Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård I lördags när jag var ute och red så kastade min häst sig åt sidan när min galna hund kom utspringandes från skogen. Antagligen sträckte...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: sova
·
L
Hästvård Skulle åka iväg förut när jag hörde ett himla dunkande från stallet. Jag gick in och såg att min häst stod och sparkade i boxväggen med...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: link
·
M
Hästvård För er som har hängt med så har vi ju haft det jobbigt hon och jag sedan okt-02. Runthoppande hältor, ryggproblem, nästan utdömd pga...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: majja22
·
J
Hästvård Finns det några kloka, erfarna människor som kan ge mig en checklista? Jag fattar inte vad som är SÅ fel. Idag är det andra dagen som...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 630
Senast: miss_willow
·
Hästvård Pelle var i onsdags helt ohalt på MK :) Kvar nu att utreda är hans dassiga mage :smirk: provsvaren bör komma under kommande vecka. Sen...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! Jag är villig att prova allt tror jag... Hästen är 4 år och skadan har skett i hagen - dvs traumatisk - inte pga...
2
Svar
26
· Visningar
5 554
Senast: zia
·
P
Hästvård nu har jag snart haft min häst i ett år, jag är otroligt fäst vid den lille krabaten och skulle ge mig högra arm för honom(den vänstra...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: pluttis
·
P
Hästvård Ja, nu har jag dá hittat ett avmaskningsschema i en tidning här.... Enligt den sá ska man avmaska frán mitten av Januari till mitten av...
2
Svar
28
· Visningar
1 691
Senast: Pirayan
·
S
Hästvård Min medryttarhäst (islänning) är stel i höger sida och har problem med vänster galopp. Jag funderar på om han skulle tycka det var skönt...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Jag gör ett seminariearbete om hoven och dess funktion.Vill ha allas er hjälp nu med en fråga.Hoven mår bäst av att vara utan sko, så...
Svar
18
· Visningar
2 938
Senast: suisyola
·
P
Hästvård Är det bara otur att en del människor har sjuka hästar, eller kan det vara så att man överför sin egen hypokondri på hästen. Att jag...
Svar
13
· Visningar
1 690
Senast: suisyola
·
Hästvård idag, efter en lugn och fin ridtur, så upptäckte jag en ENORM hasledsgalla på hästen. den k a n ha funnits där före ridturen, men den...
Svar
4
· Visningar
1 479
Senast: Alexandra_W
·
B
Hästvård min arab har extrem svank, man kan säga kanske en 15-20cm svank. men egentligen är det ingen "riktig" svank, utan man kan egentligen...
Svar
7
· Visningar
1 626
Senast: Minnie
·
D
Hästvård En ponny har skakat nu från och till och dom senaste dagarna har han skatat precis hela tiden, så det nästan inte har gått att rida...
2
Svar
28
· Visningar
3 970
Senast: Dragonfruit_
·
D
Hästvård Jag har inte haft egen häst på ett antal år och har förstått att rutiner för avmaskning och dylikt har utvecklats och blivit bättre. I...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Luff
·
C
Hästvård :confused: NÄR och med vad avmaskar ni era hästar. Jag har lärt mig att avmaska 1)På försommaren innan hästen släpps på bete 2)på hösten...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Rianimare
·
E
Hästvård Jag fick hem mina föl i december.De är födda i maj 03. Fick informationen om att de var avmaskade.Vilket de inte var. För lite över en...
2
Svar
25
· Visningar
2 016
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Min häst har alltid varit lite halvlös i magen, han har inte diarre men det blir inte fasta "bollar". Jag har haft han i 3 år och han...
Svar
17
· Visningar
4 090
Senast: Hästbiten
·
E
Hästvård Hjälp, jag har en häst som helt plötsligt börjat tappa pälsen och får öppna sår där han tappat den. Det sitter en stor kal fläck på...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Elize
·
Hästvård Vill veta hur ni gör.Självklart borstar man ju av hästen både före och efter ridning,men om man vill ta sig tid och rykta ordentligt gör...
2
Svar
27
· Visningar
2 969
Senast: Catinca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp