30 days of yoga - omgång 2

Igår körde jag ett av de gamla passen igen då jag kände mycket motstånd till att ställa mig på mattan, men det kändes riktigt bra och skönt när man ändå lite visste vad som väntade en. Kände verkligen att hälarna börjar komma neråt nu i hunden.

@Mineur tack! Känns skönt att inte vara ensam om att tappa all motivation för ett missat pass. Nu har jag ändå klarat 3 dagar på rad så jag kanske lyckas hålla i det igen nu :)
 
Igår blev man ju till och med lite varm! Tyckte det var ett lagom pass som tryckte lite på ens komfortzon. Börjar hitta lite mer stabilitet i positionerna och tar ut rörelserna mer. Yogan sätter munkavle på min bråkiga skuldra, så det ger ju verkligen resultat! Även sambon tycker att han blir hjälpt. Blir helt klart en ny 30-dagars när denna är slut så att man håller upp detta. :)
Jag kommer också fortsätta.
 
Jag tyckte att dagens pass var ganska jobbigt, åtminstone jämfört med de andra. Det kan iofs bero på att jag gjorde det direkt efter min första löprunda på typ 2 månader, men även sambon tyckte att det var lite mer intensivt än de andra passen varit såhär långt. Nåja, jag tog mig igenom hela (med en kort paus under ena warrior-serien då mina lår sa upp sig lite) och det känns som jag är "on track" igen efter att motivationen som sagt varit lite svajig ett tag.
Håller med om att det var mycket jobbigare.

Lustigt nog kände jag mig ovanligt smidig och stark. Nöjd, kommer väl vara segare idag, vissa dagar knarrar jag ju som en gammal träbit.
 
Missade i lördags, körde två igår och ett idag. Har hoppat runt lite men imorgon blir det pass 13 och sen i ordning.

Idag pass 11, flow. Skönt pass och kändes att kroppen fick jobba lite. Däremot tyckte jag det gick lite väl snabbt- hann knappt göra i takt med andningen och då brukar jag andas betydligt snabbare än henne.

Kroppen börjat kännas både lite starkare och smidigare. Lekte lite sen själv på mattan och kom ner helt med hälarna i yodis squat för första gången och det närmar sig i downward facing dog.

Fick förresten med mig barnen på tåget igår :) först med mig, sen satte jag på ett par avsnitt barnyoga så särskilt 5åringen fortsatte själv ett bra tag.
Var hittade du barnyoga? jag har letat lite men inte hittat någon bra.
 
Igår blev man ju till och med lite varm! Tyckte det var ett lagom pass som tryckte lite på ens komfortzon. Börjar hitta lite mer stabilitet i positionerna och tar ut rörelserna mer. Yogan sätter munkavle på min bråkiga skuldra, så det ger ju verkligen resultat! Även sambon tycker att han blir hjälpt. Blir helt klart en ny 30-dagars när denna är slut så att man håller upp detta. :)

Jag kommer också fortsätta.
Jag vill också fortsätta! Tror jag ska försöka hålla i det här tills jag kan börja leva & träna som vanligt igen, vilket kan bli så sent som typ mars/april... Det kanske blir en 100 dagar lång yogastreak denna gång :eek:
 
Jag vill också fortsätta! Tror jag ska försöka hålla i det här tills jag kan börja leva & träna som vanligt igen, vilket kan bli så sent som typ mars/april... Det kanske blir en 100 dagar lång yogastreak denna gång :eek:

100 dagar, det skulle vara något minsann! :D
 
Blä. Så känns det idag. Center passet.
Jag har aldrig gjort en korrekt sit up i hela mitt liv tror jag. Jag kan ta spjärn med tårna under något och tvinga mig upp, men det är verkligen inte några magmuskler som används. Det är typ utgångsläget...
Tror ändå att jag blivit bättre på att använda dem men dagens pass belyste min svaghet. Trots att jag använde alternativet med knäna närmare över kroppen så började det kännas som att jag spände rygg och nacke.
Blev även frustrerad i warrior sekvenserna då jag inte fattar vilken del av rörelsen som ska synkas till vilken del i andningen.
Gjorde ett något halvhjärtat försök i crow pose.

Men jag vet att jag ändå på dessa dagar klarar plankan mycket bättre än innan jag började med utmaningen, jag vet det. Och jag vill fortsätta jsg med.
 
Dag 15, enter, idag. Skulle egentligen kört pass 13 men hoppade lite iom att jag ändå ligget efter och det här passade tid och humör bättre.

Gillade den. Dagens fundering är dock kring planka och downward dog. Hur skiljer de sig åt? Alltså, jag är helt med på rak kropp vs höft upp men ska händer och fötter ha samma position? Eller hur byter ni mellan dessa.
 
Jag vill också fortsätta! Tror jag ska försöka hålla i det här tills jag kan börja leva & träna som vanligt igen, vilket kan bli så sent som typ mars/april... Det kanske blir en 100 dagar lång yogastreak denna gång :eek:
Jag har börjat fundera på att köra om samma från början igen sedan när det är klart. Men att ta någon vecka med friskispassen Yoga emellan och lite vad som. Men jag får se. Eventuellt får jag alldeles för dålig moral när det inte är realtid.
 
Dag 15, enter, idag. Skulle egentligen kört pass 13 men hoppade lite iom att jag ändå ligget efter och det här passade tid och humör bättre.

Gillade den. Dagens fundering är dock kring planka och downward dog. Hur skiljer de sig åt? Alltså, jag är helt med på rak kropp vs höft upp men ska händer och fötter ha samma position? Eller hur byter ni mellan dessa.
Jag flyttar händerna i downward dog, närmre fötterna. Lite olika hur långt avstånd jag har emellan. Ibland kanske jag till och med breddar lite mellan fötterna!
 
Jag har börjat fundera på att köra om samma från början igen sedan när det är klart. Men att ta någon vecka med friskispassen Yoga emellan och lite vad som. Men jag får se. Eventuellt får jag alldeles för dålig moral när det inte är realtid.
Detta funderar jag också på. Ligger som sagt efter redan men gillat allt hittills! Några ögonöppnare som jag känner jag som jag vill köra en gång till. Tyvärr kan jag bli rastlös när jag vet hur passet är :angel::D
 
Idag var jag ganska ofokuserad och inte särskilt engagerad men jag genomförde iaf passet. Men alltså kråkan :confused::arghh: Jag har försökt några gånger tidigare men det är ju ANATOMISKT OMÖJLIGT!!
 
Jag gillade dagens pass (nr 18), det kändes lagom på alla sätt och vis och det var kul med lite nya rörelser. :)
 
Idag återvände energin så jag brände av både pass 17 och 18 i ett svep! :) Så nu är jag på banan igen. Och @emma-vsm the crow har jag också provat konstatera att det inte är för mig. 😂
Jag blir irriterad och vill inte ge upp :D Men jag förstår verkligen inte! Mina knän är inte i närheten av mina armar och absolut inte överarmarna! Och så blicken rakt fram:confused: Nej, vissa saker kanske man får ge upp!

Heja dig som är på g igen!
 
JAG STOD NÅGRA SEKUNDER I CROW POSE!!

AAAAAAAAAHHH!!


tenor.gif
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Helly
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
24 213
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 248
Senast: zassoo
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp