Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Min häst haltar lite på ena benet kan det vara svårt skadat tycker du att man ska kontakta en veterinär???? :confused:
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Gladnir
·
M
Hästvård När jag kom till stallet igår var min ponny sjuk. Han var jätte hängig, hade inte ätit nånting och ville inte röra sej hade inte feber...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: miss_willow
·
Hästvård Har hört av en gammal hästkarl att Svavelblomma är bra mot hästhosta. Är det någon som har någon erfarenhet av detta medel? Bettan
Svar
7
· Visningar
2 504
Senast: Centaur
·
Hästvård De tar då eländet i skov de små kräken..ehh, förlåt..de små rara älsklingarna menar jag ju såklart :devil: Tyckte Kele haltade på ena...
2
Svar
33
· Visningar
2 723
S
Hästvård Mitt halvblod 21 år och skimmel (jag går omkring med tumörskräck hela dagarna) vill inte äta hö längre. Här är historien: För 1,5 vecka...
Svar
18
· Visningar
1 564
Senast: KungTulle
·
E
Hästvård hej. vore tacksam om några kunde ge mej lite kommentarer om vad ni tycker vore fel och rätt!? Har en gammal c-ponny på 25år. Han har...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Indiana_Jones
·
C
Hästvård Har ni erfarenhet av örter som "medicin" till era hästar? Enligt böcker ska det funka men kan vara kul att höra om någon provat det. Det...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Nyx
·
S
Hästvård hej vi behöver få tag i loppfrön snabbt då en häst är jättedålig och veterinären har rekommenderat detta var får man tag i detta? tpfh
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Whiskey
·
C
Hästvård En del säger skritt och ta det lugnt, andra säger att det är bättre att hålla igång dem. Min häst har en pågående inflammation mellan...
Svar
15
· Visningar
1 709
Senast: oasen
·
Y
Hästvård tanten där hema är dräktig och till våren tänkte jag skrubba boxen ordentligt och desinfektera (stavas detså?) den med virkon s och...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: yodi
·
Hästvård Har en bekant vars häst uppvisade alla symtom som vi här på forumet pratat om gällande Elichios dock ej de klassiska bokförda symtomen...
Svar
3
· Visningar
2 007
S
Hästvård Funderar på en sak. Känner någon igen följande symptom och förlopp? Hästen kommer in för 3 veckor sedan med kraftigt svullen has med...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: sax
·
Hästvård Jag brukar känna på mina ponnyers hovar, är lite nojig för fång även om ingen av dem har haft det... Idag kändes tre av ena ponnyns...
Svar
15
· Visningar
1 711
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Svullen & varm i alla benen..!!?? Igår kväll var min häst varm & lite svullen i ett framben, kunde inte hitta några sår, visade ingen...
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: Liselott76
·
Hästvård Gabriol har den senaste veckan varit lite varm i alla sina hovar. Jag har tagit tempen och känt igenom ben och hovar grundligt men...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: daysi
·
T
Hästvård Förra säsongen avmaskade vi i vårt stall med ivomec. Därför är det dags var banminth (givetvis skall jag ta ett träckprov innan...
2
Svar
30
· Visningar
1 997
Senast: Tuki
·
M
Hästvård Har hört att hästar inte får ha hö när de åker transport.. fast jag kommer inte ihåg anledningen. Varför? De va nån sjukdom de kunde få..
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Boll
·
Hästvård Lilla fröken Waikele har ju en medfödd öronfistel. Den 'vätskar' kontinuerligt och ger rätt rejäl skorpa med massa klet under, även nu...
Svar
16
· Visningar
2 163
V
Hästvård Nu ska jag på återbesök med min häst imorgon. veterinären tyckte att jag skulle ta bort henne redan när jag var där förra gången pga...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: suisyola
·
M
Hästvård Bör man operera bort dom? Min häst accepterar inget annat bett än rakt tränsbett, men även detta kan han knixa lite med. Han trycker upp...
2
Svar
22
· Visningar
2 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp