Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Kompisen ska klippa sin haflinger imorgon för första ggn. han ska klippas på hals och under magen. Han har gått otäckad hela vintern...
Svar
9
· Visningar
832
Senast: squirlett
·
A
Hästvård Mitt sto håller för tillfället på att återhämta sig efter sitt tredje anfall av fång. Jag har börjat fundera på hur brukbarheten ändras...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: armada
·
M
Hästvård har hört mycket de där använder ja värkligen inte. och de där är det ända jag använder.. vad föredrar ni, för- & nackdelar?
Svar
19
· Visningar
1 215
O
Hästvård Min tränare sa att hon todde att min häste va halt pga förslappade ledband i bakknät? Mysko,.,.,
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: ostbiten
·
S
Hästvård Upptäckte igår att ena bakkotan var större än den andra och dessutom lite varm. Jag blev lite oroligt, men ändå lättad. Kan det vara så...
Svar
4
· Visningar
3 973
C
Hästvård Har nyss köpt ett kallblodssto som jag är helt förälskad i!! Tyvärr fick hon endast efter tre veckor en spark av en annan häst som tog...
Svar
9
· Visningar
3 545
Senast: calind
·
Hästvård Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden, men jag prövar väl här... Jag har en kallblodstravare som är 8 år i år. När jag tog...
Svar
7
· Visningar
8 127
Senast: Solvira
·
Hästvård Ok, nu är jag smått orolig!!!!! I stallet har vi en häst som har lite konstiga "utslag" på kroppen, fråmst på halsen men även på rumpa...
Svar
12
· Visningar
1 384
Senast: Rea
·
W
Hästvård ngn som har tips om hur man kan testa hästens syn? har mina funderingar kring 1 häst som jag träffar lite då & då & som blir väldigt...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: angelaL
·
Hästvård vissa hästar som har/haft lymfangit kan ju få det konstant... idag sa en i stallet att eftersom min häst haft det innan och nu har det...
Svar
6
· Visningar
1 377
Hästvård Jag vill veta vad ni har för erfarenheter och åsiker ang att ha en shettis på lösdrift med fri tillgång på hö. Jag tänker då på risken...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: Hawaii
·
A
Hästvård Ni som har era hästar i uteboxar.. som man inte kan stänga så det blir varmt i de. Hur gör ni med era täcken när det e kallt på natten...
Svar
5
· Visningar
759
Senast: piggis_83
·
K
Hästvård Jo min häst har alltid haft som en liten knöl nere på benet.. Och innan vi köpte han så sa veterinären att den bara var full av vätska...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: cajsastina
·
Hästvård Liniment < > Tinktur Vad är bäst att använda när man vill göra det skönt för musklerna? Vad är skillnaden mellans arnikas liniment och...
Svar
10
· Visningar
883
Senast: malumbub
·
K
Hästvård Vår ponnytravare började gå orent sent i höstas, när hon travade så lyfte hon huvudet högt i vissa steg. Kotknakare kollade henne sena i...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: styr_björn
·
Hästvård Har en tioårig islandsvalack, isl.import. Han har varit här i ganska exakt fyra år. Har haft eksemtäcke på varje sommar som skydd just...
Svar
10
· Visningar
2 703
Senast: skuggi
·
L
Hästvård Vet att jag skrev en tråd om detta förut men jag hittar den inte, så jag skriver en ny... Pållan fick sin tredje spruta idag, på...
Svar
6
· Visningar
658
A
Hästvård Dom brunstar inte, har sett att valacker gör det också. Synns speciellt väl nu i snön.
2
Svar
35
· Visningar
10 694
Senast: Rotterö
·
M
Hästvård Är det här man frågar om skukdomar, annars flytta tråden rätt ta inte bort den snälla. Hur vet jag om hästen har kolik och om on har det...
Svar
12
· Visningar
1 008
Senast: shallowxx
·
A
Hästvård Vad e pålagringar egentligen? ? Vet att de blir oftast i benen och inte kan försvinna.. Kan man göra nåt för att undvika sådana?
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: Amia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp