Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård En häst i mitt stall står och kliar sig väldigt mycket. Det verkar som att det kliar över allt på henne. Ägaren tror att dt beror på att...
Svar
7
· Visningar
2 609
Senast: Minnie
·
Hästvård Min häst är sedan två dagar lite svullen i höger fram. Det sitter strax under framknät och några cm ner. Inte bara på insidan, utan mer...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Mjuff
·
H
Hästvård Det finns små partier på mitt lurviga ponny sto och minishettisen som ser ut som lusangrepp, finns det några tips på hur man blir av med...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: skjona
·
Hästvård Jaha...lilla pållan är numera konvalecent. Illa illa...jag håller på att bli tokig. Veterinärerna hittar inget fel på pållan men hon...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Vala
·
Hästvård Det här är ju riktigt pinsamt.. :o vad lite jag vet, Min totto har börjat hosta någt ( dom senaste två dagarna ) och även varit smått...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: hästmyran
·
Hästvård Finns det någon här som provat någon form av magneter ( i täcke eller i skydd etc) till sin häst. I så fall - varför? Och fick det isf...
Svar
16
· Visningar
2 602
Senast: Alexandra_W
·
H
Hästvård Upptäckte idag att min häst har en knöl/svullnad/knuta framför juvret. Den är fast, ganska hård och jag får klämma på den ganska...
2
Svar
25
· Visningar
6 443
Senast: HillsDouble
·
C
Hästvård Det var nån tidigare som tog upp om vad man gör när hästen är halt. Jag är osäker på vad man ska göra om hästen är varm i benet. T ex en...
Svar
2
· Visningar
1 308
Senast: mirjada
·
Hästvård Helvete också.. Är det bara quarter & paint (det är väl se man brukar testa) som kan drabbas av HYPP (Hyperkalaemic Periodic Paralysis)...
2
Svar
28
· Visningar
2 900
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård nu blev jag rädd! har precis pratat med min kompis,hon går i skola på annan ort och har hästen med sig. iaf så ska hon till helsingborg...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: sulan_88
·
K
Hästvård Hej! Jag undrar om ni brukar använda kyllera på era hästar? Varför i så fall? Har hört att man kan sätta tidningspapper och sen...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: ankans
·
T
Hästvård Hej Alla !! Jag undrar om någon kan svara på vad Karprygg igentligen är? Blir hästen dålig med det? Tacksam för svar!!
Svar
11
· Visningar
4 273
Senast: Jessica
·
Hästvård Hej Ni som har hästar med kronisk bronkit eller kvickdrag (heter något annat nu men jag minns inte vad det är - några bokstäver?) - hur...
Svar
14
· Visningar
2 227
Senast: TantEster
·
Hästvård Min tvååriga varmblodstravare har senaste tiden fått väldigt galliga haser. Gallorna är mjuka och genomgående. Han visar inget tecken på...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har i en annan tråd berättat om mitt föl som skadat sej i hagen och nu behöver penicillinsprutor muskulärt injicerade.Har gett...
2
Svar
20
· Visningar
13 330
Senast: skjona
·
Hästvård Hur gör ni om ni upptäcker att hästen är varmare i ett ben än i dom andra? Inte halt, öm eller svullen, bara lite varm. Rider ni på som...
Svar
6
· Visningar
1 860
Senast: CosmicQueen
·
E
Hästvård Jag vet inte mkt om dem. Men vill veta allt, nån med erfarenheter av dessa? Har nu en häst här hemma som fått en efter operation...
Svar
1
· Visningar
1 224
Senast: Mitra
·
M
Hästvård Ponnyn är inte varm, haltar inte. Vill bara inte galoppera under ryttare i vänstervarv. Vill inte sätta under vänsterbakben. Men han är...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Gah, nu har jag gjort bort mig. Skulle klippa om valacken häromveckan, men då dog klippmaskinen för gott. Jag inhandlade en ny (bättre)...
2
Svar
27
· Visningar
2 937
Senast: Alexandra_W
·
N
Hästvård min ponny har fått knölar i sadelstaden. :crazy: Vi tror att de kommer ifrån kraftfodret men är inte riktigt säkra..någon som vet va de...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kylväska på hjul och förvaring?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp