mat i vanliga fall. Tänkte det kanske...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: turbofling
·
B
Hästvård Så släpte man ihop hästarna och allt gick superbra stod där och kollade i allafall i 30 minuter och inget hände. Dom stod till och med...
Svar
12
· Visningar
1 351
Senast: tessan2
·
Hästvård Valacken kom ju hem från klinik igår, efter artroskopin i hasen. Var ner och morgonfodrade hästarna halvt i dvala imorse vid åtta (jag...
Svar
18
· Visningar
2 114
Y
Hästvård när jag skulle ge damen lunch så var båda bakbenen svulna från kotan upp till hasen, det var dom inte vid frukosten 4 timar tidigare...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: yodi
·
L
Hästvård Vilket avmaskningsmedel använder ni? 1. Märke? 2. Spruta/Pulver/Annat? 3. Pris? 4. Vart köper ni det? Tack på förhand!
Svar
8
· Visningar
1 064
A
Hästvård Såg det i en hästannons. "Har melanom (ej elakartad). Vad e det för nåt?
Svar
16
· Visningar
1 790
Senast: Dragonfruit_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp