30 days of yoga - omgång 2

Alltså det är så himla bra av alla som håller i att fortfarande hänga i - ni är superbra. Varje gång jag kliver upp på mattan gör jag det med er i bakhuvudet. Och vet ni vad?! Jag är också i fas och stolt över att ha gjort alla pass såhär långt. Jag missar tisdagarna, men har kört dubbelt en dag på helgen istället.
Gillade både dag 13 och dag 14 och dagens pass var väldigt skönt för en trött kropp med träningsvärk, även om det blir lite extra tröttande för ryggen att sitta.
Taggad för andra halvan!
Heja oss!

Ja, idag var det väldigt utmanande att sitta i samma position så pass länge!
 
Pass 16 var verkligen inte något för mig, andningsövningarna gick bra en stund, sen tappade jag fokus helt :o
 
Väldigt nyttigt pass idag tycker jag (pass 16), men det är nog det mest stillasittande yogapass jag nånsin gjort! Det krävde verkligen fokus och närvaro, något jag och min lilla hjärna behöver öva rätt mycket på. Men vi tog oss samman och skötte oss riktigt bra måste jag säga, det var häftigt att gå från att tycka den första omgången där man skulle andas in på 3 och ut på 4 var svår till att plötsligt klara den sista där vi andades in på 8 och ut på 8. Det var på håret och jag fick verkligen anstränga mig, men det gick! Häftig känsla, som sagt :)
 
Återigen något ångesttriggande pass, men betydligt bättre än fire breath. Gjorde hela passet och hängde med bra men fick checka in hos mig själv och kolla av psyket ett par gånger.

Sambon fortsätter haka på!
Nästan så jag skulle köra igång en utmaning till, yogan var ju liksom min "frizon"... :cautious:
 
Jag blev positivt överraskad efter gårdagens andningspass! Haft svårt att andas in ordentligt, ut går mycket bättre. Men det funkade ändå rätt bra och jag tror det var väldigt nyttigt!
 
Oj, andas, nu tror jag att jag kan andas. Pass 16. Det var konstigt, men intressant, jag tror jag tycker det var bra. Kanske kör om det.
 
Jag blev positivt överraskad efter gårdagens andningspass! Haft svårt att andas in ordentligt, ut går mycket bättre. Men det funkade ändå rätt bra och jag tror det var väldigt nyttigt!
Jag tycker också att in är mycket svårare än ut och har ofta svårt att andas in lika länge som Adriene även under de vanliga passen. Ganska logiskt antar jag, med tanke på att man kan använda musklerna på ett annat sätt för att få ut lite extra luft. Men ja, var definitivt en liten ögonöppnare! :)
 
Jag har tappat det igen. Körde dock både lördag och söndag, men valde lite av de passen jag hade missat vilket som passade mig bäst tidsmässigt, så har inte gjort i ordning. Jag förstår inte hur jag klarar att köra 10-14 dagar i sträck och sen missar jag en dag och jag kommer av mig helt.. vore ju mer rimligt typ att klara 10 dagar, en dag missad, köra 10-11 dagar till... jaja jag kämpar på :)
 
Lyckades få till det idag! Bara att skriva att man har mål så sköter sig de runt omkring ;)

Körde pass 5 och vad BRA det var! Har en låsning i ena axeln, och den tvinna armarna, dra upp, sedan ner - Underbart! Kan göra tvinningen utan problem utan det var allt annat runt och rörelsen. Wow! :heart

Blev så peppad att jag körde 6 också och kommer nog känna av detta imorgon! :angel:
 
Jag har tappat det igen. Körde dock både lördag och söndag, men valde lite av de passen jag hade missat vilket som passade mig bäst tidsmässigt, så har inte gjort i ordning. Jag förstår inte hur jag klarar att köra 10-14 dagar i sträck och sen missar jag en dag och jag kommer av mig helt.. vore ju mer rimligt typ att klara 10 dagar, en dag missad, köra 10-11 dagar till... jaja jag kämpar på :)
Jag funkar precis likadant. Jag missade/skippade ju en dag p.g.a ryggskott och genast var det som om luften gick ur mig och jag blev helt plötsligt mycket mindre motiverad att slutföra utmaningen enligt plan. Jag har ju tur som har min sambo med mig på tåget, men hade inte han peppat mig att fortsätta så hade jag nog haft mycket svårare att komma igång igen. På grund av ett missat pass. Eeeh, hallå hjärnan? Det är inte logiskt för fem öre, men jag ville i alla fall att du skulle veta att du inte är ensam :D Kämpa på, försök att inte göra någon stor grej av missade pass och hojta om du behöver lite extra motivation härifrån!
 
Jag tyckte att dagens pass var ganska jobbigt, åtminstone jämfört med de andra. Det kan iofs bero på att jag gjorde det direkt efter min första löprunda på typ 2 månader, men även sambon tyckte att det var lite mer intensivt än de andra passen varit såhär långt. Nåja, jag tog mig igenom hela (med en kort paus under ena warrior-serien då mina lår sa upp sig lite) och det känns som jag är "on track" igen efter att motivationen som sagt varit lite svajig ett tag.
 
Missade i lördags, körde två igår och ett idag. Har hoppat runt lite men imorgon blir det pass 13 och sen i ordning.

Idag pass 11, flow. Skönt pass och kändes att kroppen fick jobba lite. Däremot tyckte jag det gick lite väl snabbt- hann knappt göra i takt med andningen och då brukar jag andas betydligt snabbare än henne.

Kroppen börjat kännas både lite starkare och smidigare. Lekte lite sen själv på mattan och kom ner helt med hälarna i yodis squat för första gången och det närmar sig i downward facing dog.

Fick förresten med mig barnen på tåget igår :) först med mig, sen satte jag på ett par avsnitt barnyoga så särskilt 5åringen fortsatte själv ett bra tag.
 
Näe, dagens pass gillade jag inte alls. Det första denna serie som jag känner så med. Skippade hela warrior-sekvenserna och stretchade istället.
 
Jag har hoppat av den här månadsutmaningen. Jag insåg att jag inte tyckte den var så kul och det tog tid från min vanliga yoga. Så jag yogar i princip varje men på annat sätt.
 
Jag tycker också att in är mycket svårare än ut och har ofta svårt att andas in lika länge som Adriene även under de vanliga passen. Ganska logiskt antar jag, med tanke på att man kan använda musklerna på ett annat sätt för att få ut lite extra luft. Men ja, var definitivt en liten ögonöppnare! :)
Håller med! Och i dagens pass märkte jag att när jag medvetet försökte andas väldigt långsamt blev alla mina rörelser i slow motion och jag hamnade efter! Det är säkert logiskt men första gången jag märker så tydligt att kroppsrörelserna hänger med i andningen utan att jag medvetet justerade tempot i rörelserna!
 
Igår blev man ju till och med lite varm! Tyckte det var ett lagom pass som tryckte lite på ens komfortzon. Börjar hitta lite mer stabilitet i positionerna och tar ut rörelserna mer. Yogan sätter munkavle på min bråkiga skuldra, så det ger ju verkligen resultat! Även sambon tycker att han blir hjälpt. Blir helt klart en ny 30-dagars när denna är slut så att man håller upp detta. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 030
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 161
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp