Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Min nyköpta häst är sju år och vid sin första brunst i min ägo så blev hon helknäpp, hon rev staketen för attkomma in till valacken som...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: lil-sis
·
G
Hästvård Hej! Jag undrar hur ota en häst ska avmaskas? Hur många andetag tar en häst per min och vilken temperatur hästen har? Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård har ett b-ponnysto som fick ett föl 2003. efter det har hon bara tappat i vikt,och äter bara upp hälften av allt hö hon får,men hon äter...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Just_me
·
Q
Hästvård Vet inte om det här inlägget hamnar rätt men försöker iaf. För ett par månader sen tog min kompis in sin häst till djursjukhuset då den...
Svar
1
· Visningar
814
P
Hästvård Hästen jag rider har konstiga fläckar på insidan bakbenen mitt på den stora lårmuskeln. Området på varje ben är c a 10 cm i diameter och...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: Itchie
·
S
Hästvård Nu har jag äntligen fått igång mitt fotoalbum. Om ni är intresserade av att se katastrofalt dåliga hovar, och dess väg till...
Svar
13
· Visningar
3 608
Senast: Sunnan
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av hästar med dåliga minisker i bakknäna. Mitt 8-åriga halvblod har det. Egentligen...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: AxoQueen
·
Hästvård Vad har de för hemsida? Jag har sökt men hittar inte någon adress. :confused:
Svar
2
· Visningar
1 537
Senast: mirage
·
Hästvård pelle som ni tidigare läst om är nu frisk från sin erlichias MEN han har börjat rycka med huvudet igen. Han är väldigt infektionskänslig...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Welsh
·
O
Hästvård Jag har en häst med lång päls, som har stått hela vintern fram till nu. Mitt problem är att han blir väldigt svett, vid minsta lilla...
Svar
11
· Visningar
924
Senast: Krabban
·
Hästvård Jag har en häst som fått skav på manken av täcket. Är det någon som har något bra tips på vad man kan göra (förutom att låta honom gå...
Svar
13
· Visningar
4 960
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Är det någon som råkat ut för det och kan dela med sig av sin erfarenhet. Är det någon som har behandlat och hur? Är det vanligt att...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: joo
·
C
Hästvård Hej. Vi funderar på att nu snart till våren plocka av skorna på pållen och låta honom gå barfota i alla fall fram till nästa vinter...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Carma
·
L
Hästvård Min häst går med snowgrips och senaste tiden när jag kratsat under kanterna (har slarvat med det) så ramlar det vitt ifrån sulan eller...
Svar
2
· Visningar
1 011
M
Hästvård Orkar inte vänta på nästa nummer av hästfynd :angel: Jag har testat förr att ha min häst barfota och det gick jättebra fram tills de...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: psychogrrl
·
H
Hästvård mamma säjer att min häst börjat dricka dåligt, inget jag märkt av, men i varje fall, om han börjat dricka dåligt, vad kan detta bero på...
Svar
10
· Visningar
1 064
B
Hästvård Min häst har haft en hovböld. Hur länge tycker ni att man bör vänta innan man börjar rida?
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Mariqa
·
L
Hästvård Hello! Jag har en svart vit shäck, och nu får hon lera/bajs/kiss fläckar på sej, nån som har ngt bra tips hur man tar bort dom??
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: ameo
·
L
Hästvård Min häst har varit varm fram och tillbaka ett tag nu i ett framben. Det är på h.f böjsenan, lite nedanför knät en bit ovanför kotan. Det...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: pluttis
·
L
Hästvård Har hittat en trevlig liten pålla... Dessvärre har hon kronisk bronkit :( Dock har hon varit symptomfri i två år. Skulle ni köpa en...
Svar
18
· Visningar
1 982
Senast: blindabelinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp