Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Upptäckte idag att det i båda hagarna fanns blodblandade kissfläckar i snön!!! Såg inga spår av dessa i boxarna eller på hästarnas ben...
Svar
7
· Visningar
1 557
Senast: puman_22
·
Hästvård Lång klinikrapport ang valacken & åringen Imorse gick jag upp klockan fyra, och strax innan sex började vi lasta. Och idag var det den...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 947
Senast: Welsh
·
H
Hästvård Vad ska annvändas vid hårfällning.Jag har tidigare haft B-vitamin.Men nu läste jag i ridsport att man ska ha ADE-vitamin.Vad annvänder...
Svar
9
· Visningar
2 311
Senast: Mirelle
·
Hästvård Jaha nu har det hänt som inte får hända. Husse har för ett par veckor sedan varit duktig och bytt ut det ena loftgolvet, de gamla...
Svar
5
· Visningar
2 819
Senast: KungTulle
·
Hästvård En häst i stallet har någon form av "hudproblem". Det är på bogen, det blir som små "krustor" som man kan pilla bort. Det lossnar då...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: Maris_
·
D
Hästvård min häst har väldigt lätt för att få sår på benen så han har strykkappor i hagen. nu har han även börjat få balltramp. Vad tycker ni...
Svar
4
· Visningar
1 041
F
Hästvård Är det någon som har använt sig av det någon gång? Vad har ni för erfarenheter, bra/dåligt? Jag har nämligen blivit rekommenderad av...
2
Svar
20
· Visningar
3 629
Senast: Heero
·
Hästvård I vårat stall står förnuvarande 9 hästar, nu hostar tre av dem då ska man veta att en av dem har problem med halsen så hon "räknas" inte...
Svar
7
· Visningar
821
Senast: suisyola
·
M
Hästvård borde man ta och oroa sig om man tror att ens häst inte verkar kissa i hagen, för det verkar som om att hon aldrig gör det, utan det...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Ja, hästarna ska enl vetrinär (och alla konstens regler) avmaskas 2 dgr innan de släpps ut på bete. Så långt är jag med. Vad jag undrar...
Svar
6
· Visningar
759
Hästvård PG-beslag, vad gör det \'krångligt\' för hovisen? Eftersom vet nu vill prova med PG-fram (för att skona framknäna) på valacken med...
2
Svar
32
· Visningar
3 446
Senast: mxz101
·
S
Hästvård Suck. Är själv väldigt noga med hur, när och med vad jag avmaskar med. Sommarhalvåret går min pålla ute med endast ett fåtal andra...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: sova
·
N
Hästvård Idag sändes Naturbruk på P1 och en del av programmet handlade om hästarnas stallmiljö och hur skadligt ammoniakångor är för deras...
Svar
15
· Visningar
1 021
J
Hästvård Nu drar det snart ihop sig för tävlingssäsong för oss och då vill man ju gärna att hästen är snygg i manen. Min hästs man växer väldigt...
Svar
5
· Visningar
3 080
Senast: Happy
·
D
Hästvård Snälla, har ni några bra redskap, tillvägagångssätt, tips?! Jag kan aldrig få till en snygg man - damen har mycket tjock man, och jag...
2
Svar
27
· Visningar
4 054
Senast: glittertuss
·
S
Hästvård Har skaffat häst för några månader sedan och han har förfärlig mugg! Någon som vet vad som bäst får det att försvinna? Det blir små...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: equi
·
Hästvård Hej Jag har ett fullblod som har fått hosta.Han har ingen feber och är inte snorig.Han började me att hosta på morgonen när jag släppte...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: SessCa
·
S
Hästvård Har fått hem en häst som är skendräktig och som har en inflammation i ena juvret. Hon har även mjölk. Hon har precis fått 6 dagars kur...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: mirage
·
K
Hästvård Kan en häst stå och hålla sig,om dem är akut kissnödiga men står på ett tokigt ställe för att utföra det på? Våran häst står med bena...
Svar
18
· Visningar
1 775
Senast: Arabizar
·
Hästvård Lymfangit & feber- hur akut är det? Hej Min lilla åring har lyckats fått lymfangit på ett bakben som upptäcktes nu ikväll när hon togs...
Svar
6
· Visningar
2 272
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Avla utan fullständig stam?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp